ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

Τετάρτη 29 Ιουλίου 2020

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΥΦΕΘΑ ΣΤΓΟ κ. Α. ΣΤΕΦΑΝΗ


ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΥΦΕΘΑ ΣΓΟ κ. ΑΛΚΙΒΙΑΔΗ ΣΤΕΦΑΝΗ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ 20 ΙΟΥΛΙΟΥ 2020
            
1.         Αναβάθμιση Κύρους Ε.Α.Α.Σ.
                        α.         Καθορισμός τακτικής ημερομηνίας επαφών ΥΦΕΘΑ με ΕΑΑΣ. Ήδη με πρωτοβουλία σας τον Δεκ 2019 έγινε για πρώτη φορά η κατάθεση απόψεων των Ε.Α.Α. και του Συντονιστικού τους, η καταγραφή των θέσεων και η ανάθεση έργου στους αρμόδιους επιτελείς  των ΓΕ και του ΥΠΕΘΑ. Αιτούμεθα, λοιπόν, τη θεσμοθέτηση αυτής της πρωτοβουλίας σας σε τακτά χρονικά διαστήματα, πχ ανά 4μηνο ή 6μηνο.
                        β.         Για θέματα που αφορούν αποστράτους Αξκούς του Σ.Ξ., να ζητείται η άποψη της Ε.Α.Α.Σ.
                        γ.         Για οποιαδήποτε νομοθετική ρύθμιση, που επηρεάζει τους αποστράτους Αξκούς του Σ.Ξ., να ζητείται εισήγηση της Ε.Α.Α.Σ., για ευρύτερα θέματα αποστράτων όλων των Κλάδων η εισήγηση του Συντονιστικού.
            2.         Οίκος Ευγηρίας
                        Δημιουργία Οίκου Ευγηρίας για τα μέλη της ΕΑΑΣ κατ’ αρχήν στην Αθήνα και ακολούθως στη Θεσσαλονίκη. Το θέμα έχει απασχολήσει και στο παρελθόν το ΓΕΣ και το ΥΠΕΘΑ, αλλά δεν τελικά δεν ευοδώθηκε η προσπάθεια. Θεωρούμε ότι αποτελεί ύψιστη φροντίδα για τους συναδέλφους που έμειναν μόνοι στη ζωή.
            3.         Κατανομή πόρων εισπρατομένων από εξοπλισμούς
                        Κατανομή των πόρων που εισπράτονται από τους εξοπλισμούς των Ε.Δ. και στα 3 ΕΚΟΕΜ, αναλόγως των μελών τους, καθόσον οι εξοπλισμοί είναι των Ε.Δ. και καλύπτουν επιχειρησιακές ανάγκες των Κλάδων.
            4.         Παρέμβαση στην Κυβέρνηση για απόδοση των οιονδήποτε αναδρομικών ανεξάρτητα από την πιθανή κατάθεση αγωγής μέρους εξ αυτών.
             5.         Εθνικά Θέματα
                        Δηλώνουμε το άμεσο ενδιαφέρον των μελών μας για τα παρακάτω θέματα Εθνικού Ενδιαφέροντος:
                        α.         Ελληνοτουρκικά
                        β.         Κυπριακό
                        γ.         Βορειοπειρωτικό
                        δ.         Συμφωνία Πρεσπών
                        ε.          Μεταναστευτικό
                        στ.        Επιχειρησιακή Ετοιμότητα Ε.Δ.
            6.         Συνημμένα υποβάλλεται συνοπτικό υπόμνημα για άμεσες εκκρεμότητες επί των  συνταξιοδοτικών των αποστράτων.
            7.         Υπάρχει και σωρεία άλλων θεμάτων, τα οποία έχουν εν πολλοίς τεθεί στην προαναφερθείσα σύσκεψη του Δεκ. 2019, επί των οποίων όμως κρίνεται σκόπιμο να μην τα επαναλάβουμε και θα σας απασχολήσουμε γι’ αυτά στο μέλλον.
       Εκ μέρους του ΔΣ
                  Ο
          Πρόεδρος
Αντγος ε.α. Σταύρος Κουτρής
Επίτιμος Δκτης 98 ΑΔΤΕ “ΜΕΡΑΡΧΙΑΣ ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΥΣ”

ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ
“1”        ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙ  ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ  ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ 

ΣΥΝΗΜΜΕΝΟ “1”στις ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΥΦΕΘΑ ΣΓΟ κ. ΑΛΚΙΒΙΑΔΗ ΣΤΕΦΑΝΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ 20 ΙΟΥΛΙΟΥ 2020

