Όποια πέτρα και
να σηκώσεις, Έλληνα θα βρείς από κάτω!
Μία Ελληνίδα, η Άννα Στεφανοπούλου,
καθηγήτρια μηχανολογίας στο Πανεπιστήμιο του
Michigan είναι αυτή που «ξεσκέπασε»
το μεγαλύτερο σκάνδαλο όλων των εποχών, όπως αναφέρει το pronews.
Γνωστή για τις μελέτες της πάνω στους
κινητήρες αυτοκινήτων, συνετέλεσε στην αποκάλυψη του σκανδάλου, παρατηρώντας την δυσκολία να συνδυαστεί η απόδοση των κινητήρων
με τόσο χαμηλούς ρύπους.
«Για
να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, θα έπρεπε να έχουμε ένα ολόκληρο χημικό εργοστάσιο
στην εξάτμιση», δήλωσε η Άννα
Στεφάνοπουλου.
Δηλαδή τα αποτελέσματα που έβλεπε δεν
ταίριαζαν με την ιπποδύναμη, εκεί κατανόησε ότι κάτι δεν πήγαινε καθόλου καλά με τις μετρήσεις.
Το σύστημα των Γερμανών εστίαζε στο τιμόνι.
Αν αυτό ήταν εντελώς ακίνητο,
όπως σε μία μέτρηση καυσαερίων, έμπαινε σε διαμόρφωση «χαμηλών εκπομπών». Αν κινούταν,
όπως στην κανονική χρήση, ο κινητήρας δούλευε κανονικά.
Οι πρώτες πραγματικές ενδείξεις φάνηκαν το 2014 όταν το πανεπιστήμιο
της West Virginia εξέτασε δύο diesel VW
και ένα BMW με το BMW να
είναι το μόνο που πέρασε τη δοκιμή εκπομπών!
Η ΕΡΑ,
η υπηρεσία περιβάλλοντος των ΗΠΑ
ενημέρωσε την VW αμέσως και η εταιρία υποσχέθηκε να διορθώσει άμεσα το πρόβλημα.
Η μετοχή της VW
έπεσε σχεδόν 25% μέσα σε λίγες ημέρες από την αποκάλυψη του σκανδάλου
Η «παράβαση»
αφορά όχι μόνον τα 500.000 οχήματα
στις ΗΠΑ, αλλά 11.000.000 σε όλον τον
κόσμο!
Το καλύτερο όμως έρχεται στο τέλος η
διοίκηση της VW παραδέχτηκε ότι το θέμα ήταν σε γνώση της από το
2014.
Φυσικά ως έχουσες έννομα συμφέροντα δεν αποκλείεται να
εγείρουν απαιτήσεις απέναντι στην VW
και εταιρείες που έχασαν πωλήσεις λόγω των χαμηλότερων εκπομπών των μοντέλων
της, αφού η VW επέβαλλε «αθέμιτο ανταγωνισμό» με «εξωπραγματικές» μετρήσεις οδηγώντας
εκατομμύρια αγοραστών να επιλέξουν τα μοντέλα της έναντι των αυτοκινήτων άλλων
εταιρειών.
Πρόκειται για τη σειρά 4κύλινδρων υπερτροφοδοτούμεων
πετρελαιοκινητήρων της εταιρίας, που φορούν στις ΗΠΑ τα Golf, Passat,
Beetle, Jetta
και Audi A3, από το 2009 και μετά. Οι
πραγματικές εκπομπές καυσαερίων των αυτοκινήτων αυτών είναι μέχρι και 40 φορές
μεγαλύτερες από αυτές που έδειχναν οι μετρήσεις, παραβιάζοντας
ξεκάθαρα το νόμο «Καθαρού Αέρα»
(Clean Air
act)!
Προσέξτε το νούμερο, σαράντα φορές περισσότερο.
Σημειώνεται ότι όπως και στη Siemens έτσι και στην VW το σκάνδαλο αποκαλύφθηκε πάλι στις ΗΠΑ. Δεν είναι σαφές κατά
πόσο αυτό είναι τυχαίο ή στις ΗΠΑ υπάρχει κάποια προσπάθεια αποστολής «μηνυμάτων» δυσαρέσκειας στην γερμανική
ηγεσία.
