http://thessbomb.blogspot.gr
fpress.gr
Βενζίνη; Πετρέλαιο; Υγραέριο; ή μήπως φυσικό αέριο; Τέτοιο ερώτημα δεν θα μπορούσαμε να θέσουμε πριν από 2-3 χρόνια. Διότι η πετρελαιοκίνηση στα μεγάλα αστικά κέντρα απαγορευόταν, τα πρατήρια υγραερίου έμοιαζαν με «εξωτικούς προορισμούς» και την κίνηση αυτοκινήτων με φυσικό αέριο την γνώριζαν μόνο οι εργαζόμενοι στη ΔΕΠΑ και οι οδηγοί λεωφορείων. Τώρα όμως τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά.
Έχουμε αποκτήσει επιλογές καθώς:
Η πετρελαιοκίνηση είναι πλέον ελεύθερη. Μάλιστα, από τις πενιχρές πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων, ένα πολύ μεγάλο μερίδιο αφορά σε πετρελαιοκίνητα οχήματα καθώς οι οδηγοί σπεύδουν να εκμεταλλευτούν τη διαφορά στην κατανάλωση και στην τιμή
Τα πρατήρια υγραερίου πολλαπλασιάζονται ενώ οι τιμές μετατροπής του αυτοκινήτου ώστε να κινηθεί και με υγραέριο έχουν υποχωρήσει αισθητά. Διαφημίζουν σε ραδιόφωνα και τηλεοράσεις μετατροπές με τιμές που ξεκινούν από 500 ευρώ όταν πριν από 1-2 χρόνια, αντίστοιχη παρέμβαση κόστιζε 1500-2000 ευρώ
Μπαίνει και το φυσικό αέριο στη ζωή μας. Η ΔΕΠΑ προγραμματίζει να ανοίξει πρατήρια ενώ λόγω των διαπραγματεύσεων με το εξωτερικό (και ειδικά με τη Ρωσία) είναι πολύ πιθανό να δούμε μειώσεις τιμών στο καύσιμο. Όσο φθηνότερο δε, γίνεται το καύσιμο, τόσο θα μεγαλώνει η ζήτηση για τα αεριοκίνητα και τόσο φθηνότερο θα γίνεται το κόστος μετατροπής. ώστε αυτό να λειτουργεί με φυσικό αέριο.
Λογικό είναι λοιπόν, από τη στιγμή που αποκτούμε εναλλακτικές, να κάνουμε και τις αντίστοιχες συγκρίσεις. Άλλωστε, η μετατροπή αυτοκινήτου –πόσο μάλλον η αντικατάστασή του- δεν είναι αποφάσεις που λαμβάνονται χωρίς την απαιτούμενη έρευνα. Για να απαντήσετε στο ερώτημα «τι με συμφέρει» -το οποίο είναι φλέγον δεδομένου ότι την όλη ιστορία την κάνετε για να εξοικονομήσετε χρήματα- θα πρέπει να λάβετε υπόψη:
· Την κατανάλωση ενός αυτοκινήτου. Η πρακτική δείχνει ότι ένα βενζινοκίνητο καταναλώνει λιγότερο καύσιμο για να διανύσει 100 χιλιόμετρα σε σχέση με ένα ΙΧ το οποίο κινείται με υγραέριο. Αυτός ο παράγοντας έχει ληφθεί υπόψη κατά τη σύνταξη του πίνακα που ακολουθεί (φυσικά θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το μοντέλο του ΙΧ αλλά και ο τρόπος οδήγησης)
· Την διαφορά στην τιμή του καυσίμου. Ενώ γράφονταν αυτές οι γραμμές, η μέση τιμή της αμόλυβδης ήταν περίπου στα 1,544 ευρώ (στην Αθήνα θα την βρείτε ακόμη και 1,45 ευρώ) και η μέση τιμή του υγραερίου (θα το δείτε στα πρατήρια με την ένδειξη LPG) περίπου στα 0,788 ευρώ (και πάλι θα βρείτε χαμηλότερες τιμές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη). Το πετρέλαιο κοστίζει 1,23 ευρώ το λίτρο.
· Την απόσταση που διανύετε σε ετήσια βάση.
