ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

Πέμπτη 26 Οκτωβρίου 2017

Μερικά ασυνήθιστα μπόνους που προσφέρουν εταιρείες στους υπαλλήλους τους



    Όλο και περισσότεροι εργαζόμενοι επιλέγουν μια θέση με μικρότερο μισθό αλλά με παροχές που αξίζουν πολλά
    Το εργασιακό μοντέλο των
golden boys (and girls), δηλαδή «όσο περισσότερα λεφτά, τόσο καλύτερα», πνέει τα λοίσθια. Όλο και περισσότεροι εργαζόμενοι φαίνεται να προτιμούν δουλειές και εταιρείες που προσφέρουν μεν χαμηλότερο μισθό αλλά δίνουν κάποια εργασιακά benefits που τους δίνουν τη δουλειά αλλά και τη ζωή των ονείρων τους ταυτόχρονα.
    Παράδειγμα: το ζευγάρι Άνταμ Μπράντφορντ και Τζόρνταν Σουέιν. Εκείνος από το Λονδίνο κι εκείνη από την Καλιφόρνια.
    Γνωρίστηκαν σε
social media και όταν ξεκίνησαν την κοινή τους ζωή αποφάσισαν ότι πιο σημαντικό για αυτούς είναι να έχουν μια καλή ισορροπία στη ζωή τους μεταξύ προσωπικής ζωής και καριέρας.
    Στη δουλειά τους έχουν την επιλογή να δουλεύουν
«από την ταράτσα ενός καφέ στο Μαρόκο, μια παραλία στην Κένυα ή ένα δανεικό γραφείο κάπου στο Λονδίνο», όπως λένε στο BBC. Το ζευγάρι κάνει έρευνες για λογαριασμό μιας εταιρείας. Και μπορεί ο μισθός τους να μην είναι σταθερός, ή πάντα τόσο καλός, αλλά κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα: έχουν ήδη επισκεφτεί περισσότερες από 30 πόλεις σε όλο τον κόσμο.
    Και δεν είναι οι μόνοι.
    Πολλές εταιρείες (
μεγάλες και μικρές) προσφέρουν ένα διαφορετικό πακέτο εργασίας από το συνηθισμένο και όπως λένε στελέχη του κλάδου της αγοράς εργασίας, πολλοί υποψήφιοι εργαζόμενοι προτιμούν αυτές τις εναλλακτικές από μια «κλασική» επιλογή μισθός + χρηματικά μπόνους.
    Η
Airbnb, για παράδειγμα, δίνει τη δυνατότητα στους εργαζομένους της στις ΗΠΑ να μείνουν σε όποιο κατάλυμα νοικιάζεται μέσω της πλατφόρμας της ανά τον κόσμο, επιδοτώντας μάλιστα ενοίκια έως και 1.700 ευρώ (2.000 δολάρια) το χρόνο. Το 2016, η Airbnb ψηφίστηκε ως «η καλύτερη εταιρεία να εργάζεσαι» στη σχετική λίστα της ιστοσελίδας αξιολόγησης εργοδοτών Glassdoor. Οι εργαζόμενοι αξιολόγησαν την προαναφερθείσα παροχή ως την πλέον ελκυστική για τους εργαζομένους στην εταιρεία.
    Οι εταιρείες
Netflix, LinkedIn και Virgin Management προσφέρουν άδεια μετ’ αποδοχών χωρίς χρονικό περιορισμό, στους εργαζομένους τους. «Η πολιτική μας για τις διακοπές των εργαζομένων είναι: κάντε διακοπές. Δεν έχουμε κανόνες ή περιορισμούς πόσες βδομάδες διακοπών το χρόνο θα πάρουν οι εργαζόμενοι», αναφέρει στην ιστοσελίδα του το Netflix.
    «
Περισσότερη ευελιξία και αίσθηση ενδυνάμωσης» είναι η πολιτική της LinkedIn, που προσφέρει επίσης άδεια μετ’ αποδοχών για όσο καιρό επιθυμούν οι εργαζόμενοι.
    Όταν η κόρη του Σερ Ρίτσαρντ Μπράνσον τον ενημέρωσε για τις δυο παραπάνω εταιρείες και πώς χειρίζονται το θέμα «άδεια εργαζομένων» εκείνος αποφάσισε αμέσως να το υιοθετήσει στη ναυαρχίδα του ομίλου του, την
Virgin Management. Από το 2014, οι εργαζόμενοι του δεν έχουν περιορισμό ημερών άδειας κατ’ έτος. Ωστόσο, το benefit αυτό δεν έχει επεκταθεί σε άλλες εταιρείες του ομίλου πλην της Virgin Management, για την ώρα.
    Μια έτερη παροχή, που προσφέρουν οι τεχνολογικοί «γίγαντες»
