ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

Δευτέρα 25 Ιουλίου 2016

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΕΑΑΣ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΜΥΝΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ



παρουσίασε εμπεριστατωμένες απόψεις

 ‘’ΕΘΝΙΚΗ ΗΧΩ’’ Ιουλίου 2016
Κύριε Πρόεδρε,
Κύριε Υπουργέ,
Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές.
    Ευχαριστώ  τον  Πρόεδρο  της  επιτροπής  για την  πρόσκληση  που  με  τιμά  ιδιαιτέρως  και βεβαίως  τιμά πολύ  περισσότερο όλους  τους εν αποστρατεία Αξκούς του Σ.Ξ & των Σ.Α που εκπροσωπούνται από την ΕΑΑΣ.
    Στο σχέδιο νόμου του ΥΠ.ΕΘ.Α με τίτλο «Ρύθμιση  θεμάτων  ΥΠ.ΕΘ.Α»,  το  οποίο  είχε τεθεί  σε  δημόσια  ηλεκτρονική  διαβούλευση η  ΕΑΑΣ  συμμετείχε  και  υπέβαλε  αρμοδίως τις προτάσεις της. Θεωρεί βεβαίως παρά   τις όποιες  παρατηρήσεις  της  ότι  το  ν/σ  έπρεπε να  είχε  ψηφιστεί  προ  πολλoύ  καθότι  επιλύει διάφορες εκκρεμότητες.
    Το σ/ν αποτελείται από 49 άρθρα όπως παρακάτω:
1.Τα  άρθρα  1-4  αφορούν  στις  Σχολές  Υπαξιωματικών  της  Π.Α,  οι  οποίες  ενοποιούνται και  ιδρύεται  η  Σχολή  Υπαξιωματικών  Αεροπορίας.(Σ.Υ.Α)
    Δεν έχω να σχολιάσω επ’ αυτού καθότι αφορά στην Π.Α και εκτιμώ ότι θα αναπτυχθεί απ’ τον παριστάμενο Πρόεδρο της ΕΑΑΑ.
2.Τα  άρθρα  5-8  αφορούν  στην  σύσταση της Μονάδας Μελετών και Κατασκευών (ΜΟ.Μ.ΚΑ)
    Επ’ αυτών θεωρούμε ότι η συγκρότησή της υπό το Γ.Ε.ΕΘ.Α είναι επωφελής για το κοινωνικό σύνολο,  προάγει  το  κοινωφελές  έργο  των Ε.Δ  και  σφυρηλατεί  τους  δεσμούς  του  πληθυσμού  με  τις  Ε.Δ  τα  στελέχη  των  οποίων είναι σπλάχνο από το σπλάχνα του Ελληνικού λαού.  Το  παραγόμενο  από  την  ΜΟ.Μ.ΚΑ  έργο είναι επ’  ωφελεία  του  κοινωνικού  συνόλου ιδία στις περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών.
    Η ΕΑΑΣ θεωρεί αναγκαία:
α. Τον καθορισμό του νομικού πλαισίου που θα την διέπει.
β.  Την  χρηματοδότησή  της  ,καθώς  και  το ανταποδοτικό όφελος που πρέπει να προκύπτει από  την  χρησιμοποίηση  του  προσωπικού  και των μέσων.
γ. Την χρησιμοποίηση εν αποστρατεία αξκών ως μονίμων από την εφεδρεία,   αναλόγων προσόντων για την επάνδρωσή της.
    Περαιτέρω θεωρεί αδιανόητη την εκπόνηση μελετών  για  εκτέλεση  δημοσίων  έργων,  εις βάρος  της  αποστολής  των  Ε.Δ  και  του  Π/Υ του ΥΠ.ΕΘ.Α, όπερ σημαίνει ότι οι Οργανισμοί, Υπουργεία, κ.λ.π φορείς, που ωφελούνται απ’ την  ΜΟ.Μ.ΚΑ  πρέπει  να  συμμετέχουν  οικονομικά.
