ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2014

Εκθεση αδιαφάνειας



Το έστειλε ο Κώστας Μίντζολης
    Κάποιες φορές δεν χρειάζεται να πουν κουβέντα οι δημοσιογράφοι. Ούτε σχόλιο ούτε εξυπνάδες. Αρκούν τα στοιχεία. Για τη διαφθορά τι να πούμε παραπάνω από αυτά που παρουσίασε ο Γιώργος Σούρλας; Τα είπε όλα με την έκθεση πεπραγμένων της Γενικής Γραμματείας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για τη διετία 2012-2014.
    Αυτή η έκθεση πρέπει να διαβαστεί ολόκληρη από όλους τους ψηφοφόρους πριν τις εκλογές. Για να ξέρουν ότι η ολιγωρία δεν είναι τυχαία. Για να ξέρουν ότι ενόσω οι μεν και οι δε της συγκυβέρνησης επινοούν παράλογους φόρους, ταυτόχρονα επιτρέπουν την φοροκλοπή των ολίγων.
    Ο Γιώργος Σούρλας εκτιμά ότι οι απώλειες για την εθνική οικονομία ανέρχονται σε περισσότερα από 15 δισ. ευρώ ετησίως, λόγω της φοροδιαφυγής. Επαναλαμβάνουμε για να εμπεδώσουμε: 15 δισ. ευρώ ετησίως.
    Δεν θα πιάσουμε όλα τα θέματα. Θα σταθούμε στα καύσιμα.
    Στον απολογισμό της Γενικής Γραμματείας αναφέρεται ότι «πέρασαν 15 χρόνια από τότε που εκφράστηκε η πολιτική βούληση για την πάταξη του λαθρεμπορίου και της νοθείας των καυσίμων καθώς και για την εγκατάσταση ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου εισροών- εκροών, σε όλα τα στάδια διακίνησης και διάθεσης πετρελαιοειδών προϊόντων, Όλα αυτά όμως παρέμειναν σε θεωρητικό επίπεδο».
    Αναφέρεται ότι πέρασαν πέντε χρόνια από την ψήφιση της πρώτης νομοθετικής ρύθμισης και ότι τα συστήματα δεν λειτουργούν στο σύνολό τους. Το υπουργείο Οικονομικών παριστάνει διαρκώς ότι έχει την αγωνία και ότι θα πάρει μέτρα. Αγόρασε μάλιστα δυο σκάφη ξοδεύοντας περί τα 2 εκατ. ευρώ. Όχι, δεν βγήκαν σε περιπολία. Τα σκάφη έμειναν δεμένα για να τα καμαρώνουμε. Δεν χρειάζεται να πούμε ούτε ποιος υπουργός ούτε ποια κυβέρνηση ούτε ποιο κόμμα. Ολοι τους. Εκεί ομονοούν, όταν ακούνε για πετρέλαιο.   Αυτή είναι μέχρι στιγμής η εθνική συναίνεση, να αφήσουν τους εμπόρους των καυσίμων να κλέβουν φόρους.
    Επί μια εικοσιπενταετία όλοι παρίσταναν τους τρελούς, είχαν άλλες δουλειές να κάνουν, άλλες προτεραιότητες, πολύ φορτωμένο πρόγραμμα. Την περίοδο 2009- 2013 έγιναν νομοθετικές ρυθμίσεις που ήταν αποσπασματικές. Παραδείγματα:
    Στο νόμο 3784/2009 που προέβλεπε την εγκατάσταση συστήματος εισροών- εκροών στα πρατήρια καυσίμων, «κατά περίεργο τρόπο εξαιρέθηκαν οι εγκαταστάσεις διυλιστηρίων και εταιρειών εμπορίας».
    Στο νόμο 4072/2012 που επέκτεινε τον έλεγχο εισροών- εκροών σε πλωτά μέσα μεταφοράς πετρελαιοειδών «και πάλι τα διυλιστήρια εξαιρούνται από την εγκατάσταση συστήματος».
    Γίνεται από τον Γιώργο Σούρλα μια ενδιαφέρουσα σύγκριση. Επισημαίνει ότι το σκάνδαλο Κοσκωτά ωχριά μπροστά σε αυτό των καυσίμων, αφού ο Κοσκωτάς καταχράστηκε 35 δισ. δρχ. μία φορά, ενώ οι λαθρέμποροι, βάσει των δηλώσεων του Πρωθυπουργού (του Παπαδήμου), 1 δισ. ευρώ, δηλαδή 350 δισ. δρχ. κάθε χρόνο, δηλαδή δεκαπλάσια εκείνων του Κοσκωτά επί πολλά χρόνια.
    Η αναφορά στα καύσιμα είναι ενδεικτική. Η έκθεση πεπραγμένων της Γενικής Γραμματείας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων καταπιάνεται και με άλλους τομείς. Offshore εταιρείες, εμπόριο καπνού, εικονικά τιμολόγια. Δημόσια έσοδα χαμένα επίτηδες, με εγκληματική ανοχή, στα όρια της συνενοχής. Διαχρονικά.