Γράφει ο Γιάννης Κοκκινίδης
Την έκπληξή του εξέφρασε ο αρχηγός ΓΕΝ Ευάγγελος Αποστολάκης
για το ότι μετά το 2006 αποφασίστηκε να παροπλίσουμε τα έξι
μοναδικά αεροσκάφη Ναυτικής Συνεργασίας τα οποία διαθέταμε και ήταν
αναγκαία τόσο για την άμυνα της χώρας μας όσο και για τις Νατοϊκές υποχρεώσεις
μας. Η επίσημη αιτιολόγηση το 2006, ήταν πως πρόκειται για αεροσκάφη παλιά
και ότι πρέπει να αποκτήσουμε αντίστοιχα νέας τεχνολογικής γενιάς.
Κατά τη σημερινή ενημέρωση των διαπιστευμένων συντακτών του υπουργείου Εθνικής Άμυνας ο αρχηγός ΓΕΝ εξέφρασε την αδυναμία του να αντιληφθεί τους λόγους για τους οποίους παροπλίστηκαν τα συγκεκριμένα αεροσκάφη την ώρα που η Τουρκία διαθέτει αρκετά τέτοια αεροσκάφη που επιτηρούν συνεχώς το Αιγαίο.
Σίγουρα δεν ήταν η τελευταία λέξη της τεχνολογίας ωστόσο ήταν επιχειρησιακά και διαθέταμε μία αποθήκη γεμάτη με ανταλλακτικά για τα αεροσκάφη αυτά , που η αξία τους ανέρχεται στα 50 εκατ. ευρώ(!). Και τα συγκεκριμένα αεροσκάφη έχουν αποδείξει ότι είναι αξιόπιστα και αρκεί μία σωστή συντήρηση για να είναι «μάτια και τα αυτιά» του Πολεμικού Ναυτικού στο Αιγαίο.
Τα εν λόγω αεροσκάφη, τύπου P3B καθηλώθηκαν στο έδαφος και όλο το προσωπικό που επιχειρούσε σε αυτά αλλά και οι τεχνικοί που τα υποστήριζαν διασκορπίστηκαν καθώς έμειναν ξαφνικά χωρίς αντικείμενο ενώ διέθεταν πολύτιμη εμπειρία και τεχνογνωσία.
Από το 2006 και μετά αναζητήθηκαν πολλές λύσεις από αγορά καινούργιων έως και μεταχειρισμένων. Εξετάστηκε ακόμα και η περίπτωση να αγοράσουμε… αεροσκάφη του ιδίου τύπου αλλά με πολλαπλάσιες ώρες πτήσης στο ενεργητικό τους, πολύ πιο «κουρασμένα» από αυτά που είχαμε ήδη (!). Ωστόσο η οικονομική κρίση που έπληξε τη χώρα μας ματαίωσε κάθε είδους αγορά αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας.
Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος, μετά από συζήτηση που είχε με τον αρχηγό ΓΕΝ αντιναύαρχο Ευάγγελο Αποστολάκη, αποφάσισε να μπουν αμέσως σε πρόγραμμα συντήρησης και επιθεώρησης τουλάχιστον τα δύο από αυτά (P3B) ώστε πολύ σύντομα να πετάξουν και πάλι πάνω από το Αιγαίο.
Ο επιχειρησιακός τους ρόλος είναι πολύ σημαντικός και λειτουργούν τα αεροσκάφη αυτά ως πολλαπλασιαστές ισχύος του Πολεμικού Ναυτικού.
Δεν αποκλείεται ωστόσο να υπάρξει ένας μερικός εκσυγχρονισμός του στα συστήματα που διαθέτουν αλλά σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει λόγος να αγοραστούν καινούργια αεροσκάφη και κάκιστα είχε τεθεί ως ανάγκη του Πολεμικού Ναυτικού.
Τα αεροσκάφη αυτά μπορούν να κάνουν θαλάσσια επιτήρηση, να εντοπίζουν υποβρύχια, να «ακούν» τις εχθρικές δυνάμεις και να συμμετέχουν μέχρι και σε αποστολές έρευνας και διάσωσης.
Κατά τη σημερινή ενημέρωση των διαπιστευμένων συντακτών του υπουργείου Εθνικής Άμυνας ο αρχηγός ΓΕΝ εξέφρασε την αδυναμία του να αντιληφθεί τους λόγους για τους οποίους παροπλίστηκαν τα συγκεκριμένα αεροσκάφη την ώρα που η Τουρκία διαθέτει αρκετά τέτοια αεροσκάφη που επιτηρούν συνεχώς το Αιγαίο.
Σίγουρα δεν ήταν η τελευταία λέξη της τεχνολογίας ωστόσο ήταν επιχειρησιακά και διαθέταμε μία αποθήκη γεμάτη με ανταλλακτικά για τα αεροσκάφη αυτά , που η αξία τους ανέρχεται στα 50 εκατ. ευρώ(!). Και τα συγκεκριμένα αεροσκάφη έχουν αποδείξει ότι είναι αξιόπιστα και αρκεί μία σωστή συντήρηση για να είναι «μάτια και τα αυτιά» του Πολεμικού Ναυτικού στο Αιγαίο.
Τα εν λόγω αεροσκάφη, τύπου P3B καθηλώθηκαν στο έδαφος και όλο το προσωπικό που επιχειρούσε σε αυτά αλλά και οι τεχνικοί που τα υποστήριζαν διασκορπίστηκαν καθώς έμειναν ξαφνικά χωρίς αντικείμενο ενώ διέθεταν πολύτιμη εμπειρία και τεχνογνωσία.
Από το 2006 και μετά αναζητήθηκαν πολλές λύσεις από αγορά καινούργιων έως και μεταχειρισμένων. Εξετάστηκε ακόμα και η περίπτωση να αγοράσουμε… αεροσκάφη του ιδίου τύπου αλλά με πολλαπλάσιες ώρες πτήσης στο ενεργητικό τους, πολύ πιο «κουρασμένα» από αυτά που είχαμε ήδη (!). Ωστόσο η οικονομική κρίση που έπληξε τη χώρα μας ματαίωσε κάθε είδους αγορά αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας.
Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος, μετά από συζήτηση που είχε με τον αρχηγό ΓΕΝ αντιναύαρχο Ευάγγελο Αποστολάκη, αποφάσισε να μπουν αμέσως σε πρόγραμμα συντήρησης και επιθεώρησης τουλάχιστον τα δύο από αυτά (P3B) ώστε πολύ σύντομα να πετάξουν και πάλι πάνω από το Αιγαίο.
Ο επιχειρησιακός τους ρόλος είναι πολύ σημαντικός και λειτουργούν τα αεροσκάφη αυτά ως πολλαπλασιαστές ισχύος του Πολεμικού Ναυτικού.
Δεν αποκλείεται ωστόσο να υπάρξει ένας μερικός εκσυγχρονισμός του στα συστήματα που διαθέτουν αλλά σε καμία περίπτωση δεν υπάρχει λόγος να αγοραστούν καινούργια αεροσκάφη και κάκιστα είχε τεθεί ως ανάγκη του Πολεμικού Ναυτικού.
Τα αεροσκάφη αυτά μπορούν να κάνουν θαλάσσια επιτήρηση, να εντοπίζουν υποβρύχια, να «ακούν» τις εχθρικές δυνάμεις και να συμμετέχουν μέχρι και σε αποστολές έρευνας και διάσωσης.