Αθήνα, 20 Ιουλίου 2020
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΕΠΙ  ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ  ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ
       1.  Πρόωρη Αποστρατεία Στρατιωτικών
            α.    Οι στρατιωτικοί, εκτός από όσους υποβάλλουν αίτηση αποστρατείας, είναι οι μοναδικοί στο δημόσιο τομέα που συνταξιοδοτούνται/αποστρατεύονται με απόφαση της υπηρεσίας, χωρίς να το επιθυμούν, ως «ευδοκίμως τερματίσαντες» τη σταδιοδρομία τους και χωρίς να έχουν συμπληρώσει πάντοτε τα απαραίτητα έτη για πλήρη σύνταξη.  
           β.    Στις παραπάνω περιπτώσεις και ιδιαίτερα όταν δεν έχουν συμπληρωθεί τα τουλάχιστον 40 έτη πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας, προτείνεταινα προσδιορίζονται μεν οι συντάξιμες αποδοχές που αντιστοιχούν μέχρι το χρόνο αποστρατείας, αλλά, για τον υπολογισμό του ποσού της ανταποδοτικής σύνταξης, ως ποσοστό αναπλήρωσης να λαμβάνεται το ποσοστό που αντιστοιχεί στα 40 έτη. 
         γ.    Παράδειγμα
                Αν κάποιος έχει πραγματική συντάξιμη υπηρεσία 36 έτη και αποστρατεύεται /συνταξιοδοτείται με απόφαση της Υπηρεσίας, αλλά επιθυμεί να αναγνωρίσει τα υπόλοιπα 4 έτη μέχρι τα 40, να μπορεί να υποβάλλει σχετική αίτηση προς τούτο, ανεξάρτητα ημερομηνίας αποστρατείας/συνταξιοδότησης.  Για τη διαφορά των ετών μέχρι τη συμπλήρωση των 40 ετών, αν κρίνεται απαραίτητο, δυνατόν να καταβάλλεται εισφορά του ενδιαφερομένου για κάθε μήνα αναγνώρισης, διάταξη η οποία δύναται να αποτελέσει αντικείμενο που θα καθορίζεται με υπουργική απόφαση.
         δ.    Προτεινόμενη Διατύπωση 
             «Όσοι στρατιωτικοί συνταξιοδοτούνται (αποστρατεύονται) ή έχουν συνταξιοδοτηθεί με απόφαση της Υπηρεσίας ή για λόγους υγείας και δεν έχουν συμπληρώσει πραγματική συντάξιμη υπηρεσία 40 ετών, εφόσον επιθυμούν, δύνανται με αίτησή τους να ζητήσουν τον επανυπολογισμό της σύνταξής τους με 40 έτη. Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ρυθμίζεται κάθε σχετική λεπτομέρεια »
     2.  Άρθρο 32 του ν. 4670/2020. Επί της προσθήκη του άρθρου 36Α στον ν. 4387/2016, συμπλήρωση της παραγράφου 5
         α.  Η διατύπωση του ν. 4670/2020 επί της παραγράφου 5, του άρθρου 36α, εξαιρεί από τις ευνοϊκές συνθήκες που διαμορφώνονται μέχρι τα 40 έτη, λόγω αύξησης των συντελεστών αναπλήρωσης, όσους παρέμειναν στην υπηρεσία, κατείχαν θέσεις ιδιαίτερα υψηλής ευθύνης και έφθασαν στους υψηλότερους βαθμούς της ιεραρχίας, όπως Αρχηγούς Γενικών Επιτελείων (Α/ΓΕΕΘΑ, Α/ΓΕΣ και Α/ΓΕΝ), Γενικούς Επιθεωρητές, Διοικητές Στρατιάς, Στόλου, Σωμάτων Στρατού, Μεραρχιών, κλπ, οι οποίοι συμπληρώνουν πάνω από 40 έτη πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας. Ειδικότερα, αφορά στελέχη που  υπηρέτησαν με αυξημένες υποχρεώσεις, μεγάλο πλήθος μεταθέσεων και με απασχόληση πολύ πλέον του κανονικού ωραρίου, χωρίς οποιαδήποτε αποζημίωση. Με βάση τον ετήσιο αριθμό αποστρατευομένων ανωτάτων αξιωματικών των παραπάνω περιπτώσεων, που ανέρχονται κατά μ.ο. στους τριάντα (30), οι οποίοι συμπληρώνουν πάνω από 40 έτη, το ετήσιο κόστος για το επιπλέον ποσοστό 1,5% εκτιμάται ότι ανέρχεται σε περίπου 17.000 ευρώ (συντάξιμες αποδοχές 3.000χ1,5%χ12 μήνες χ 30=16.200 ευρώ).  O αριθμός αποστράτων που εμπίπτουν στην κατηγορία αυτή ανέρχεται σε περίπου 910 άτομα, με εκτιμώμενη συνολική ετήσια επιβάρυνση 492.000 ευρώ . Με την προτεινόμενη ρύθμιση δεν θίγεται ο ανταποδοτικός χαρακτήρας του ασφαλιστικού συστήματος καθώς το εν λόγω προσωπικό έχει καταβάλλει αυξημένες ασφαλιστικές εισφορές. 
