ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

Παρασκευή 31 Αυγούστου 2018

Το Υπουργείο «νομιμοποιεί» το γύρισμα των χιλιομέτρων στα μεταχειρισμένα


https://www.newsauto.gr/
Του Γιώργου Κ. Ανδρή
    Μετά τις βαρυσήμαντες εξαγγελίες στελεχών από το υπουργείο Μεταφορών για προστασία των ανυποψίαστων καταναλωτών από επιτήδειους εμπόρους αυτοκινήτων που γυρίζουν τα χιλιόμετρα στα κοντέρ των οχημάτων ήρθε τελικά η «ψυχρολουσία» καθώς με εγκύκλιό του «νομιμοποιεί» το γύρισμα των χιλιομέτρων.
    Ειδικότερα πριν λίγους μήνες σε νομοσχέδιο του ΥΜΕ υπήρχε άρθρο σύμφωνα με το οποίο πίσω από τα Δελτία Ελέγχου των ΚΤΕΟ θα υπήρχαν όλοι οι προηγούμενοι έλεγχοι αλλά και τα διανυθέντα χιλιόμετρα που ανέγραφαν τα κοντέρ των οχημάτων κατά τον έλεγχό τους. Αν διαπιστώνονταν ανακολουθία στα χιλιόμετρα τότε το αυτοκίνητο θα κόβονταν και θα έπρεπε ο ιδιοκτήτης του να επανελέγξει το όχημά του αναγράφοντας ωστόσο τα αυξημένα χιλιόμετρα στο κοντέρ του.
    Λϊγο πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου το συγκεκριμένο άρθρο «εξαφανίστηκε» ως διά μαγείας και αντικαταστάθηκε από υπουργική απόφαση του ΥΜΕ που ενεργοποιήθηκε στις αρχές Ιουνίου χωρίς… επισημότητες.
    Μάλιστα σύμφωνα με έγγραφο του ΥΜΕ προς τα ΚΤΕΟ όλης της χώρας κατά τη διάρκεια ελέγχου αν διαπιστωθεί πως κάποιο όχημα έχει γυρισμένα χιλιόμετρα στο κοντέρ του τότε εκείνο θα κόβεται με «Σοβαρή έλλειψη» και θα πρέπει εντός 20 ημερών να επιστρέψουν για επανέλεγχο στα ΚΤΕΟ αναγράφοντας στον χιλιομετρητή έστω και ένα χιλιόμετρο επιπλέον από όσα χιλιόμετρα αναγράφονταν στο κοντέρ του οχήματος κατά τον τελευταίο έλεγχο πριν από δύο χρόνια!
    Με λίγα λόγια το υπουργείο Μεταφορών με την συγκεκριμένη εγκύκλιο «νομιμοποιεί» το γύρισμα των χιλιομέτρων και δίνει «άφεση αμαρτιών» σε όλους τους επιτήδειους που έχουν πουλήσει εκατοντάδες χιλιάδες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με «πειραγμένα» κοντέρ σε ανυποψίατους καταναλωτές!
Τι αναφέρει το έγγραφο του ΥΜΕ
    Το υπουργείο Μεταφορών σε σχετικό έγγραφο προς τα ΚΤΕΟ ξεκαθαρίζει στους ελεγκτές τι τι πρέπει να κάνουν σε περίπτωση διαπίστωσης γυρισμένων χιλιομέτρων σε κάποιο όχημα. Ειδικότερα το έγγραφο αναφέρει χαρακτηριστικά ότι: «
Σύμφωνα με τις απαιτήσεις της σχετικής Κ.Υ.Α. κατά τον τεχνικό έλεγχο των οχημάτων στα ΚΤΕΟ και όταν διαπιστώνεται εμφανής παραποίηση του οδομετρητή σε σχέση με τον προηγούμενο τεχνικό έλεγχο με σκοπό τη μείωση ή την ψευδή καταγραφή των διανυθέντων χιλιομέτρων του οχήμαατος, στο δελτίο τεχνικού ελέγχου θα σημειώνεται «Σοβαρή Έλλειψη» στον αντίστοιχο κωδικό 7.11.a.