Η EPA,
η υπηρεσία περιβάλλοντος των ΗΠΑ, ανακοίνωσε πως ανακάλυψε ότι ένα σύνολο
αυτοκινήτων του VW Group χρησιμοποιούσε εσκεμμένα λογισμικό το οποίο ανίχνευε
τις προσπάθειες μέτρησης εκπομπών καυσαερίων του οχήματος και το έθετε σε μία
διαμόρφωση «χαμηλών εκπομπών» για να περνά με άνεση τη μέτρηση.
Αποτέλεσμα
της γερμανικής «εξυπνάδας»
Μέχρι και 18 δισ. δολ πρόστιμο! Αυτά
τα ποσά θα έχουν άμεσο αντίκτυπο στην γερμανική οικονομία.
Η υπηρεσία προστασίας του περιβάλλοντος της
Καλιφόρνιας (Carb) διεξάγει επίσης τις
δικές της έρευνες για τη Volkswagen, η
οποία είναι επίσης εκτεθειμένη σε μαζικές αγωγές από αγοραστές των αυτοκινήτων
της οι οποίοι θεωρούν ότι εξαπατήθηκαν.
Το σκάνδαλο αυτό, το οποίο έχει προκαλέσει
θύελλα στην Ευρώπη, θα αποτελέσει εξάλλου μέσα στις προσεχείς εβδομάδες το θέμα
μιας ακροαματικής συνεδρίασης του αμερικανικού Κογκρέσου, ανακοίνωσαν δύο
βουλευτές που είναι επικεφαλής της υποεπιτροπής Ενέργειας και Εμπορίου της αμερικανικής Βουλής των Αντιπροσώπων, δηλαδή το θέμα εξελίσσεται σε καθαρά πολιτικό,
και θα αγίξει είτε το θέλει είτε όχι την ίδια την Α.Μέρκελ
που θεωρείται η «αγαπημένη» της
γερμανκής βιομηχανίας.
Έρευνες άρχισαν επίσης στη Γερμανία και την Ιταλία
Το βρετανικό υπουργείο Μεταφορών στέλνει
επιτροπή στη VW. Η κυβέρνηση της Βρετανίας κάλεσε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διεξαγάγει έρευνα όσον αφορά τις
διαδικασίες ελέγχου των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων, μετά την παραδοχή της
γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Volkswagen
ότι εξαπάτησε τις
ρυθμιστικές αρχές στις Ηνωμένες
Πολιτείες της Αμερικής.
«Είναι ζωτικής σημασίας η κοινή γνώμη να εμπιστεύεται τους ελέγχους των
εκπομπών ρύπων των οχημάτων και καλώ την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να ερευνήσει το
ζήτημα αυτό θεωρώντας το κατεπείγον», ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών
της Βρετανίας Πάτρικ Μακλάφλιν σε ανακοίνωση που εξέδωσε. Η επιτροπή
πρόκειται να συνομιλήσει με στελέχη της εταιρείας στο Wolfsburg και να δοθεί στα μέλη της
πρόσβαση σε διάφορα έγγραφα, διευκρίνισε το υπουργείο σε ανακοίνωσή του.
Ακόμα και η Νότια
Κορέα ανακοίνωσε ότι θα ελέγξει τις εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων
αυτοκινήτων της Volkswagen και της Audi.
Τέλος, όπως αναφέρει το pronews, το
γερμανικό υπουργείο Μεταφορών αρνήθηκε
σήμερα ότι γνώριζε πως η
Volkswagen χρησιμοποιούσε τεχνολογία για να παραποιεί τις μετρήσεις των εκπομπών
ρύπων παρόλο που μόλις πριν από μερικούς μήνες παραδέχθηκε ότι
γνώριζε την ύπαρξη μιας γενικότερης διαφοράς μεταξύ των τιμών που καταγράφονται
στις «δοκιμές» και σε κανονικές
συνθήκες οδήγησης.