Έπειτα
από κάθε δήλωση κυβερνητικού, ή άλλου παράγοντα, μαθαίνω κάτι περισσότερο για
την ελληνική γλώσσα. Προχθές, για παράδειγμα, ότι εκτός από την παραχώρηση υπάρχει και η υπο-παραχώρηση! Η
αξιοποίηση του εμπορικού λιμανιού της Καβάλας, του «μικρού και ευέλικτου», δεν αφορά στην πώληση, αλλά στην υπο-παραχώρηση
δραστηριοτήτων, δήλωσε το «αφεντικό»
του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ.
Τι σημαίνει, όμως, υπο-παραχώρηση και
ποιες δραστηριότητες θα υπο-παραχωρηθούν,
προφανώς σε ιδιώτη; Ευελπιστώ ότι υπο-παραχώρηση δεν σημαίνει τη συμφωνία που υπέγραψε η
ελληνική κυβέρνηση με τη Fraport για τα
περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Διότι, η Fraport συμπεριφέρεται ως απόλυτος
ιδιοκτήτης των περιοχών σε ακτίνα εκατό χιλιομέτρων γύρω από τα αεροδρόμια!
Κάτι που υποψιάζομαι ότι θα γίνει και στην
περίπτωση της παραχώρησης της Εγνατίας οδού σε ιδιώτη.
Η υπο-παραχώρηση αναφέρεται στην επιφάνεια του λιμανιού, στη
διάρκεια της εκμετάλλευσης, στο είδος των δραστηριοτήτων, ή σε όλα αυτά μαζί; Το βέβαιο είναι, ότι δεν θα παραχωρηθεί μόνο η
καντίνα του λιμανιού στον ιδιώτη.
Ποιο θα είναι, επίσης, το όφελος για το
ελληνικό δημόσιο και τον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας
από την υπο-παραχώρηση δραστηριοτήτων του εμπορικού λιμανιού. Θα
κερδίζουν ένα ποσοστό των εσόδων, ή ο ιδιώτης θα πληρώσει ένα χρηματικό ποσό
για τη συμφωνία, όπως έγινε με τη Fraport και θα κρατάει τα έσοδα για τα επόμενα σαράντα χρόνια;
Μάλλον ο πρόεδρος
του ΤΑΙΠΕΔ, δεν ήταν έτοιμος να απαντήσει σε τέτοια ερωτήματα, αφού είπε ότι θα γίνει μία
λεπτομερής μελέτη, από οικονομικούς και τεχνικούς συμβούλους, για τις
εξειδικευμένες δραστηριότητες, για να καταλήξουν στην απόφαση, κατά πόσο θα
είναι μεμονωμένες οι δραστηριότητες, μία, ή περισσότερες. Έχετε
χρόνο μπροστά σας πρόεδρε, για να σκεφτείτε και να αποφασίσετε.