3. Τα άρθρα 9-16 αφορούν στην συγκρότηση της  Υπηρεσίας  Αξιοποίησης  της  Ακίνητης  Περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων.(ΥΠ.Α.Α.Π.Ε.Δ)
    Η  ΕΑΑΣ  πρότεινε  αντί  της  υπηρεσίας,  την δημιουργία Αυτόνομου Νομικού Προσώπου και  τούτο  γιατί  σύμφωνα  με  το  σ/ν  αποστολή  της  υπό  ίδρυσης υπηρεσίας είναι η αξιοποίηση των ακινήτων ιδιοκτησίας Τ. ΕΘ.Α,  Τ.Ε.Σ,  Τ.Α .Α, ομοίως  η  αξιοποίηση των ακινήτων του ΜΤΣ, ΜΤΝ, ΜΤΑ, τα οποία είναι νομικά πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ), οπότε κατά την άποψή μας  πρέπει  τουλάχιστο  να  είναι  Ν.Π.Δ.Δ υπό την εποπτεία του ΥΕΘΑ, δια του Γ.Ε.ΕΘ.Α.
    Πέραν τούτου  κατά την άποψή μας και επειδή η περιουσία των  προέρχεται  είτε από αγορά, αξιοποιώντας τις εισφορές των μετόχων, είτε από κληροδοτήματα πρέπει να διασφαλιστεί ότι η όποια αξιοποίηση πρέπει  να  είναι  επωφελής  για  τα  ταμεία  και κατ’ επέκταση  για  τα  στελέχη  των  Ε.Δ,  εδώ πρέπει ερμηνευτικά  να  διευκρινιστεί  ότι  όπου ο νόμος αναφέρεται για στελέχη Ε.Δ, αυτό να περιλαμβάνει  και  τους  εν  αποστρατεία,  γιατί βάσει  των  εσόδων  διαμορφώνεται  και  το  χορηγούμενο μέρισμα.  Το  5%  που  καθορίζεται στις  διαδικασίες  αξιοποίησης  πρέπει  να  συμπληρωθεί  με  την  αναμόρφωσή  του  στην  περίπτωση ανάπτυξης της χώρας.
    Πρέπει κατά την άποψή μας να καθοριστούν κριτήρια στην επιλογή των Προέδρου και στελεχών  που  θα  επανδρώσουν  την  εν  λόγω υπηρεσία,  χωρίς  να  αποκλείονται  οι  εν  αποστρατεία αξκοί αναλόγων προσόντων.
    Σημειώνεται  επίσης  ότι  το  Σ.ΑΜ  σύμφωνα με  τον  ν.2292/95  είναι  γνωμοδοτικό  όργανο και δεν λαμβάνει αποφάσεις αλλά προετοιμάζει τις  εισηγήσεις  προς  το  ΚΥΣΕΑ,  πρέπει  να  λαμβάνει υπόψη του προ οιασδήποτε εισηγήσεώς του, τις αποφάσεις των Δ.Σ των ταμείων.
4.Άρθρα  16-35  αναφέρονται  στην  θητεία των  Α/ΓΕ  και  στα  εν  ενεργεία  στελέχη  των Ε.Δ και δεν μας επιτρέπεται ο σχολιασμός, καθότι θεωρούμε ότι συμβάλλουν θετικά στην εξέλιξη και σταδιοδρομία των στελεχών. Το αυτό ισχύει και τα υποπρογράμματα του αμυντικού υλικού, διερεύνηση αεροπορικών ατυχημάτων και στις πράξεις εξώδικου συμβιβασμού.
5.Το  άρθρο  36  νομίζουμε  ότι  δίνει  λύση στο πρόβλημα των οικιστών των προγραμμάτων Μαλαισίνας και Καρύστου, όμως κ. Υπουργέ πρέπει να δείτε  και τα προγράμματα του ΑΟΟΑ, γιατί ενώ προ 3ετίας είχε ψηφιστεί νόμος για την ανάπτυξη του Πικερμίου, έκτοτε  δεν έχει γίνει τίποτα.
6.Άρθρα  37,38,39,40,43,44,45  και46  αφορούν  τους  εν  ενεργεία  και  ισχύουν  τα  αναφερθέντα στην παρ.4 του παρόντος.
7.Άρθρο 41 αφορούν στην Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου.
