ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014

Ελληνοαυστραλός λανσάρει ξανά το αυτοκίνητο Mini Moke στην παγκόσμια αγορά: Θα ξεκινήσει από τα ελληνικά νησιά

    Πρόκειται για το φημισμένο κίτρινο αυτοκίνητο Mini Moke που από τη δεκαετία του 1960 και για αρκετά χρόνια «όργωνε» τους δρόμους της Μεγάλης Βρετανίας και όλης της Κοινοπολιτείας. Τώρα, «ξαναγεννιέται» καιβγαίνει πάλι στην αγορά, βάζοντας πλώρη για τη Μεσόγειο ξεκινώντας από την Ελλάδα. Ο λόγος δεν είναι άλλος από τον Ελληνοαυστραλό Τζιμ Μάρκος.
    Συγκεκριμένα, η αυστραλιανή εταιρεία Moke Motors σε συνεργασία με την κινεζική Chery (ο κορυφαίος κατασκευαστής αυτοκινήτων στην χώρα) κατασκευάζουν ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο Mini Moke, διατηρώντας αρκετά από τα στοιχεία του μοντέλου της πρώτης γενιάς.
    Ο Τζιμ Μάρκος, από την Αυστραλία, είναι αυτός που έχει τα παγκόσμια δικαιώματα για το Moke το οποίο κατασκευάζεται ήδη στην Κίνα και, στα άμεσα σχέδιά του είναι να το πάει και στην Ευρώπη.
    Ο κ. Μάρκος είχε λάβει μέρος στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης και όπως λέει είναι στα πρόθυρα υπογραφής συμφωνιών με αντιπροσωπείες στην Ελλάδα και άλλες χώρες της Μεσογείου για την διάθεση του αυτοκινήτου.
     «Πολλοί είδαν το αυτοκίνητό μας στη Θεσσαλονίκη, στο περίπτερο του Ελληνο-αυστραλιανού Εμπορικού Επιμελητηρίου HACCI και εντυπωσιάστηκαν» είπε ο κ. Μάρκος.
    Όπως τόνισε, σύντομα το νέο αυτοκίνητο θα κάνει την εμφάνισή του στα ελληνικά νησιά.
Η ιστορία του Mini Moke 
    Το Mini Moke είναι ένα αυτοκίνητο η κατασκευή του οποίου ξεκίνησε το 1960, είχε σχεδιαστεί από British Motor Corporation (BMC) από τον σερ Αλεκ Ισιγκόνις και χρησιμοποιούσε το πάτωμα και τα μηχανικά μέρη από το κλασικό Mini.
    Το αρχικό ήταν ένα πρωτότυπο όχημα, για στρατιωτική χρήση, στα χνάρια του αμερικάνικου Jeep.
    Το πρώτο Moke «χτίσθηκε» στο Longbridge, στο εργοστάσιο της BMC στο Μπίρμπιγχαμ. Συνολικά στο Ηνωμένο Βασίλειο παρήχθησαν 14.518 Moke , από το 1964 έως και το 1968. Στην Αυστραλία κατασκευάσθηκαν άλλα 26.000 (1966 έως 1981), και, στην Πορτογαλία 10.000 μεταξύ 1980 και 1993, όταν η παραγωγή του Moke τερματίσθηκε.
    Τουριστικοί παράδεισοι είναι μέρη στα οποία απευθύνονται οι κατασκευαστές σε πρώτη φάση, όπως λέει ο κ. Μάρκος.