ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

Δευτέρα 6 Αυγούστου 2018

Μια γέφυρα που στήνεται και αποσυναρμολογείται κάθε χρόνο…


    Πάνω από τα νερά του ποταμού Μεκόνγκ, στην ανατολική Καμπότζη, συναντά κανείς μια ασυνήθιστη γέφυρα που είναι κατασκευασμένη από μπαμπού και ενώνει το Κο Πεν με το Καμπόνγκ Καμ.
    Πρόκειται για μια παράξενη γέφυρα που είναι… εποχιακή! Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, όπου η ξηρασία κάνει την εμφάνισή της, οι ντόπιοι χτίζουν τη γέφυρα, καθώς τα νερά του ποταμού υποχωρούν αρκετά και γίνονται πολύ ρηχά. Όταν, αντίθετα, ξεκινά η περίοδος των βροχοπτώσεων η γέφυρα  αποσυναρμολογείται. Με άλλα λόγια, οι ντόπιοι συλλέγουν ένα-ένα τα μπαμπού με το χέρι και τα αποθηκεύουν ή τα επαναχρησιμοποιούν για άλλες κατασκευές.
    Αυτό συμβαίνει επειδή κατά τη διάρκεια των βροχοπτώσεων τα ρεύματα του ποταμού γίνονται πολύ ισχυρά, οπότε η γέφυρα δεν είναι εύκολο να αντέξει. Μόλις τα νερά, βέβαια υποχωρήσουν και τα
ρεύματα ηρεμήσουν η κατασκευή της γέφυρας ξεκινά από την αρχή.
    Τα καλάμια τυλίγονται στην κοίτη του ποταμού και έπειτα τοποθετείται ένα στρώμα από μπαμπού φτάνοντας από τη μια άκρη του ποταμού έως την άλλη. Η γέφυρα είναι ισχυρή και αρκετά μεγάλη για να στηρίξει το βάρος αφενός των πεζών και αφετέρου tvn ελαφρών οχημάτων.
    Καθώς τα μπαμπού έχουν την ικανότητα να κάμπτονται χωρίς να σπάνε, όταν είναι υπό πίεση, η οδήγηση ενός μικρού οχήματος ή μιας μοτοσικλέτας πάνω από τη γέφυρα τα αναγκάζει να λυγίζουν με
αποτέλεσμα να αναπηδούν δίνοντας στους αναβάτες μια ιδιαίτερη εμπειρία οδήγησης σαν να βρίσκονται πάνω σε ένα κύμα της θάλασσας.
    Ωστόσο, η διέλευση μικρών οχημάτων ή μοτοσυκλετών από τη γέφυρα δημιουργεί ταλαντώσεις, οπότε οι πεζοί πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί κατά τη διέλευσή τους για να μη βρεθούν στο ποτάμι.
    Οι τουρίστες συρρέουν κατά χιλιάδες κάθε χρόνο στην περιοχή για να διασχίσουν την παράξενη γέφυρα καταβάλλοντας κάποιο αντίτιμό. Οι ντόπιοι από την άλλη, που τη χρησιμοποιούν καθημερινά για τις δουλειές τους, για να φτάσουν από τη μια περιοχή στην άλλη χρεώνονται και αυτοί με κάποιου είδους διόδια, αλλά πιο φτηνά σε σχέση με αυτά που καλούνται να πληρώσουν οι τουρίστες.

    Η γέφυρα από μπαμπού χτίζεται και ξαναχτίζεται εδώ για δεκαετίες, αλλά φέτος μπορεί να είναι η τελευταία φορά. Κι αυτό γιατί σε απόσταση μόλις 2 χλμ. χτίστηκε τον περασμένο Μάρτιο μια γέφυρα μήκους 800 μ. που μπορεί να αντέξει σε βάρος οχήματα μέχρι και 30 τόνων, σε αντίθεση με την… παραδοσιακή γέφυρα από μπαμπού που μπορεί μετά βίας να αντέξει 4 τόνους.