          β. Προκειμένου να αποκατασταθεί αυτή η αδικία, προτείνεται να προστεθεί εδάφιο στην παράγραφο 5 του άρθρου 36α,  όπως παρακάτω:   
              5. Ειδικότερα τα ποσοστά αναπλήρωσης των ειδικών κατηγοριών στρατιωτικών που προβλέπονται στο άρθρο 41 του α.ν. 1854/1951 όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρ. 3 παρ. 1-3  του ν. 148/1975 και συμπληρώθηκε στις παρ. 2 και 3 περίπτωση  δ΄ με άρθρ. 2 του ν.1282/ 1982 και με τις παραγράφους 2 και 3 του άρθρου 8 του ν. 2084/1992,  όπως ισχύει, προσαυξάνονται πέραν των ποσοστών του πίνακα 2 της παραγράφου 5 του άρθρου 8 και κατά ποσοστό 1,5% επιπλέον για κάθε έτος μετά το τεσσαρακοστό πέμπτο. «Επίσης, τα ποσοστά αναπλήρωσηςπροσαυξάνονται πέραν των ποσοστών του πίνακα 2 της παραγράφου 5 του άρθρου 8 και κατά ποσοστό 1,5% επιπλέον για κάθε έτος μετά το τεσσαρακοστό, για όσους στρατιωτικούς συμπληρώνουν πραγματική συντάξιμη υπηρεσία άνω των σαράντα ετώνκαι δεν εμπίπτουν στις  ειδικές κατηγορίες στρατιωτικών του προηγουμένου εδαφίου.»
             Η πρόταση αυτή δεν επηρεάζει δημοσιονομικά άλλες κατηγορίες.
     3.  Μειώσεις Ν.4093/2012 (αφορούν Μετοχικά ταμεία  και ΕΚΟΕΜ)
            α.  Σύμφωνα με την υποπαράγραφο Β3, του πρώτου άρθρουΝ.4093/2012,  η μηνιαία σύνταξη ή το άθροισμα των μηνιαίων συντάξεων και μερισμάτων, άνω των 1.000 ευρώ, που καταβάλλονται από οποιαδήποτε πηγή και για οποιαδήποτε αιτία, μειώνεται ως εξής:
            β.  Για συνολικό ποσό σύνταξης ή αθροίσματος συντάξεων:
                   αα. Άνω των 1.000,00 ευρώ έως 1.500,00 ευρώ, μειώνεται το σύνολο του ποσού κατά 5%.
                   ββ. Από 1.500,01 ευρώ 2.000,00 ευρώ, μειώνεται το σύνολο του ποσού κατά 10% .
                   γγ. Από 2.000,01 ευρώ έως και 3.000, μειώνεται το σύνολο του ποσού κατά 15%
                   δδ. Από 3.000,01 και άνω μειώνεται κατά 20%. 
            Με τις διατάξεις αυτές επιβάλλονται κρατήσεις εκτός της κύριας σύνταξης και στα μερίσματα του ΜΤΣ, αλλά και στο βοήθημα ΕΚΟΕΜΣ.
            γ.         ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ:  Με αποφάσεις την διοικήσεων των ΜΤΣ και ΕΚΟΕΜΣ και την απαιτούμενη έγκριση από κ. ΥΕΘΑ, να εφαρμοσθεί ΑΜΕΣΑ η απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου (υπ’ αριθ. 1277/2018) και να παύσει ο συνυπολογισμός τους που επηρεάζει αρνητικά τον επανυπολογισμό των συντάξεων από 1/1/2019. Με αυτήν κρίθηκαν, για τους στρατιωτικούς και πολιτικούς συνταξιούχους (δημοσίου), ως αντισυνταγματικές  διατάξεις του ν. 4093/2012 και του ν. 4111/2013, με τις οποίες μειώνεται το συνολικό ποσό της σύνταξης ή αθροίσματος συντάξεων, για το ποσό που υπερβαίνει τα 1.000 ευρώ, σε ποσοστά από 5% έως 20%, ανάλογα με το ύψος της κάθε σύνταξης. ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ, η ανάληψη νομοθετικής πρωτοβουλίας επίλυσης του θέματος.
     4.   Απονομή 13ου μερίσματος (έκτακτου) από το ΜΤΣ