    Η  θέση  της  ΕΑΑΣ  είναι  υπέρ  της  θέσπισης αυτόνομης λειτουργίας της Μ.Ε.Ε υπό το ΥΠ.ΕΘ.Α ,η οποία να επανδρώνεται από στελέχη των  Ε.Δ  οιουδήποτε  όπλου  ή  σώματος,  με άμεπτο ήθος , επαγγελματισμό και ανιδιοτελή προσφορά.
8.Άρθρο  42  που  αφορά  στην  ακαδημαϊκή συνεργασία των Σχολών των Ε.Δ με ΑΕΙ.
    Η  ΕΑΑΣ  τάσσεται  αναφανδόν  υπέρ  της  συνεργασίας  καθότι  προάγει  την  γνώση  και  επιστημονική κατάρτιση των στελεχών. Επισημαίνεται όμως ότι παρά την διαφαινόμενη πρόθεση αναβάθμισης του επιστημονικού επιπέδου  των  στελεχών,  από  μία  προσεκτικότερη  ανάγνωση  προκύπτει  ότι  στην  πραγματικότητα ενυπάρχει κεκαλυμμένα απλή χρηματοδότηση της οικονομικής αυτοτέλειας των πανεπιστημίων  σε  βάρος  πόρων  (ΛΑΕΔ),  οι οποίοι ανήκουν στα στελέχη των Ε.Δ  Όμως σε κάθε περίπτωση προτείνεται αναγνώριση  των  μεταπτυχιακών  σπουδών  των Στρατιωτικών  Σχολών  με  την  ήδη  υπάρχουσα υπόσταση  και  ενδεχόμενη  βελτίωση  της  λειτουργικής τους δομής.
    Πάντως  σε  κάθε  περίπτωση  προτείνεται  η θέσπιση  και  καταχώρηση  επαγγελματικών  δικαιωμάτων  για  όλους  τους  αποφοίτους  των Στρ. Σχολών και των μεταπτυχιακών σπουδών.
    Ενδείκνυται όπως τα κατοχυρωμένα επαγγελματικά  δικαιώματα  να  ισχύουν  όχι  μόνο  εντός των  στρατιωτικών  πλαισίων  ,αλλά  και  πέραν αυτών  στον  ευρύτερο  δημόσιο  και  ιδιωτικό τομέα.
    Εάν  τέλος  προκριθεί  η  εγκαθίδρυση  εδρών στα  υφιστάμενα  ΑΕΙ  προτείνεται  η  χρηματοδότηση  και  τα  έξοδα  λειτουργίας  των  να  καλύπτονται από την οικονομική αυτοτέλεια των ιδίων των ΑΕΙ ή του ΥΠ.Π.Ε.Θ
Υπτγος ε.α Ε.Ν.Δανιάς.
Πρόεδρος ΕΑΑΣ

Το υπόμνημα της ΕΑΑΣ που αφορά σε όλα τα άρθρα του νομοσχεδίου Ηλεκτρονική Διαβούλευση Σ.Ν.ΥΠΕ ΘΑ
ΑΡΘΡΟ 5 παρ.3  :
    Δεν  προσδιορίζεται  η  προέλευση  των χρημάτων  της  λειτουργίας  της  ΜΟ.Μ.ΚΑ. που  βαρύνουν  το  ΥΠΕΘΑ  ούτε  το  κρίσιμο ανταποδοτικό  όφελος.  Περαιτέρω, δεν καθορίζονται  οι  δικαιούχοι  φορείς  αυτού του  οφέλους  που  πρέπει  να  υπάρχει  σε κάθε  σύμβαση  που  συνάπτει  η  ΜΟ.Μ.ΚΑ. με τρίτους. Σε ότι δε αφορά την οργάνωση της  ΜΟ.Μ.ΚΑ.,  προτείνεται  η  αξιοποίηση Αποστράτων  Στελεχών  αναλόγων  προσόντων, με ανάκλησή τους για στελέχωση αυτής.
ΑΡΘΡΟ.6  :
    Δεν είναι λογική -νοητή η διάθεση και η καταπόνηση στρατιωτικού προσωπικού και μέσων σε σύμπραξη για δημόσια έργα χωρίς ανταποδοτικό όφελος.