· Την τιμή του αυτοκινήτου αν για την αλλαγή θα πρέπει να αγοράσετε καινούργιο (π.χ δεν υπάρχει δυνατότητα μετατροπής σε πετρελαιοκίνηση. Θα πρέπει να πουλήσετε το αυτοκίνητο και να πάρετε καινούργιο)
· Το κόστος μετατροπής (πόσο κοστίζει για υγραέριο και πόσο για φυσικό αέριο.
Ας κάνουμε λοιπόν την ακόλουθη υπόθεση:
Βενζίνη; Πετρέλαιο; Υγραέριο; ή μήπως φυσικό αέριο; Τέτοιο ερώτημα δεν θα μπορούσαμε να θέσουμε πριν από 2-3 χρόνια. Διότι η πετρελαιοκίνηση στα μεγάλα αστικά κέντρα απαγορευόταν, τα πρατήρια υγραερίου έμοιαζαν με «εξωτικούς προορισμούς» και την κίνηση αυτοκινήτων με φυσικό αέριο την γνώριζαν μόνο οι εργαζόμενοι στη ΔΕΠΑ και οι οδηγοί λεωφορείων. Τώρα όμως τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά.
Έχουμε αποκτήσει επιλογές καθώς:
Η πετρελαιοκίνηση είναι πλέον ελεύθερη. Μάλιστα, από τις πενιχρές πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων, ένα πολύ μεγάλο μερίδιο αφορά σε πετρελαιοκίνητα οχήματα καθώς οι οδηγοί σπεύδουν να εκμεταλλευτούν τη διαφορά στην κατανάλωση και στην τιμή
Τα πρατήρια υγραερίου πολλαπλασιάζονται ενώ οι τιμές μετατροπής του αυτοκινήτου ώστε να κινηθεί και με υγραέριο έχουν υποχωρήσει αισθητά. Διαφημίζουν σε ραδιόφωνα και τηλεοράσεις μετατροπές με τιμές που ξεκινούν από 500 ευρώ όταν πριν από 1-2 χρόνια, αντίστοιχη παρέμβαση κόστιζε 1500-2000 ευρώ
Μπαίνει και το φυσικό αέριο στη ζωή μας. Η ΔΕΠΑ προγραμματίζει να ανοίξει πρατήρια ενώ λόγω των διαπραγματεύσεων με το εξωτερικό (και ειδικά με τη Ρωσία) είναι πολύ πιθανό να δούμε μειώσεις τιμών στο καύσιμο. Όσο φθηνότερο δε, γίνεται το καύσιμο, τόσο θα μεγαλώνει η ζήτηση για τα αεριοκίνητα και τόσο φθηνότερο θα γίνεται το κόστος μετατροπής. ώστε αυτό να λειτουργεί με φυσικό αέριο.
Λογικό είναι λοιπόν, από τη στιγμή που αποκτούμε εναλλακτικές, να κάνουμε και τις αντίστοιχες συγκρίσεις. Άλλωστε, η μετατροπή αυτοκινήτου –πόσο μάλλον η αντικατάστασή του- δεν είναι αποφάσεις που λαμβάνονται χωρίς την απαιτούμενη έρευνα. Για να απαντήσετε στο ερώτημα «τι με συμφέρει» -το οποίο είναι φλέγον δεδομένου ότι την όλη ιστορία την κάνετε για να εξοικονομήσετε χρήματα- θα πρέπει να λάβετε υπόψη:
· Την κατανάλωση ενός αυτοκινήτου. Η πρακτική δείχνει ότι ένα βενζινοκίνητο καταναλώνει λιγότερο καύσιμο για να διανύσει 100 χιλιόμετρα σε σχέση με ένα ΙΧ το οποίο κινείται με υγραέριο. Αυτός ο παράγοντας έχει ληφθεί υπόψη κατά τη σύνταξη του πίνακα που ακολουθεί (φυσικά θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το μοντέλο του ΙΧ αλλά και ο τρόπος οδήγησης)
· Την διαφορά στην τιμή του καυσίμου. Ενώ γράφονταν αυτές οι γραμμές, η μέση τιμή της αμόλυβδης ήταν περίπου στα 1,544 ευρώ (στην Αθήνα θα την βρείτε ακόμη και 1,45 ευρώ) και η μέση τιμή του υγραερίου (θα το δείτε στα πρατήρια με την ένδειξη LPG) περίπου στα 0,788 ευρώ (και πάλι θα βρείτε χαμηλότερες τιμές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη). Το πετρέλαιο κοστίζει 1,23 ευρώ το λίτρο.
