Πολύ ‘’κουφό’’
μου φαίνεται…
Αλλά τίποτα πιά
δεν προκαλεί έκπληξη
!
http://www.iefimerida.gr/
Κτίρια,
αεροδιάδρομοι, γέφυρες, πύργος ελέγχου... Ολα είναι έτοιμα και
στέκουν εκεί, στην ερημιά. Γιατί δεν κυκλοφορεί ούτε ψυχή σε αυτό το
αεροδρόμιο.
Το όνομά του- «Δον
Κιχώτης»- μοιάζει σχεδόν ειρωνικό. Είναι το αεροδρόμιο φάντασμα στην Ισπανία,
ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της οικονομικής κρίσης που έπληξε τη χώρα.
Φτιάχτηκε στη Θιουδάδ Ρεάλ, ολοκληρώθηκε το 2010 και κόστισε 10 δισεκατομμύρια ευρώ. Ομως, δύο χρόνια αργότερα, εγκαταλείφθηκε. Και από τότε, στέκει εκεί ως «φάντασμα».
Μία ομάδα Κινέζων επενδυτών αποφάσισε να εκμεταλλευτεί την τεράστια ευκαιρία. Το αγόρασε για μόλις 10.000 ευρώ. Σκοπός τους, να το μετατρέψουν σε παγκόσμιο κόμβο μεταφοράς εμπορευμάτων.
Οι πρώτες πτήσεις από αυτό το αεροδρόμιο, κοντά στην πόλη των 75.000 κατοίκων, ξεκίνησαν τον Ιούνιο του 2010. Γρήγορα όμως τα πράγματα πήραν κακή τροπή. Αποτέλεσμα αυτού, μόλις τέσσερις μήνες αργότερα- τον Οκτώβριο εκείνης της χρονιάς- να απογειωθεί για τελευταία φορά αεροπλάνο από εκεί.
Φτιάχτηκε στη Θιουδάδ Ρεάλ, ολοκληρώθηκε το 2010 και κόστισε 10 δισεκατομμύρια ευρώ. Ομως, δύο χρόνια αργότερα, εγκαταλείφθηκε. Και από τότε, στέκει εκεί ως «φάντασμα».
Μία ομάδα Κινέζων επενδυτών αποφάσισε να εκμεταλλευτεί την τεράστια ευκαιρία. Το αγόρασε για μόλις 10.000 ευρώ. Σκοπός τους, να το μετατρέψουν σε παγκόσμιο κόμβο μεταφοράς εμπορευμάτων.
Οι πρώτες πτήσεις από αυτό το αεροδρόμιο, κοντά στην πόλη των 75.000 κατοίκων, ξεκίνησαν τον Ιούνιο του 2010. Γρήγορα όμως τα πράγματα πήραν κακή τροπή. Αποτέλεσμα αυτού, μόλις τέσσερις μήνες αργότερα- τον Οκτώβριο εκείνης της χρονιάς- να απογειωθεί για τελευταία φορά αεροπλάνο από εκεί.
Από το 2012, τα κτίρια, οι αεροδιάδρομοι, τα πάρκινγκ και οι υπόλοιπες εγκαταστάσεις που δεν είχαν ολοκληρωθεί, έχουν αφεθεί στην απόλυτη εγκατάλειψη. Ολα αυτά, σε ένα αεροδρόμιο που είχε κατασκευαστεί με τα υψηλότερα στάνταρντ, σχεδιασμένο έτσι ώστε να μπορεί να υποδεχθεί έως και 10 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο.
Μάλιστα, ο αεροδιάδρομός του είναι ένας από τους μακρύτερους στην Ευρώπη, κατάλληλος για τα μεγαλύτερα αεροσκάφη, όπως το Airbus A380. Επιπλέον, μία σιδηροδρομική γραμμή ταχείας κυκλοφορίας θα συνέδεε το αεροδρόμιο με τη Μαδρίτη, τη Σεβίλλη και άλλες πόλεις, αλλά ποτέ δεν ολοκληρώθηκε αυτό το πλάνο.
Μετά από τρία χρόνια, τελικά η κυβέρνηση αποφάσισε να βγάλει σε πλειστηριασμό το αεροδρόμιο. Η αρχική τιμή ήταν 80 εκατομμύρια ευρώ. Αφού έγινε όμως μόνο μία προσφορά, το απέκτησε η ομάδα των Κινέζων επενδυτών. Πλήρωσαν 10.835 ευρώ, 100.000 φορές κάτω από το κόστος κατασκευής του αεροδρομίου.