ΚΤΕΟ ετησίως αντί
για κάθε δύο χρόνια, που ισχύει σήμερα διερευνούν τα υπουργεία Μεταφορών και Περιβάλλοντος
για μέρος του στόλου οχημάτων της χώρας.
Στο στόχαστρο αυτής της σκέψης είναι τα οχήματα που η ηλικία τους ξεπερνά τα 10 έτη, ως ένα αντικίνητρο κατοχής τους, αλλά και ως ένα μέτρο ενίσχυσης της απόκτησης νέων μη ρυπογόνων και φιλικότερων προς το περιβάλλον οχημάτων.
Πιο συγκεκριμένα, οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι είναι δύο. Η πρώτη αφορά οχήματα άνω των 15 ετών (δηλαδή με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν το 2005) και η δεύτερη οχήματα που έχουν συμπληρώσει δέκα έτη (δηλαδή με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν το 2010).
Κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων
Την ίδια ώρα στο υπό διαμόρφωση νομοσχέδιο εξετάζονται κίνητρα για όσους σκέφτονται την απόκτηση ενός ηλεκτρικού οχήματος. Οι σκέψεις για επιδότηση στην Ελλάδα φτάνει τις 5.000 ευρώ ενώ για τους επαγγελματίας το μπορεί να είναι και διπλάσιο. Το σχέδιο που έχουν επεξεργαστεί προβλέπει 1.500 πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων φέτος, δηλαδή 2% της αγοράς και 3.500 μονάδες το 2021 με τις προβλέψεις να αυξάνονται χρονιά με τη χρονιά.
Περιβαλλοντικό τέλος
Επίσης, στο νομοσχέδιο για τα κίνητρα που αφορούν την απόκτηση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, περιλαμβάνεται διάταξη για επιβολή περιβαλλοντικού Τέλους έως και 4.000 ευρώ, στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα, ενώ παράλληλα θα απαγορεύεται η εισαγωγή πολύ παλαιών οχημάτων.
Ειδικότερα, στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5 το υπουργείο Περιβάλλοντος εξετάζει να επιβάλλει Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 2.000 ευρώ. Αντίστοιχα στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 το αντίστοιχο Περιβαλλοντικό Τέλος αυξάνεται στις 4.000 ευρώ. Όσον αφορά στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3, Euro2, Euro1 ή Euro 0 το υπουργείο Περιβάλλοντος εξετάζει να μην επιτρέπει την εισαγωγή τους.
Στο στόχαστρο αυτής της σκέψης είναι τα οχήματα που η ηλικία τους ξεπερνά τα 10 έτη, ως ένα αντικίνητρο κατοχής τους, αλλά και ως ένα μέτρο ενίσχυσης της απόκτησης νέων μη ρυπογόνων και φιλικότερων προς το περιβάλλον οχημάτων.
Πιο συγκεκριμένα, οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι είναι δύο. Η πρώτη αφορά οχήματα άνω των 15 ετών (δηλαδή με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν το 2005) και η δεύτερη οχήματα που έχουν συμπληρώσει δέκα έτη (δηλαδή με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν το 2010).
Κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων
Την ίδια ώρα στο υπό διαμόρφωση νομοσχέδιο εξετάζονται κίνητρα για όσους σκέφτονται την απόκτηση ενός ηλεκτρικού οχήματος. Οι σκέψεις για επιδότηση στην Ελλάδα φτάνει τις 5.000 ευρώ ενώ για τους επαγγελματίας το μπορεί να είναι και διπλάσιο. Το σχέδιο που έχουν επεξεργαστεί προβλέπει 1.500 πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων φέτος, δηλαδή 2% της αγοράς και 3.500 μονάδες το 2021 με τις προβλέψεις να αυξάνονται χρονιά με τη χρονιά.
Περιβαλλοντικό τέλος
Επίσης, στο νομοσχέδιο για τα κίνητρα που αφορούν την απόκτηση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, περιλαμβάνεται διάταξη για επιβολή περιβαλλοντικού Τέλους έως και 4.000 ευρώ, στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα, ενώ παράλληλα θα απαγορεύεται η εισαγωγή πολύ παλαιών οχημάτων.
Ειδικότερα, στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5 το υπουργείο Περιβάλλοντος εξετάζει να επιβάλλει Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 2.000 ευρώ. Αντίστοιχα στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 το αντίστοιχο Περιβαλλοντικό Τέλος αυξάνεται στις 4.000 ευρώ. Όσον αφορά στα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3, Euro2, Euro1 ή Euro 0 το υπουργείο Περιβάλλοντος εξετάζει να μην επιτρέπει την εισαγωγή τους.