            α. Ως γνωστό, μετά την έκδοση σχετικού εγγράφου από το ΓΕΕΘΑ τον Οκτ. 2019, διερευνήθηκε από τα Μετοχικά Ταμεία (ΜΤ) των Ενόπλων Δυνάμεων, η δυνατότητα χορήγησης ενός επιπλέον μερίσματος προς του μερισματούχους των Ταμείων τους.  Στο τέλος του 2019 τα ΜΤΑ και ΜΤΝ χορήγησαν το μεν πρώτο ένα μέρισμα, το δε δεύτερο το 70% ενός μερίσματος. Για το ΜΤΣ … εξετάζεται ακόμη η δυνατότητα!!
            β.  Η ΕΑΑΣ θεωρεί ότι τόσο το νομοθετικό πλαίσιο όσο και τα οικονομικά στοιχεία, επιτρέπουν τη χορήγηση επιπλέον μερίσματος, αρκεί να υπάρχει και η σχετική βούληση.  Αναλυτικότερα ο συνδυασμός του άρθρου 1 του ΠΔ 15/1935 (ΦΕΚ Α’ 17) και των άρθρων 2 και 4 του ΑΝ 559/1937(ΦΕΚ Α' 107), θεωρούμε ότι παρέχει το νομικό πλαίσιο απόδοσης 13ουμερίσματος. 
            γ.   Η απονομή ενός μερίσματος (του 13ου), που κυμαίνεται μεταξύ 30-110 ευρώ, δεν επιλύει τα συσσωρευμένα οικονομικά προβλήματα των αποστράτων, αλλά αποκαθιστά εν μέρει, την τρωθείσα διαχρονικά κοινωνική δικαιοσύνη των μερισματούχων του ΜΤΣ, των οποίων οι μειώσεις από το 2010 έχουν φθάσει στο 60%. Ταυτόχρονα καταδεικνύεται η  έμπρακτη στήριξη του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας προς τα εν αποστρατεία Στελέχη, αποδίδοντας το ΜΤΣ 13ομέρισμα, κατ’ αναλογία με τα λοιπά ΜΤ.  Ενέργεια που δεν απαιτεί τη σύμφωνη γνώμη άλλων υπουργείων. 
      5.  Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ).
          α.  Με την υπ’ αρ. 244/2017 απόφαση της Ολομελείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου κρίθηκε ότι η Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ), που είχε επιβληθεί δυνάμει του ν. 3865/2010, είναι παράνομη κι αντισυνταγματικήκαι ως εκ τούτου θα πρέπει να καταργηθεί.  
          β.  Μέχρι σήμερα αναμέναμε την στάση που θα τηρούσε το Κράτος, αναφορικά με τη διακοπή
της παρακράτησης του ποσού αυτού καθώς και την επιστροφή των ποσών της ΕΑΣ που παρακρατήθηκαν, με την αυτονόητη προσδοκία ψήφισης σχετικού νόμου που θα την καταργεί.   Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει ουδεμία ενέργεια εφαρμογής της απόφασης. 
          γ.  Προτείνεται η ανάληψη πρωτοβουλίας από ΥΠΕΘΑ προς Υπ. Εργασίας για εφαρμογή της απόφασης .
       6.   Επικοινωνία του ΥΠΕΘΑ με Ελεγκτικό Συνέδριο για επιτάχυνση εκδίκασηςκαι έκδοσης αποφάσεων από 3οΤμήμα του.
                                                                                          Εκ μέρους του ΔΣ
                                                                                                       Ο
                                                                                                Πρόεδρος 
                                                                                    Αντγος ε.α. Σταύρος Κουτρής
                                                            Επίτιμος Δκτης 98 ΑΔΤΕ “ΜΕΡΑΡΧΙΑΣ ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΥΣ”
    Την επομένη ημέρα, Τρίτη  21 Ιουλίου το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε προγραμματισμένο ραντεβού με τον Γενικό Γραμματέα ΥΠΕΘΑ κ. Οικονόμου Αντώνη με τον οποίο συζητήθηκαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ένωση και κατατέθηκε σχετικό υπόμνημα ανάλογο αυτού που παραδόθηκε την προηγούμενη ημέρα στον κ. ΥΦΕΘΑ.