Apple και Facebook είναι να πληρώνουν σε όσες εργαζόμενές τους το επιθυμούν, κατάψυξη ωαρίων, ώστε να μπορούν να μεταθέσουν το να γίνουν μητέρες σε κάποια άλλη χρονική φάση και να αφοσιωθούν στην καριέρα τους. Και οι δυο εταιρείες προσφέρουν έως και 20.000 δολάρια (δηλαδή περίπου 17.000 ευρώ) στις εργαζόμενες που θα επιλέξουν κατάψυξη ωαρίων.
    Η απόφαση αυτή ελήφθη, όπως εξηγούν στελέχη από το HR (Human Resources) των δυο εταιρειών, προκειμένου να προσελκύσουν περισσότερες γυναίκες στο δυναμικό τους. «
Θέλουμε να ενθαρρύνουμε τις γυναίκες να μπουν στην καλύτερη δουλειά της ζωής τους ενώ παράλληλα θα φροντίζουν τα αγαπημένα τους πρόσωπα και θα κάνουν οικογένειες» ανέφερε η σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η Apple το 2015.
    Η συγκεκριμένη παροχή πάντως παραμένει πολύ αμφιλεγόμενη και έχει δεχτεί έντονη κριτική καθώς οι πολέμιοι της λένε ότι απλά είναι μια κάλυψη ώστε οι εργοδότες να πιέζουν τις εργαζόμενες να μεταθέσουν τη μητρότητα.
    Όσο για έναν άλλο τεχνολογικό κολοσσό, τη
Google, επιτρέπει στους εργαζομένους της να φέρνουν μαζί στο γραφείο τα κατοικίδιά τους. Περισσότεροι από 1 στους 10 εργαζομένους αξιοποιούν αυτή τη δυνατότητα, σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία. Η Google βέβαια έχει μια προτίμηση στους dog owners (δηλαδή τους ιδιοκτήτες σκύλων και όχι γατιών). «Μας αρέσουν οι γάτες αλλά είμαστε κατά κανόνα dog company» αναφέρει στην επίσημη ανακοίνωση της.
    Όπως έχουν δείξει πολλαπλές έρευνες, τα κατοικίδια έχουν σπουδαίες ευεργετικές επιδράσεις στην ψυχολογία των ιδιοκτητών τους και μια πρωτοπόρος σαν τη
Google δεν θα δίσταζε να το αξιοποιήσει αυτό.
    «
Κρίνοντας από τα στοιχεία, τα κατοικίδια το 2018, θα είναι ακόμη πιο δημοφιλή και από άλλες παροχές που θεωρούνται απαραίτητες σε έναν εργασιακό χώρο, όπως τα ντους» αναφέρει στο BBC ο Agarwal Tushar, συνιδρυτής της ψηφιακής πλατφόρμας Hubble, που επίσης φιλοξενεί στα γραφεία της το κατοικίδιο όποιου εργαζόμενου δεν μπορεί ή δεν θέλει να το αποχωριστεί.
Και ο… αντίλογος
    Σε κάθε λόγο υπάρχει βέβαια και ο αντίλογος και δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν ότι τα παραπάνω benefits έχουν και τη… σκοτεινή τους πλευρά.
    Το πιο συχνό επιχείρημα είναι ότι –
είτε πρόκειται για long play διακοπές είτε για εργασία με το αγαπημένο κατοικίδιο αγκαλιά- τα όρια μεταξύ εργασιακής και προσωπικής ζωής θολώνουν όλο και περισσότερο.
    Οι ειδικοί της ψυχικής υγείας τονίζουν τη σημασία του να έχει κανείς ελεύθερο χρόνο, μακρυά από κάθε εργασιακή έγνοια. «
Έχω μιλήσει με ανθρώπους των οποίων οι εταιρείες προσφέρουν καταπληκτικά πλεονεκτήματα – γεύματα, υγειονομική περίθαλψη, ακόμη και δωρεάν αλκοόλ για τα πάρτυ τους» λέει η Dr Sandi Mann, λέκτορας στην έδρα της Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Central Lancashire. «Η αρνητική πλευρά είναι ότι νιώθουν ότι ανήκουν στην εταιρεία και ότι υπάρχει προσδοκία να της αφιερώσουν τη ζωή τους. Έχουν όλο και λιγότερη ζωή ‘έξω’ από το γραφείο και αυτό τους καταπίνει» προσθέτει.
    «
Η ελευθερία δίνει στους ανθρώπους τέτοια ισχυρή αίσθηση ότι ιδιοκτησίας και ευθύνης, που πολλοί καταλήγουν, όπως οι επιχειρηματίες, να μην κάνουν ποτέ κανονικές διακοπές» προσθέτει ο Dr Travis Bradberry σε ανάλυσή του που παρουσιάστηκε στο World Economic Forum.