ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου 2014

''Χειρόφρενο” στα μαθητικά δρομολόγια

Εάν δεν κάνω λάθος, υποχρέωση της Πολιτείας είναι να παρέχει δωρεάν παιδεία ( την βασική και μέση τουλάχιστον ) στα παιδιά των Ελλήνων.
Αυτό προ’υ’ποθέτει και την ύπαρξη Σχολείων.
Και όταν δεν υπάρχουν σχολεία, η Πολιτεία είναι υποχρεωμένη να μεταφέρει τους μαθητές στο κοντινότερο.
Τα σχολεία, δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν παντού. Χώρια πόσα έκλεισαν ( συγγνώμη, ‘’ενοποιήθηκαν’ )
Η υποχρέωση παραμένει.
Η βασική κατηγορία κατά του Ψωμιάδη, σαν Νομάρχη, είχε να κάνει με το ότι έβαλε λεωφορεία για την μεταφορά. Λεπτομέρειες περισσότερες, δεν ξέρω. Υπερασπίζομαι μόνο την ιδέα, όχι όλα τα υπόλοιπα που ξέρουν κάποιοι καλύτερα.
Δεν ξέρω τι πρέπει να γίνει, ξέρω ότι η Πολιτεία πρέπει ‘’να κόψει το σβέρκο της’’ για να εξασφαλίσει την μεταφορά των μαθητών.
Εκτός, εάν είναι ένας εύσχημος τρόπος να επιτείνει την αμορφωσιά των παιδιών των Ελλήνων, σε εφαρμογή των τόσων σεναρίων που κυκλοφορούν.
Της Φανής Σοβιτσλή
    Στον... δρόμο κινδυνεύουν να παραμείνουν και πάλι 12.500 μαθητές της Θεσσαλονίκης, που μεταφέρονται με λεωφορεία σε απομακρυσμένα σχολεία. Περιφέρεια και δήμοι φοβούνται ότι τα μαθητικά δρομολόγια δεν πρόκειται να γίνουν, καθώς ο διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου κηρύχθηκε άγονος για το 80% των περιοχών του νομού όπου απαιτούνται, ενώ τα συναρμόδια υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών αρνούνται κατηγορηματικά να δώσουν παράταση στις περσινές συμβάσεις.
    Μοναδική εξαίρεση αποτελούν κάποια δρομολόγια, που φτάνουν μόλις το 10% στον νομό, τα οποία κρίνονται συμφέροντα από τους τελευταίους και υπήρξε σχετική προσφορά.
    Και ενώ σε λίγες μέρες χιλιάδες γονείς και παιδιά κινδυνεύουν να υποστούν μεγάλη ταλαιπωρία, καθώς δεν φαίνεται να υπάρχει λύση στο πρόβλημα, περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και δήμαρχοι της Θεσσαλονίκης επιρρίπτουν ο ένας στον άλλον ευθύνες για την καθυστέρηση στις διαδικασίες του διαγωνισμού για την ανάθεση του έργου των μαθητικών δρομολογίων.
    Οι δήμαρχοι μάλιστα υψώνουν κραυγή αγωνίας για τη μη υλοποίηση των δρομολογίων από τις 11 Σεπτεμβρίου, φοβούμενοι ότι θα υπάρξει κοινωνική αναταραχή, ενώ απευθύνουν έκκληση στα συναρμόδια υπουργεία να δώσουν παράταση δύο μηνών μέχρι να επιλυθεί το πρόβλημα, ώστε να μην ταλαιπωρηθούν τα παιδιά. Ταυτόχρονα ζητούν από τη διοίκηση της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας να αναλάβει πρωτοβουλία ώστε να γίνει τροποποίηση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) και να εξασφαλιστεί ότι θα γίνει η μεταφορά των μαθητών.
    Περιφέρεια και δήμοι υποστηρίζουν ότι αγκάθι αποτελεί ο μαθηματικός τύπος που προσδιορίζει την αποζημίωση των λεωφορειούχων, η οποία είναι πολύ χαμηλή, με αποτέλεσμα να μην καρποφορούν οι διαγωνισμοί.
ΘΑ ΠΙΕΣΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΑΣΗ
    Οι δήμαρχοι, κατά τη διάρκεια χθεσινής συνέντευξη Τύπου, κατηγόρησαν ευθέως τη διοίκηση της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ότι δεν ξεκίνησε έγκαιρα τη διαδικασία του διαγωνισμού, δηλαδή τον Μάρτιο όπως προβλέπεται, με αποτέλεσμα σήμερα, 13 μέρες πριν ανοίξουν τα σχολεία, να θεωρείται ανέφικτη η μεταφορά των μαθητών.
