Οι παλαιοί
κωδικοί που ενεργοποιήθηκαν και πόσοι έσπευσαν να ζητήσουν πρόσβαση. Πάνω από
50% οι on line μεταφορές κεφαλαίων,
αυξημένες συναλλαγές για πληρωμές με «πρωταγωνιστές» ΔΕΗ, ΔΟΥ και τηλεφωνία.
Περίπου 150.000 «κοιμισμένοι» κωδικοί e- banking, ξεχασμένοι και ανενεργοί εδώ και πάνω από
ένα χρόνο, ενεργοποιήθηκαν τον τελευταίο ενάμιση μήνα! Την ίδια στιγμή, 200.000 νέοι κωδικοί διεύρυναν τον ελληνικό e- banking. Εντυπωσιακά νούμερα έχουν στα χέρια τους οι
ελληνικές τράπεζες, που βλέπουν πώς το lockdown επηρέασε την πορεία των on line συναλλαγών.
Μία μεγάλη
μερίδα πολιτών, «ξέθαψε» τους κωδικούς που είχε
λάβει όλα τα προηγούμενα χρόνια και τους οποίους δεν χρησιμοποιούσε.
Ενεργοποιήθηκαν έτσι, κωδικοί που είχαν μείνει ανενεργοί από το… 2015 - από την «περιπέτεια» των
capital controls μέχρι σήμερα - και επανεκδόθηκαν νέοι, για όσους είχαν
ξεχάσει ή χάσει τα passwords.
Την ίδια
στιγμή, με αμείωτη ένταση εξακολουθεί και «τρέχει» η εγγραφή νέων συνδρομητών
για το e-banking, που μέσα σε ένα μήνα
έχει υπερδιπλασιασθεί, φθάνοντας σήμερα στους 200.000 νέους συνδρομητές (κατά μέσο όρο, το Μάρτιο και
την πρώτη βδομάδα του Απριλίου, οι τράπεζες εξέδωσαν 50.000 νέους κωδικούς για
πελάτες τους).
Οι συναλλαγές που «κινούνται» στο
e-banking
Αν και όλες οι
κατηγορίες online εγχρήματων συναλλαγών,
συνεχίσθηκαν όλη αυτή την περίοδο, τη «μερίδα του λέοντος» έχουν για ευνόητους λόγους, οι μεταφορές
ποσών από λογαριασμό σε λογαριασμό,
σε τράπεζες στην Ελλάδα. Ποσοστό άνω του 50% του συνόλου των συναλλαγών αφορά αντίστοιχες κινήσεις.
Δεύτερες κατά σειρά, οι
πάσης φύσεως πληρωμές που αποτελούν περίπου το 1/3 του συνόλου.
Ειδικότερα ποσοστό που υπερβαίνει το 30% αφορά την πληρωμή Οργανισμών και
ΔΕΚΟ και ποσοστό της τάξεως του 8-9% αφορά την πληρωμή δανείων και καρτών.
Οι πιο
«δημοφιλείς» πληρωμές on line αφορούν τους λογαριασμούς
της ΔΕΗ
καθώς και πληρωμές σε ΔΟΥ και κινητή τηλεφωνία. Σημαντική
είναι και η κίνηση εμβασμάτων σε ποσοστό της τάξεως του 10%.
Με μικρότερη συχνότητα ακολουθούν άλλες συναλλαγές ανάλογα με τις τρέχουσες ανάγκες και υποχρεώσεις κάθε πελάτη.
Με μικρότερη συχνότητα ακολουθούν άλλες συναλλαγές ανάλογα με τις τρέχουσες ανάγκες και υποχρεώσεις κάθε πελάτη.
Όπως σχολίαζαν
στο Euro2day.gr τραπεζικοί παράγοντες, «έχει
παρατηρηθεί σημαντική αύξηση της χρήσης του e-banking για συναλλαγές από τα
φυσικά πρόσωπα (ιδιώτες πελάτες) που εκ των συνθηκών αναγκάστηκαν να
προσαρμόσουν τις συναλλακτικές τους συνήθειες».
«Θα
μπορούσαμε να πούμε» – υπογραμμίζουν οι τραπεζίτες –« ότι
κάθε κρίση ανοίγει και τον ορίζοντα εκπαίδευσης των ανθρώπων στις νέες
τεχνολογίες, τις οποίες όμως συνεχίζουν να χρησιμοποιούν και μετά την
εξομάλυνση και την επιστροφή στην κανονικότητα».