Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης
Ανοιχτή επίθεση κατά των ελληνικών αρχών
εξαπολύει η γνωστή τουρκική, φιλοκυβερνητική, (στην ισλαμική κυβέρνηση της Τουρκίας),
και ισλαμική εφημερίδα, Yeni Şafak, στο κυριακάτικο της φύλο, (16/11), γιατί όπως υποστηρίζει κρατούν κλειστά όλα τα τζαμιά της Θεσσαλονίκης
με αποτέλεσμα η μουσουλμανική κοινότητα της Θεσσαλονίκης, (;;;), να παραμένει χωρίς επίσημο τόπο λατρείας και να
καταφεύγει σε υπόγεια και άλλους ανεπίσημους χώρους για να ασκήσει την λατρεία
της στο Ισλάμ.
Όπως αναφέρει συγκεκριμένα η τουρκική εφημερίδα, η Θεσσαλονίκη, η οποία από το 1430 μέχρι το 1912, δηλαδή επί περίπου πέντε αιώνες βρίσκονταν υπό την κυριαρχία των Οθωμανών και είχε αρκετά μουσουλμανικά τεμένη που λειτουργούσαν ανελλιπώς, σήμερα είναι χωρίς κανένα τζαμί. Αυτό, σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα, έχει την θλιβερή συνέπεια οι μουσουλμάνοι της Θεσσαλονίκης να καταφεύγουν σε υπόγεια πολυκατοικιών, ακόμα και σε γκαράζ, για να ασκήσουν την μουσουλμανική λατρεία. Η τουρκική εφημερίδα κατακρίνει έντονα και το σταμάτημα των εργασιών ανακαίνισης του γνωστού Αλκαζάρ εξ’ αιτίας, όπως αναφέρει, του προσχήματος των εργασιών του μετρό που καθυστερεί την επαναλειτουργία του εν λόγω ιστορικού μουσουλμανικού τεμένους. Παράλληλα κάνει λόγω για την ανάγκη επαναλειτουργίας του Αλατζά Ιμαρέτ, του Γιενή Τζαμί στην οδό αρχαιολογικού μουσείου στο Φάληρο, ενώ προβάλλει και τα άλλα μουσουλμανικά μνημεία, όπως ο Λευκός Πύργος, το Επταπύργιο, το Μπεζεστένι, τα Λουτρά Παράδεισος, για να τονίσει τον οθωμανικό, όπως υποστηρίζει, χαραχτήρα της πόλεως.
Να θυμίσουμε ότι πριν από λίγο καιρό και συγκεκριμένα στις 29 Ιουλίου σε επίσκεψη τότε του υπουργού Υγείας της Τουρκίας, Mehmet Müezzinoğlu, στα πλαίσια μιας μεγάλης περιοδείας που πραγματοποιούσε σε πολλές περιοχές της Ελλάδας αρχίζοντας από την δυτική Θράκη, είχε ζητήσει ο Άγιος Δημήτριος, δηλαδή ο πολιούχος της πόλης, να ξαναγίνει …τζαμί. Το θράσος του Τούρκου υπουργού, ο οποίος είχε γίνει δεκτός μετά βαΐων και κλάδων από τον τουρκολάγνο δήμαρχο Θεσσαλονίκης, έφτασε στο σημείο να δηλώσει ότι ο γνωστός καθεδρικός ναός του πολιούχου της Πόλης, του Αγίου Δημητρίου, μετατράπηκε το 1917 σε χριστιανική εκκλησία ενώ ήταν το μεγάλο και ονομαστό Kasımiye Cami, για το οποίο έχει κάνει πολλές και λαμπρές αναφορές ο γνωστός Οθωμανός περιηγητής του δεκάτου πέμπτου αιώνα, Ελβιά Τσελεμπή Αυτό ο θρασύτατος κ Mehmet Müezzinoğlu, είχε επισκεφτεί τότε τις πόλεις της Δυτικής Θράκης όπου καλούσε την μουσουλμανική μειονότητα να θυμηθεί πως είναι τουρκική και να διεκδικήσει την ταυτότητα της. Από εκεί συνεχίζοντας την «ιστορική» περιοδεία του, ήρθε και στην Θεσσαλονίκη όπου έγινε δεκτός με ιδιαίτερες τιμές από τον γνωστό και μη εξαιρετέο τουρκολάγνο δήμαρχο, ο οποίος του υποσχέθηκε ότι η πόλη σύντομα θα ξαναθυμίζει τις ένδοξες μέρες της… οθωμανικής κυριαρχίας της.