ΑΡΘΡΟ 7 παρ.δ ’:
    Δεν  είναι  δυνατόν  να  αναλαμβάνεται εκπόνηση μελετών για εκτέλεση Δημοσίων Έργων εις βάρος της αποστολής των Ενόπλων Δυνάμεων και του προϋπολογισμού του ΥΠΕΘΑ.
ΑΡΘΡΟ 9  :
    Προτείνεται  η  δημιουργία  Αυτόνομου Νομικού Προσώπου του ΥΠΕΘΑ. Η Στελέχωση  και  οι  λειτουργίες  να  κυρωθούν  με σχετικό Προεδρικό Διάταγμα.
ΑΡΘΡΟ 10:
    Υπογραμμίζεται ότι είναι πρόδηλα αντισυνταγματικό, καθόσον προσβάλλει  ευθέως την ιδιοκτησία των Ταμείων, τα ακίνητα των οποίων αναλαμβάνονται  υπό ανεξέλεγκτη  διαχείριση  από  τη  νέα  υπό συγκρότηση  Υπηρεσία.  Υφαρπάζεται  το κεφάλαιο  της  διαχειριστικής  νομής  που ανήκει αποκλειστικά στον εκάστοτε κύριο του ακινήτου κατά τον αστικό κώδικα.
    Είναι  ιδιαίτερα  χρήσιμο  να  τονιστεί  ότι επιχειρείται  η  αφαίρεση  της  διαχείρισης των  ακινήτων  από  τους  φυσικούς  ιδιοκτήτες  χωρίς  καν  την  θέσπιση  προηγούμενης  ομόφωνης  σύμφωνης  απόφασης των εκάστοτε Διοικητικών Συμβουλίων και χωρίς  να  λαμβάνεται  υπόψη  οι  ειδικές κατά περίπτωση ιδιαιτερότητες απόκτησης των ακινήτων. (π.χ. κληροδότημα υπό τον  όρο  συγκεκριμένης  χρήσης  από  συγκεκριμένο φορέα).
    Σε κάθε περίπτωση πρέπει ερμηνευτικά να διευκρινιστεί ότι όπου ο  Νόμος  κάνει λόγο για στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, αυτό να περιλαμβάνει και τους Αποστράτους (Στελέχη ε.α.).
ΑΡΘΡΟ 11παρ.5:
    Προτείνεται να συμπληρωθεί ότι η ΥΠ.Α.Α.ΠΕ.Δ. προ της εισήγησής της προς το ΣΑΜ, οφείλει να λαμβάνει  υπόψη  και τις  σχετικές  αποφάσεις  των  Διοικητικών Συμβουλίων των οικείων ταμείων.
ΑΡΘΡΟ 41:
    Προτείνεται  η  Θέσπιση  Αυτόνομης  Λειτουργίας  της  Μ.Ε.Ε./ΥΠ.ΕΘ.Α  με  απλή  διοικητική υποστήριξη του ΥΕΘΑ.
ΑΡΘΡΟ 42:
    Παρά  τη  διαφαινόμενη  πρόθεση  αναβάθμισης του επιστημονικού επιπέδου των Ενεργεία Στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων,  από  μια  προσεκτικότερη  ανάγνωση προκύπτει ότι στην πραγματικότητα ενυπάρχει  κεκαλυμμένα  απλή  χρηματοδότηση της οικονομικής αυτοτέλειας των Πανεπιστημίων  σε  βάρος  πόρων  (ΛΑΕΔ), οι  οποίοι  ανήκουν  στα  Στελέχη  των  Ενόπλων Δυνάμεων.
    Προτείνεται  η  νομοθετική  αναγνώριση των Μεταπτυχιακών Σπουδών των παραπάνω  Στρατιωτικών  Σχολών  με  την  ήδη υπάρχουσα  νομική  υπόσταση  και  ενδεχόμενη βελτίωση της λειτουργικής δομής του.
