Όλα αυτά, από ό τι θα
καταλάβατε, είναι προτάσεις της υπο τον αξιότιμο κ. Λιάκο επιτροπής…. Εθνικού και
Κοινωνικού Διαλόγου.
Ενισχύονται οι προσπάθειες εξαλείψεως
της ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ των μαθητών, δια της ομαδοποιήσεως δίκην αγέλης προβάτων.
Διαβάστε προσεκτικά τις
προτάσεις και θα καταλάβετε τα στοχευμένα σταθερά βήματα της ΄΄αριστερής διανόησης΄΄ εις βάρος την Ελληνικής
Παιδείας.
Ιστορία και Θρησκευτικά δεν
βλέπω πουθενά !
"Η Καθημερινή"
Την κατάργηση των παρελάσεων των μαθητών,
του υποχρεωτικού εκκλησιασμού και της υποχρεωτικής προσευχής, προτείνει η Επιτροπή
Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου.
Και δεν είναι οι μόνες ρηξικέλευθες
προτάσεις της, που προκαλούν αντιδράσεις, τόσο από την Εκκλησία, όσο και από
την εκπαιδευτική κοινότητα.
Για παράδειγμα, στο Λύκειο τα μόνα υποχρεωτικά μαθήματα για όλους τους μαθητές
προτείνεται να είναι τα Αγγλικά, η Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία.
Οι ανατροπές διατρέχουν και τις τρεις
εκπαιδευτικές βαθμίδες και εύλογα το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια
εκπαίδευση.
Για σήμερα, έχει προγραμματισθεί σύσκεψη
στο υπουργείο Παιδείας, υπό τον υπουργό Νίκο
Φίλη, στην οποία θα πάρουν μέρος οι επικεφαλής των οργάνων του εθνικού
διαλόγου και θα γίνει μία πρώτη μελέτη των προτάσεων της έκθεσης (110 σελίδες)
της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων και
της έκθεσης που δημοσιοποιήθηκε χθες.
Πάντως, οι προτάσεις δεν είναι δεσμευτικές
για το υπουργείο Παιδείας, ωστόσο, ήδη κάποιες προκαλούν την αντίδραση της
Εκκλησίας και άλλες (καθιέρωση διετούς Λυκείου), κρίνονται
ανεφάρμοστες.
Ειδικότερα,
οι βασικές προτάσεις της Επιτροπής για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια
εκπαίδευση είναι οι εξής:
•
Κατάργηση των παρελάσεων των μαθητών, του υποχρεωτικού. εκκλησιασμού και της
υποχρεωτικής προσευχής.
•
Αμεσος περιορισμός της ύλης κατά τουλάχιστον 20%-30%.
•
Κατάργηση των επαναληπτικών εξετάσεων στο Γυμνάσιο.
•
Αντικατάστασή τους με εργασίες (και εξετάσεις κατά τη διάρκεια του έτους).
•
Θεσμοθέτηση των ομαδικών εργασιών ως τρόπου εξέτασης.
•
Ενοποίηση των κατευθύνσεων των μαθημάτων και αντίστοιχη ενοποίηση των
ειδικοτήτων που διδάσκουν τα μαθήματα.
Για
τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση επιπλέον προτείνεται:
•
Αναδιοργάνωση σε 4 χρόνια Γυμνάσιο και 2 χρόνια Λύκειο και αναμόρφωση του
προγράμματος σπουδών. Η πρόταση προσιδιάζει με τη δομή του International Baccalaureate (IB) και όπως
επισημαίνεται στο κείμενο, απαιτεί τη διοικητική ανασυγκρότηση των σχολικών
μονάδων.
• Η Δ΄
Γυμνασίου θα αποτελεί οργανικό μέρος του καινούργιου τετρατάξιου γυμνασίου,
αλλά παράλληλα θα είναι και το σημείο όπου θα οριστικοποιείται η απόφαση των
μαθητών και των μαθητριών για τη συνέχεια της ακαδημαϊκής τους πορείας.
• Οι
μαθητές θα μπορούν να καταρτίσουν το ατομικό τους πρόγραμμα το οποίο θα
παρακολουθούν κατά τη διετία του Λυκείου.
• Η
διαδικασία στην Α΄ και Β΄ Λυκείου θα είναι ενιαία. Δεν θα υπάρχουν εξετάσεις
στην Α΄ Λυκείου, ούτε απορρίψεις ούτε μετεξεταστέοι. Η επίδοση κρίνεται στις
τελικές εξετάσεις και το Εθνικό Απολυτήριο Λυκείου.
• Το
Εθνικό Απολυτήριο θα χορηγείται ύστερα από γραπτές εξετάσεις στο τέλος της Β΄
Λυκείου. Στον βαθμό του απολυτηρίου θα έχει ιδιαίτερο βάρος η επίδοση σε
εκτεταμένο δοκίμιο, το οποίο θα γράφουν οι μαθητές.
Επίσης,
συμμετοχή έχει η αξιολόγηση εργασιών κατά τη διάρκεια της Γ΄ Λυκείου.
• Τα
Αγγλικά και η Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία θα είναι τα κοινά υποχρεωτικά
μαθήματα για όλους τους μαθητές στο Λύκειο. Η Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία θα
περιλαμβάνει σύγχρονη λογοτεχνία (ελληνική και παγκόσμια), ποίηση, θέατρο,
δοκίμιο και παραγωγή γραπτού λόγου.
• Η
διδασκαλία των Αγγλικών δεν θα έχει σχέση με τη φροντιστηριακή διδασκαλία των
Αγγλικών ως ξένη γλώσσα, αλλά θα εστιάζεται στην πολιτιστική διάσταση της
γλώσσας: λογοτεχνία, δοκίμιο, θέατρο, εφημερίδες και περιοδικά.
•
Κατάργηση των βαθμών και αντικατάστασή τους από περιγραφές του προφίλ του
μαθητή. ( Το όνειρό τους… Προφίλ μαθητού!… Στο φεισμπουκ είμαστε ?
))
Ως προς την οργάνωση των σχολικών μονάδων
προτείνονται εξασφάλιση ισχυρής ηγεσίας στα σχολεία,( εννοεί εκείνα τα δεκαπενταμελή, κτλ για να κάνουν
‘’κουμάντο’’ ? ) μεγαλύτερα Γυμνάσια προς την κατεύθυνση της δημιουργίας
τετρατάξιων Γυμνασίων (κατά 25% μεγαλύτερα) και τη δημιουργία
λιγότερων αλλά πολυπληθέστερων Λυκείων, μερικά από τα οποία θα προέλθουν από
συγχωνεύσεις, όπου θα καταστεί δυνατόν να δημιουργηθούν τάξεις με επιλογές
μαθημάτων.( Με άλλα λόγια,
κατάργηση σχολείων, συγχώνευση και αύξηση του αριθμού των μαθητών ανα τμήμα
)