Τέλη
κυκλοφορίας θα κληθούν να πληρώσουν για πρώτη φορά και ιδιοκτήτες υβριδικών
αυτοκινήτων
Σκοτσέζικο ντους περιμένει χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, οι οποίοι το επόμενο διάστημα θα λάβουν τα ραβασάκια με τα νέα τέλη κυκλοφορίας που θα κληθούν να πληρώσουν. Η αλλαγή, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN, έγκειται στο γεγονός ότι τα νέα τέλη κυκλοφορίας θα υπολογίζονται πλέον με βάση τις νέες μετρήσεις για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure).
Τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων θα κληθούν να πληρώσουν για πρώτη φορά και ιδιοκτήτες υβριδικών αυτοκινήτων μιας και απαλλάσσονται μόνο όσα αυτοκίνητα εκπέμπουν έως 90 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα. Ως τα 100 γραμμάρια τα τέλη διαμορφώνονται 0,90 ευρώ ανά γραμμάριο, έως τα 120 γραμμάρια 0,98 ανά, έως τα 140 1,20 ευρώ, έως τα 160 1,85 ανά γραμμάριο. Στα 180 γραμμάρια οι ιδιοκτήτες θα επιβαρύνονται με 2,45 ευρώ ανά γραμμάριο, στα 200 με 2,78 ευρώ ανά γραμμάριο, στα 250 με 3,05 ευρώ ανά γραμμάριο και στα 250 και άνω με 3,72 ευρώ ανά γραμμάριο.
Τέλη κυκλοφορίας (τιμές ανά γραμμάριο Co2)
Σκοτσέζικο ντους περιμένει χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, οι οποίοι το επόμενο διάστημα θα λάβουν τα ραβασάκια με τα νέα τέλη κυκλοφορίας που θα κληθούν να πληρώσουν. Η αλλαγή, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN, έγκειται στο γεγονός ότι τα νέα τέλη κυκλοφορίας θα υπολογίζονται πλέον με βάση τις νέες μετρήσεις για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure).
Τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτων θα κληθούν να πληρώσουν για πρώτη φορά και ιδιοκτήτες υβριδικών αυτοκινήτων μιας και απαλλάσσονται μόνο όσα αυτοκίνητα εκπέμπουν έως 90 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα. Ως τα 100 γραμμάρια τα τέλη διαμορφώνονται 0,90 ευρώ ανά γραμμάριο, έως τα 120 γραμμάρια 0,98 ανά, έως τα 140 1,20 ευρώ, έως τα 160 1,85 ανά γραμμάριο. Στα 180 γραμμάρια οι ιδιοκτήτες θα επιβαρύνονται με 2,45 ευρώ ανά γραμμάριο, στα 200 με 2,78 ευρώ ανά γραμμάριο, στα 250 με 3,05 ευρώ ανά γραμμάριο και στα 250 και άνω με 3,72 ευρώ ανά γραμμάριο.
Τέλη κυκλοφορίας (τιμές ανά γραμμάριο Co2)
0-90 γρ.
CO2 – Μηδέν ευρώ
91-100 γρ.
CO2 – 0,90 ευρώ / γραμμάριο
101-120
γρ. CO2 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο
121-140
γρ. CO2 – 1,20 ευρώ / γραμμάριο
141-160
γρ. CO2 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο
161-180
γρ. CO2 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο
181-200
γρ. CO2 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο
201-250
γρ. CO2 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο
Άνω από
251 γρ. CO2 – 3,72 ευρώ / γραμμάριο
Η παγίδα
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN, το πανευρωπαϊκό νέο πρότυπο καταγραφής ρύπων διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπει κάθε όχημα με βάση το οποίο θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας θα τεθεί σε ισχύ την 1η Σεπτεμβρίου. Θα είναι πιο σωστό στις μετρήσεις του από το προηγούμενο, καθώς θα καταγράφει του πραγματικούς ρύπους ανά όχημα. Αν για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο εκπέμπει 130 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα, μέχρι σήμερα έπρεπε να πληρώσει τέλη 156 ευρώ. Όμως, με το νέο πρότυπο υπολογισμού, το ίδιο όχημα θα εμφανίζεται να εκπέμπει 200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα και ο ιδιοκτήτης του θα κληθεί να πληρώσει 556 ευρώ. Δηλαδή 400 ευρώ παραπάνω. Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης προσανατολίζεται στο να εφαρμόσει μία κλίμακα υπολογισμού των τελών, ώστε να μην υπάρξει ουσιαστική επιβάρυνση.
Τι είναι το WLTP
Το Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure, είναι ένας νέος τρόπος υπολογισμού εκπομπής ρύπων κα κατανάλωσης καυσίμου που αντικατέστησε το NEDC τον Σεπτέμβριο του 2017 και βάση προγραμματισμού θα τον έχει αντικαταστήσει πλήρως το 2021. Η αλλαγή έγινε για οικολογικούς λόγους καθώς η αύξηση των εκπομπών ρύπων από τα αυτοκίνητα λειτουργούσε αρνητικά ως προς το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Ο WLTP προσφέρει πιο ρεαλιστικές μετρήσεις όχι μόνο για το διοξείδιο του άνθρακα, βάση του οποίου βγάινουν και οι τιμές των τεών κυκλοφορίας, αλλά και για τους υπόλοιπους ρύπους.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN, το πανευρωπαϊκό νέο πρότυπο καταγραφής ρύπων διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπει κάθε όχημα με βάση το οποίο θα υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας θα τεθεί σε ισχύ την 1η Σεπτεμβρίου. Θα είναι πιο σωστό στις μετρήσεις του από το προηγούμενο, καθώς θα καταγράφει του πραγματικούς ρύπους ανά όχημα. Αν για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο εκπέμπει 130 γραμμάρια διοξείδιο του άνθρακα, μέχρι σήμερα έπρεπε να πληρώσει τέλη 156 ευρώ. Όμως, με το νέο πρότυπο υπολογισμού, το ίδιο όχημα θα εμφανίζεται να εκπέμπει 200 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα και ο ιδιοκτήτης του θα κληθεί να πληρώσει 556 ευρώ. Δηλαδή 400 ευρώ παραπάνω. Το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης προσανατολίζεται στο να εφαρμόσει μία κλίμακα υπολογισμού των τελών, ώστε να μην υπάρξει ουσιαστική επιβάρυνση.
Τι είναι το WLTP
Το Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure, είναι ένας νέος τρόπος υπολογισμού εκπομπής ρύπων κα κατανάλωσης καυσίμου που αντικατέστησε το NEDC τον Σεπτέμβριο του 2017 και βάση προγραμματισμού θα τον έχει αντικαταστήσει πλήρως το 2021. Η αλλαγή έγινε για οικολογικούς λόγους καθώς η αύξηση των εκπομπών ρύπων από τα αυτοκίνητα λειτουργούσε αρνητικά ως προς το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Ο WLTP προσφέρει πιο ρεαλιστικές μετρήσεις όχι μόνο για το διοξείδιο του άνθρακα, βάση του οποίου βγάινουν και οι τιμές των τεών κυκλοφορίας, αλλά και για τους υπόλοιπους ρύπους.