Από τη στιγμή που μέχρι σήμερα δεν έχει οριστεί η προταθεί από την ΕΕ ο τρόπος αποκατάστασης της Σοβαρής Έλλειψης μετά τη διαπίστωση της παραποίησης του οδομετρητή οχήματος κατά τον έλεγχο στο ΚΤΕΟ και μέχρι τη θεσμοθέτηση της διαδικασίας αποκατάστασης της έλλειψης (διόρθωση του συνολικού αριθμού διανυθέντων χιλιομέτρων στον οδομετρητή) ακολουθείται η διαδικασία που εφαρμόζεται από υπουργική απόφαση 44800/123/1985 (Β’ 781) όπως ισχύει, όσον αφορά την αποκατάσταση σοβαρών ελλείψεων ήτοι κατά τον επενέλεγχο σε ΚΤΕΟ θα πρέπει να αναγράφεται στον οδομετρητή του οχήματος αριθμός διανυθέντων χιλιομέτρων μεγαλύτερος από αυτόν του προηγούμενου ελέγχου».
Η Υπουργική Απόφαση
    Η απόφαση του ΥΜΕ που έχει δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης με
αριθμό φύλλου 2726 αναφέρει χαρακτηριστικά στο άρθρο 9, παράγραφος 6 ότι:
    «Για τους σκοπούς του ελέγχου του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων, εφόσον αυτός υπάρχει, οι πληροφορίες που περιελήφθησαν τουλάχιστον στον προηγούμενο τεχνικό έλεγχο παρέχονται άμεσα με ηλεκτρονικό τρόπο στους ελεγκτές. Σε περιπτώσεις που διαπιστώνεται παραποίηση του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων με σκοπό τη μείωση ή την αλλοίωση της ένδειξης της καταγεγραμμένης από όχημα απόστασης η παραποίηση αυτή επισύρει αποτελεσματικές, αναλογικές και αποτρεπτικές διοικητικές και ποινικές κυρώσεις που δεν εισάγουν διακρίσεις».
    Με λίγα λόγια στο συγκεκριμένο άρθρο ξεκαθαρίζεται πως αν οι ελεγκτές διαπιστώσουν ανακολουθία στα χιλιόμετρα του κοντέρ το όχημα θα κόβεται και θα σημειώνεται «Σοβαρή Έλλειψη» γεγονός που δίνει στον κάτοχο του οχήματος το περιθώριο των μόλις 20 ημερών για επανέλεγχο με διορθωμένα τα στοιχεία που αναγράφει το κοντέρ του οχήματος.
    Ωστόσο οι ελεγκτές για να διαπιστώσουν αν κάποιο όχημα έχει γυρισμένα χιλιόμετρα έχουν στην διάθεσή τους μόνο τα χιλιόμετρα που αναγράφονταν στο κοντέρ κατά τον προηγούμενο έλεγχο και όχι για όλους τους ελέγχους που μπορεί να έχει πραγματοποιήσει το όχημα στα ΚΤΕΟ.
    Δηλαδή αν σε κάποιο όχημα φαίνεται ότι έχει διανύσει 120.000 χλμ. και στον προηγούμενο έλεγχο πριν 2 χρόνια είχε καταχωρηθεί στο σύστημα ότι είχε διανύσει 140.000 χλμ. για να περάσει τη διαδικασία του «Επανελέγχου» λόγω «Σοβαρής Έλλειψης» θα πρέπει στο κοντέρ του οχήματος να αναγράφει 140.001 χλμ.!
    Τώρα σε περίπτωση που το όχημα είναι παλιό και έχει αναλογικό 5ψήφιο χιλιομετρητή ο οποίος ως γνωστόν μηδενίζει μόλις περάσει τα
99.999 χλμ. και ξεκινά πάλι από το «Μηδέν» τα στελέχη του Υπουργείου δεν το είχαν λάβει υπόψιν τους οπότε οι ελεγκτές απλά τα «περνούν» χωρίς σκέψη!