    Σε  κάθε  περίπτωση  προτείνεται  η  θέσπιση  και  καταχώρηση  επαγγελματικών δικαιωμάτων για όλους τους αποφοίτους των Στρατιωτικών Σχολών και των Μεταπτυχιακών  Σπουδών.  Ενδείκνυται όπως  τα  κατοχυρωμένα  επαγγελματικά δικαιώματα να επεκτείνονται και να ισχύουν όχι μόνο εντός στενών υπηρεσιακών πλαισίων,  αλλά  και  πέραν  αυτών  σε  όλο  το δημόσιο και ιδιωτικό τομέα  (π.χ.καθηγεσία σε δημόσια και ιδιωτικά σχολεία και ελεύθερη επαγγελματική απασχόληση) και για δράσεις που εμπίπτουν ή άπτονται του γνωστικού τους πεδίου.
    Εφόσον εντέλει προκριθεί η εγκαθίδρυση εδρών σε υφιστάμενα Πανεπιστημιακά  - Πολυτεχνικά Ιδρύματα, προτείνεται όπως η  χρηματοδότησή τους και  τα έξοδα  λειτουργίας τους να καλύπτονται από  την οικονομική αυτοτέλεια των ιδίων Ανωτάτων Ιδρυμάτων ή του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

Ανακοίνωση της Ε.Α.Α.Σ. για τις απόψεις της επί Νομοσχεδίου
«Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου  Εθνικής Άμυνας»
Αρ. Πρωτ.: 12/2016
Αθήνα, 14 Ιουλίου 2016
    Μετά  από  τη  δυσαρέσκεια  ορισμένων  συναδέλφων για  την  παρουσίαση  θέσεων  του  Προέδρου  της  Ε.Α.Α.Σ. στην  Επιτροπή  Εξωτερικών  και  Άμυνας  της  Βουλής  των Ελλήνων  την  Τρίτη  12  Ιουλίου  2016,  σε  συζήτηση  επί του κατατεθέντος νομοσχεδίου του ΥΠ.ΕΘ.Α. και ειδικότερα άρθρων  του  νομοσχεδίου  που  αφορούσαν  θέματα  που άπτονται άμεσα ή έμμεσα των εν αποστρατεία στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, όπως η ΜΟ.Μ.ΚΑ., η ΥΠ.Α.Α.Π.Ε.Δ. και η Μ.Ε.Ε./ΥΠ.ΕΘ.Α., ανακοινώνονται τα εξής:
    Το  Δ.Σ.  της  Ε.Α.Α.Σ.  είχε  εκφραστεί  και  διατυπώσει ομόφωνα  τις  θέσεις  της  στα  παραπάνω  θέματα  προ  διμήνου, με τη συμμετοχή του στην Ηλεκτρονική Διαβούλευση. Οι θέσεις αυτές είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα της Ένωσης και παραμένουν  ανυποχώρητα  αδιαπραγμάτευτες.
    Ο  Πρόεδρος  της  Ε.Α.Α.Σ.,  κατά  την  παρουσία  του  επί του βήματος της οικείας Επιτροπής της Βουλής των Ελλήνων και την ολιγόλεπτη ομιλία του, κατά την εκτίμηση του Διοικητικού Συμβουλίου, υπήρξε ευμέθοδα  υποτονικός, κυρίως σε ό,τι αφορά την προσβολή της ιδιοκτησίας των  Ταμείων  και  την  ανάληψη  χωρίς  την  έγκριση  των Διοικήσεων  αυτών  της  ανεξέλεγκτης  διαχείρισής  τους.
    Το Δ.Σ. της Ε.Α.Α.Σ ,   εμμένοντας στις αρχικές του θέσεις, καλεί  τους βουλευτές όλων των κομμάτων να σεβαστούν την ατομική ιδιοκτησία  των  Ταμείων  των Ενόπλων Δυνάμεων και να θεσμοθετήσουν την ανταπόδοση ωφελειών για το παραγόμενο έργο των στελεχών τους.  Καλεί,  ομοίως,  την  Πολιτική  Ηγεσία  να  σεβαστεί τις  αποφάσεις  των  ανωτάτων  δικαστηρίων  της  χώρας που δικαιώνουν το  έργο  των  στελεχών  των Ενόπλων Δυνάμεων και κατατάσσουν αυτούς πρώτους στην προτίμηση αποδοχής κλάδου της Ελληνικής κοινωνίας.
Εκ της Ε.Α.Α.Σ.