    Όπως τόνισε ο αντιπρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (ΠΕΔ) Κεντρικής Μακεδονίας, δήμαρχος Θέρμης Θεόδωρος Παπαδόπουλος, η διοίκηση της περιφέρειας έχει μεγάλη ευθύνη στο ζήτημα αυτό, καθώς θα μπορούσε να τρέξει νωρίτερα τις διαδικασίες για τον διαγωνισμό. Ανέφερε πάντως ότι η μεταφορά των μαθητών με τα μέχρι τώρα δεδομένα δεν είναι δυνατή, γι’ αυτό, όπως είπε, είναι απαίτηση της αυτοδιοίκησης τα συναρμόδια υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών να δώσουν δίμηνη παράταση στην προηγούμενη σύμβαση και να γίνουν άμεσα μικρές αλλά σημαντικές τροποποιήσεις της ΚΥΑ, ώστε να μπορούν να γίνουν διαγωνισμοί και να υπάρχει ανταπόκριση από τους λεωφορειούχους.
    “Απευθύνουμε έκκληση στις ηγεσίες των δύο υπουργείων να δώσουν την παράταση, γιατί σε διαφορετική περίπτωση δεν πρόκειται να γίνουν τα μαθητικά δρομολόγια. Αν δεν γίνει αυτό, δεν θα υπάρχει μεταφορά για τους μαθητές στις 11 Σεπτεμβρίου, ενώ αν δεν γίνει τροποποίηση της ΚΥΑ, θα συνεχίζουμε να έχουμε διαγωνισμούς χωρίς αναδόχους”, υπογράμμισε ο κ. Παπαδόπουλος. Πρόσθεσε πάντως ότι η τοπική αυτοδιοίκηση θα πιέσει για να δοθεί η παράταση μόνο για δύο μήνες και όχι για όλη τη χρονιά, γιατί δεν επιθυμεί να υποκύψει στον εκβιασμό των λεωφορειούχων, που ζητούν να δοθεί μεγαλύτερη παράταση στην υφιστάμενη σύμβαση.
    Δριμεία κριτική στην κεντρική διοίκηση άσκησαν επίσης ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας και δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών Σίμος Δανιηλίδης και το μέλος του δ.σ. του οργάνου, δήμαρχος Αμπελοκήπων-Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου, υποστηρίζοντας ότι δεν κατάφερε μέχρι σήμερα να θωρακίσει τη διαδικασία για τους διαγωνισμούς, γεγονός που αποβαίνει σε βάρος της κοινωνίας και του δημόσιου συμφέροντος.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΙΡΕΤΩΝ ΜΕ ΑΡΓ. ΝΤΙΝΟΠΟΥΛΟ
    Παρά την κόντρα για τις ευθύνες σχετικά με το πρόβλημα των μαθητικών δρομολογίων, οι δήμαρχοι-μέλη του δ.σ. της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας συναντήθηκαν αργά χθες το απόγευμα με τον περιφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα, με τον οποίο συμφώνησαν να μεταβούν την προσεχή Τρίτη στην Αθήνα, προκειμένου να συναντηθούν με τον υπουργό Εσωτερικών Αργύρη Ντινόπουλο.
    Νωρίτερα πάντως ο κ. Τζιτζικώστας μιλώντας στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου εξέφρασε σχεδόν τη βεβαιότητα ότι στην έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς, στις 11 Σεπτεμβρίου, δεν θα είναι δυνατή η μεταφορά των μαθητών. Ξεκαθάρισε μάλιστα ότι η περιφέρεια δεν φέρει απολύτως καμία ευθύνη για αυτά που θα ακολουθήσουν, σημειώνοντας ότι ο ρόλος της στη μεταφορά των μαθητών είναι διαδικαστικός. “Τους όρους με τους οποίους θα γίνει η μεταφορά τούς θέτει το υπουργείο. Τους αποδέχονται ή όχι οι λεωφορειούχοι και η περιφέρεια τρέχει τις διαδικασίες. Εδώ δεν χάσαμε ούτε μία μέρα. Οι διαγωνισμοί τρέχουν, όμως πολύ φοβάμαι ότι -λόγω χρόνων- δεν θα προλάβουμε την 11η Σεπτεμβρίου. Κάναμε παρεμβάσεις ως διοίκηση στο υπουργείο Εσωτερικών για να παραταθούν οι συμβάσεις με τους λεωφορειούχους τουλάχιστον μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαγωνισμοί. Κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου 13 μέρες πριν έρθει το πρόβλημα”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τζιτζικώστας.
    Από την πλευρά του ο απερχόμενος αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Γιώργος Τσαμασλής εξήγησε ότι η μεταφορά των μαθητών γίνεται με συνεχείς παρατάσεις των συμβάσεων του 2009 και ότι έκτοτε κανένας διαγωνισμός δεν είχε αποτέλεσμα. “Εδώ και περίπου ένα χρόνο, από τις αρχές του 2014, έγιναν μεταβολές από το υπουργείο για να ενισχυθεί το έργο της μεταφοράς των μαθητών και για να βγάλουν αποτέλεσμα οι νέοι διαγωνισμοί. Λόγω του μαθηματικού τύπου όμως μειώθηκε το διαθέσιμο ποσό. Ο προϋπολογισμός του έργου για την περιφέρεια έγινε τον προηγούμενο Μάρτιο, αλλά η ανάληψή του από το υπουργείο έγινε στα τέλη Μαΐου, οπότε ο χρόνος που απέμεινε για τους διαγωνισμούς δεν ήταν αρκετός”, σημείωσε ο ίδιος.