· Την απόσταση που διανύετε σε ετήσια βάση.
· Την τιμή του αυτοκινήτου αν για την αλλαγή θα πρέπει να αγοράσετε καινούργιο (π.χ δεν υπάρχει δυνατότητα μετατροπής σε πετρελαιοκίνηση. Θα πρέπει να πουλήσετε το αυτοκίνητο και να πάρετε καινούργιο)
· Το κόστος μετατροπής (πόσο κοστίζει για υγραέριο και πόσο για φυσικό αέριο.
Ας κάνουμε λοιπόν την ακόλουθη υπόθεση:
Έχετε αυτή
τη στιγμή ένα βενζινοκίνητο (1300άρι) το οποίο καταναλώνει 5,4 λίτρα για να διανύσει 100 χιλιόμετρα.
Εσείς
διανύετε κάθε χρόνο 15000
χιλιόμετρα.
Άρα,
απαιτούνται 1250
ευρώ τον χρόνο για
βενζίνη δεδομένου ότι ένα λίτρο κοστίζει 1,544 ευρώ.
Σας
φαίνονται πολλά και εξετάζετε τις επιλογές σας:
1η επιλογή:
1η επιλογή:
Να το πουλήσετε και να αγοράσετε ένα πετρλαιοκίνητο.
Θα πρέπει να λάβετε υπόψη τη διαφορά στην
τιμή. Πόσα θα εισπράξετε από την πώληση του βενζινοκίνητου (πόσο μάλλον τώρα
που οι τιμές είναι σκοτωμένες για τα μεταχειρισμένα) και πόσο θα σας
κοστίσει το καινούργιο πετρελαιοκίνητο; Αυτό αποτελεί το κόστος (ας πούμε 3000
ευρώ).
Τι θα κερδίσετε;
Θα αποκτήσετε ένα αυτοκίνητο το οποίο και
λιγότερο καύσιμο θα καταναλώνει και φθηνότερα θα κοστίζει το καύσιμό του.
Αν αποκτήσετε ένα πετρελαιοκίνητο το οποίο
καταναλώνει 4,1 λίτρα για να διανύσει τα 100 χιλιόμετρα, με δεδομένο ότι ένα λίτρο κοστίζει
1,23 ευρώ, το ετήσιο κόστος για τα
καύσιμα, θα πέσει στα 760 ευρώ.
Δηλαδή, συγκριτικά με την βενζίνη, θα
εξοικονομήσετε 500 ευρώ τον χρόνο.
Μπορεί το όφελος να είναι και μεγαλύτερο
καθώς κατά την αλλαγή υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να απαλλαγείτε και από τα τέλη
κυκλοφορίας (σ.σ
δεν πληρώνουν τέλη τα καινούργια ΙΧ που εκπέμπουν λιγότερα από 100 γραμμάρια
διοξειδίου ανά κυβικό.
Αν λοιπόν εξοικονομείτε 650 ευρώ τον χρόνο αλλά έχετε πληρώσει 3000 ευρώ για να αντικαταστήσετε το όχημά σας,
θα χρειαστείτε περίπου μια 5ετία για να
κάνετε απόσβεση.
2η επιλογή:
2η επιλογή:
Να βάλετε υγραέριο.
Ας υποθέσουμε ότι η μετατροπή μαζί με το
ΚΤΕΟ θα σας κοστίσει 800 ευρώ.
Η κατανάλωση του αυτοκινήτου θα αυξηθεί στα
6,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα αλλά θα
κερδίσετε από τη διαφορά στην τιμή του καυσίμου που είναι …χαώδης.
Για τα 15.000 χιλιόμετρα ετησίως, θα σας
χρειαστούν λιγότερα
από 780 ευρώ.
Άρα θα κερδίζετε περίπου 470 ευρώ τον χρόνο και θα κάνετε απόσβεση σε λιγότερα από δύο χρόνια.
Ιδού τα στοιχεία συγκεντρωμένα και σε πίνακα:
Ιδού τα στοιχεία συγκεντρωμένα και σε πίνακα: