Την ελληνική κυβέρνηση «καρφώνει» ο Επίτροπος Οικονομικών της ΕΕ Πιέρ Μοσκοβισί για την κατάργηση του ειδικού φόροι πετρελαίου για τους
αγρότες.
Ο Έλληνας ευρωβουλευτής Μ. Κεφαλογιάννης είχε ζητήσει να ενημερωθεί από την Κομισιόν για το αν η εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του αγροτικού πετρελαίου με αυτό του πετρελαίου κίνησης αποτελούσε επιταγή των εταίρων μας.
Σύμφωνα με τη Νεα Δημοκρατία, η εξίσωση αυτή που επιβαρύνει περαιτέρω το κόστος παραγωγής για τον δοκιμαζόμενο και από την υπερφορολόγηση αγροτικό κόσμο της χώρας, καθιστά τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα λιγότερα ανταγωνιστικά.
Ο Επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων Πιέρ Μοσκοβισί με την απάντησή του ξεκαθαρίζει για μία ακόμη φορά ότι τα μέτρα που έχουν παρθεί στο πλαίσιο της συμφωνίας του περασμένου Αυγούστου αποτελούν δέσμευση και επιλογή της ελληνικής κυβέρνησης.
Παράλληλα, τονίζει ότι δεν αποτελούν επ΄ ουδενί επιταγή ή απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή των εταίρων μας κάτι άλλωστε που αντιβαίνει και την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2003/96/ΕΚ.
Ο Έλληνας ευρωβουλευτής Μ. Κεφαλογιάννης είχε ζητήσει να ενημερωθεί από την Κομισιόν για το αν η εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του αγροτικού πετρελαίου με αυτό του πετρελαίου κίνησης αποτελούσε επιταγή των εταίρων μας.
Σύμφωνα με τη Νεα Δημοκρατία, η εξίσωση αυτή που επιβαρύνει περαιτέρω το κόστος παραγωγής για τον δοκιμαζόμενο και από την υπερφορολόγηση αγροτικό κόσμο της χώρας, καθιστά τα ελληνικά αγροτικά προϊόντα λιγότερα ανταγωνιστικά.
Ο Επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων Πιέρ Μοσκοβισί με την απάντησή του ξεκαθαρίζει για μία ακόμη φορά ότι τα μέτρα που έχουν παρθεί στο πλαίσιο της συμφωνίας του περασμένου Αυγούστου αποτελούν δέσμευση και επιλογή της ελληνικής κυβέρνησης.
Παράλληλα, τονίζει ότι δεν αποτελούν επ΄ ουδενί επιταγή ή απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή των εταίρων μας κάτι άλλωστε που αντιβαίνει και την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2003/96/ΕΚ.
Αναλυτικά
η απάντηση του Επιτρόπου:
«Η οδηγία 2003/96/ΕΚ προβλέπει ελάχιστα
επίπεδα φορολογίας και προαιρετικές φορολογικές απαλλαγές και μειώσεις για τα
ενεργειακά προϊόντα που χρησιμοποιούνται ως καύσιμο κινητήρων στη γεωργία, αλλά
επιτρέπει στα κράτη μέλη να καθορίσουν το εθνικό επίπεδο φορολογίας που
υπερβαίνει τα ενωσιακά ελάχιστα επίπεδα και να αποφασίσουν αν θα καταργήσουν
αυτή τη φορολογική απαλλαγή. Η ευθυγράμμιση των επιπέδων των ειδικών φόρων
κατανάλωσης στα καύσιμα που χρησιμοποιούνται για γεωργικούς σκοπούς με τα
καύσιμα που χρησιμοποιούνται για τις μεταφορές ήταν δέσμευση που ανέλαβε η
ελληνική Κυβέρνηση στο πλαίσιο του μνημονίου συμφωνίας που υπεγράφη τον
Αύγουστο του 2015.»