Εμπρός λοιπόν να ξανακάνουμε την Θεσσαλονίκη μουσουλμανική πόλη εκατό χρόνια από την απελευθέρωση της και οι μιναρέδες να λογχίζουν τον ουρανό της άλλοτε συμπρωτεύουσας της Ελληνορθόδοξης, Ανατολικής, Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, με τις ευλογιές των Τούρκων, αλλά και των τουρκολάγνων της πόλης.
Αλλοίμονο μας!
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
Όπως αναφέρει συγκεκριμένα η τουρκική εφημερίδα, η Θεσσαλονίκη, η οποία από το 1430 μέχρι το 1912, δηλαδή επί περίπου πέντε αιώνες βρίσκονταν υπό την κυριαρχία των Οθωμανών και είχε αρκετά μουσουλμανικά τεμένη που λειτουργούσαν ανελλιπώς, σήμερα είναι χωρίς κανένα τζαμί. Αυτό, σύμφωνα με την τουρκική εφημερίδα, έχει την θλιβερή συνέπεια οι μουσουλμάνοι της Θεσσαλονίκης να καταφεύγουν σε υπόγεια πολυκατοικιών, ακόμα και σε γκαράζ, για να ασκήσουν την μουσουλμανική λατρεία. Η τουρκική εφημερίδα κατακρίνει έντονα και το σταμάτημα των εργασιών ανακαίνισης του γνωστού Αλκαζάρ εξ’ αιτίας, όπως αναφέρει, του προσχήματος των εργασιών του μετρό που καθυστερεί την επαναλειτουργία του εν λόγω ιστορικού μουσουλμανικού τεμένους. Παράλληλα κάνει λόγω για την ανάγκη επαναλειτουργίας του Αλατζά Ιμαρέτ, του Γιενή Τζαμί στην οδό αρχαιολογικού μουσείου στο Φάληρο, ενώ προβάλλει και τα άλλα μουσουλμανικά μνημεία, όπως ο Λευκός Πύργος, το Επταπύργιο, το Μπεζεστένι, τα Λουτρά Παράδεισος, για να τονίσει τον οθωμανικό, όπως υποστηρίζει, χαραχτήρα της πόλεως.
Να θυμίσουμε ότι πριν από λίγο καιρό και συγκεκριμένα στις 29 Ιουλίου σε επίσκεψη τότε του υπουργού Υγείας της Τουρκίας, Mehmet Müezzinoğlu, στα πλαίσια μιας μεγάλης περιοδείας που πραγματοποιούσε σε πολλές περιοχές της Ελλάδας αρχίζοντας από την δυτική Θράκη, είχε ζητήσει ο Άγιος Δημήτριος, δηλαδή ο πολιούχος της πόλης, να ξαναγίνει …τζαμί. Το θράσος του Τούρκου υπουργού, ο οποίος είχε γίνει δεκτός μετά βαΐων και κλάδων από τον τουρκολάγνο δήμαρχο Θεσσαλονίκης, έφτασε στο σημείο να δηλώσει ότι ο γνωστός καθεδρικός ναός του πολιούχου της Πόλης, του Αγίου Δημητρίου, μετατράπηκε το 1917 σε χριστιανική εκκλησία ενώ ήταν το μεγάλο και ονομαστό Kasımiye Cami, για το οποίο έχει κάνει πολλές και λαμπρές αναφορές ο γνωστός Οθωμανός περιηγητής του δεκάτου πέμπτου αιώνα, Ελβιά Τσελεμπή Αυτό ο θρασύτατος κ Mehmet Müezzinoğlu, είχε επισκεφτεί τότε τις πόλεις της Δυτικής Θράκης όπου καλούσε την μουσουλμανική μειονότητα να θυμηθεί πως είναι τουρκική και να διεκδικήσει την ταυτότητα της. Από εκεί συνεχίζοντας την «ιστορική» περιοδεία του, ήρθε και στην Θεσσαλονίκη όπου έγινε δεκτός με ιδιαίτερες τιμές από τον γνωστό και μη εξαιρετέο τουρκολάγνο δήμαρχο, ο οποίος του υποσχέθηκε ότι η πόλη σύντομα θα ξαναθυμίζει τις ένδοξες μέρες της… οθωμανικής κυριαρχίας της.
Εμπρός λοιπόν να ξανακάνουμε την Θεσσαλονίκη μουσουλμανική πόλη εκατό χρόνια από την απελευθέρωση της και οι μιναρέδες να λογχίζουν τον ουρανό της άλλοτε συμπρωτεύουσας της Ελληνορθόδοξης, Ανατολικής, Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, με τις ευλογιές των Τούρκων, αλλά και των τουρκολάγνων της πόλης.
Αλλοίμονο μας!
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος