Σε λειτουργία
θα τεθεί το «υβριδικό σύστημα» αναλογικών διοδίων στο τμήμα Κόρινθος - Πάτρα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, Παν. Παπανικόλας, επιβεβαίωσε το Σαββατοκύριακο πως από την άνοιξη του 2020 θα ξεκινήσει η χιλιομετρική χρέωση διοδίων στο τμήμα Κόρινθος - Πάτρα.
Με το «υβριδικό σύστημα» χρέωσης διοδίων, ο οδηγός θα χρεώνεται, κατά την είσοδό του, το πλήρες αντίτιμο για μια χιλιομετρική ζώνη της εθνικής οδού Κορίνθου - Πατρών. Ωστόσο στην περίπτωση που βγει νωρίτερα από το εθνικό δίκτυο, τότε το σύστημα το «αναγνωρίζει» και επιστρέφει τη διαφορά στον οδηγό. Προϋπόθεση, βέβαια, είναι να έχουν εξοπλιστεί όλοι οι οδηγοί με τον ειδικό πομποδέκτη.
Όπως αναφέρει το Euro2day, το συγκεκριμένο σύστημα, το οποίο θα τεθεί σε ισχύ έστω με καθυστέρηση, ούτως ώστε να ολοκληρωθεί η εγκατάσταση των απαραίτητων τεχνολογικών συστημάτων, έρχεται να ακυρώσει τον σχεδιασμό της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, για την εγκατάσταση και λειτουργία ενός πανάκριβου συστήματος δορυφορικών διοδίων, συνολικού κόστους περί τα 400 εκατ. ευρώ, στις εθνικές οδούς. Μάλιστα για το συγκεκριμένο έργο έχει επιλεγεί και προσωρινός ανάδοχος, μια κοινοπραξία της ιταλικής Autostrade με την ΑΚΤΩΡ και την Ιntrakat. Μέχρι στιγμής, άγνωστη παραμένει η τοποθέτηση της νέας ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, για την τύχη του συγκεκριμένου διαγωνισμού.
Ο κ. Παπανικόλας, που κατέχει και τη θέση του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου της ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ, που διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου, προχώρησε σε δηλώσεις αναφορικά με τα σχέδια του γαλλικού ομίλου Vinci.
Η Vinci είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος τόσο της ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ όσο και της Ολυμπία Οδός, και κατά πληροφορίες ενδιαφέρεται για το 30% της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) που πωλεί το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ). Ο επικεφαλής της ΓΕΦΥΡΑ απέφυγε, πάντως, να επιβεβαιώσει τις σχετικές πληροφορίες, επισημαίνοντας πως η Vinci είναι πλέον ένας από τους μεγαλύτερους διαχειριστές αεροδρομίων διεθνώς.
Σημειώνεται πως ο γαλλικός όμιλος επικράτησε πέρυσι στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του αεροδρομίου «Νίκολα Τέσλα» στο Βελιγράδι, ενώ τα έργα αναβάθμισης θα υλοποιηθούν από την ΤΕΡΝΑ.
Οι Γάλλοι είναι θετικά προσκείμενοι στην παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, με τον κ. Παπανικόλα να υποστηρίζει πως το κόστος βαριάς συντήρησης και αναβάθμισης ορισμένων τμημάτων ξεπερνά το ένα δισ. ευρώ. Ωστόσο οι αριθμοί που έδωσε ο επικεφαλής της Ολυμπίας Οδού και της ΓΕΦΥΡΑ βρίσκονται πολύ μακριά από τις υπερβολές για κόστος συντήρησης έξι δισ. ευρώ που είχε διαρρεύσει κάποια στιγμή από το ΤΑΙΠΕΔ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, Παν. Παπανικόλας, επιβεβαίωσε το Σαββατοκύριακο πως από την άνοιξη του 2020 θα ξεκινήσει η χιλιομετρική χρέωση διοδίων στο τμήμα Κόρινθος - Πάτρα.
Με το «υβριδικό σύστημα» χρέωσης διοδίων, ο οδηγός θα χρεώνεται, κατά την είσοδό του, το πλήρες αντίτιμο για μια χιλιομετρική ζώνη της εθνικής οδού Κορίνθου - Πατρών. Ωστόσο στην περίπτωση που βγει νωρίτερα από το εθνικό δίκτυο, τότε το σύστημα το «αναγνωρίζει» και επιστρέφει τη διαφορά στον οδηγό. Προϋπόθεση, βέβαια, είναι να έχουν εξοπλιστεί όλοι οι οδηγοί με τον ειδικό πομποδέκτη.
Όπως αναφέρει το Euro2day, το συγκεκριμένο σύστημα, το οποίο θα τεθεί σε ισχύ έστω με καθυστέρηση, ούτως ώστε να ολοκληρωθεί η εγκατάσταση των απαραίτητων τεχνολογικών συστημάτων, έρχεται να ακυρώσει τον σχεδιασμό της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, για την εγκατάσταση και λειτουργία ενός πανάκριβου συστήματος δορυφορικών διοδίων, συνολικού κόστους περί τα 400 εκατ. ευρώ, στις εθνικές οδούς. Μάλιστα για το συγκεκριμένο έργο έχει επιλεγεί και προσωρινός ανάδοχος, μια κοινοπραξία της ιταλικής Autostrade με την ΑΚΤΩΡ και την Ιntrakat. Μέχρι στιγμής, άγνωστη παραμένει η τοποθέτηση της νέας ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, για την τύχη του συγκεκριμένου διαγωνισμού.
Ο κ. Παπανικόλας, που κατέχει και τη θέση του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου της ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ, που διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου - Αντιρρίου, προχώρησε σε δηλώσεις αναφορικά με τα σχέδια του γαλλικού ομίλου Vinci.
Η Vinci είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος τόσο της ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ όσο και της Ολυμπία Οδός, και κατά πληροφορίες ενδιαφέρεται για το 30% της Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) που πωλεί το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ). Ο επικεφαλής της ΓΕΦΥΡΑ απέφυγε, πάντως, να επιβεβαιώσει τις σχετικές πληροφορίες, επισημαίνοντας πως η Vinci είναι πλέον ένας από τους μεγαλύτερους διαχειριστές αεροδρομίων διεθνώς.
Σημειώνεται πως ο γαλλικός όμιλος επικράτησε πέρυσι στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του αεροδρομίου «Νίκολα Τέσλα» στο Βελιγράδι, ενώ τα έργα αναβάθμισης θα υλοποιηθούν από την ΤΕΡΝΑ.
Οι Γάλλοι είναι θετικά προσκείμενοι στην παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, με τον κ. Παπανικόλα να υποστηρίζει πως το κόστος βαριάς συντήρησης και αναβάθμισης ορισμένων τμημάτων ξεπερνά το ένα δισ. ευρώ. Ωστόσο οι αριθμοί που έδωσε ο επικεφαλής της Ολυμπίας Οδού και της ΓΕΦΥΡΑ βρίσκονται πολύ μακριά από τις υπερβολές για κόστος συντήρησης έξι δισ. ευρώ που είχε διαρρεύσει κάποια στιγμή από το ΤΑΙΠΕΔ.