Μεγάλη είναι η ταλαιπωρία που υφίστανται
όσοι ασφαλισμένοι χρειάζονται γυαλιά οράσεως και ο ΕΟΠΥΥ ανοίγει «παραθυράκι»
για αποζημίωση και με τον παλιό τρόπο.
Το πρόβλημα με τα γυαλιά οράσεως και τον ΕΟΠΥΥ ξεκίνησε την 1η Οκτωβρίου, όταν μπήκε σε εφαρμογή, από τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας το νέο σύστημα χορήγησης και αποζημίωσης οπτικών ειδών - γυαλιών οράσεως.
Με το νέο σύστημα καταργείται η προπληρωμή του ποσού που αποζημιώνει ο ΕΟΠΥΥ.
Ωστόσο, τη νέα διαδικασία απορρίπτει η Πανελλήνια Ένωση Οπτικών και Οπτομετρών.
Μέχρι σήμερα, για τη χορήγηση και αποζημίωση οπτικών ειδών και γυαλιών οράσεων, ο δικαιούχος κατέβαλε ο ίδιος τη σχετική δαπάνη. Στη συνέχεια, προσερχόταν στην αρμόδια Περιφερειακή Διεύθυνση (ΠεΔι) του ΕΟΠΥΥ, προκειμένου να καταθέσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά (ιατρική γνωμάτευση και τιμολόγιο αγοράς), ώστε να αποζημιωθεί.
Με τη νέα διαδικασία, ο δικαιούχος δεν επιβαρύνεται με τη δαπάνη αποζημίωσης (ανώτατο ποσό αποζημίωσης είναι 100 ευρώ) και καταργείται η κατάθεση των δικαιολογητικών από τους δικαιούχους στις ΠεΔι.
Συγκεκριμένα, ο δικαιούχος επισκέπτεται τον οφθαλμίατρο, ο οποίος εκδίδει την ηλεκτρονική γνωμάτευση και εκτυπώνει τη βεβαίωση πληρωμής, η οποία αναγράφει τα στοιχεία του δικαιούχου, καθώς και το ανώτατο ποσό. Σημειώνεται ότι η γνωμάτευση θα πρέπει να εγκριθεί και να σφραγιστεί, από ελεγκτή γιατρό, όπως γινόταν μέχρι σήμερα.
Στη συνέχεια ο πολίτης προσκομίζοντας τη γνωμάτευση σε ένα κατάστημα οπτικών λαμβάνει τα γυαλιά της επιλογή του και πληρώνει, αντί χρηματικού αντιτίμου, με τη βεβαίωση πληρωμής, μέχρι του ποσού των 100 ευρώ.
Νέα ανακοίνωση από τον ΕΟΠΥΥ
Παράταση εκτέλεσης σε όλες τις ηλεκτρονικές γνωματεύσεις για οπτικά, που έχουν εκδοθεί στο διάστημα Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2018, δίνει ο ΕΟΠΥΥ. Ειδικά για τις γνωματεύσεις που εκδόθηκαν τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο, θα ισχύει παράλληλα με τη νέα διαδικασία του voucher, και ο παλιός τρόπος αποζημίωσης των ασφαλισμένων από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΟΠΥΥ.
Πιο συγκεκριμένα, το ΔΣ του Οργανισμού, λαμβάνοντας υπόψη την ταλαιπωρία που υφίστανται οι ασφαλισμένοι του «λόγω της άρνησης της Πανελλήνιας Ένωσης Οπτικών & Οπτομετρών να αποδεχτούν μία νομοθετημένη διαδικασία» όπως σημειώνει, αποφάσισε:
Το πρόβλημα με τα γυαλιά οράσεως και τον ΕΟΠΥΥ ξεκίνησε την 1η Οκτωβρίου, όταν μπήκε σε εφαρμογή, από τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας το νέο σύστημα χορήγησης και αποζημίωσης οπτικών ειδών - γυαλιών οράσεως.
Με το νέο σύστημα καταργείται η προπληρωμή του ποσού που αποζημιώνει ο ΕΟΠΥΥ.
Ωστόσο, τη νέα διαδικασία απορρίπτει η Πανελλήνια Ένωση Οπτικών και Οπτομετρών.
Μέχρι σήμερα, για τη χορήγηση και αποζημίωση οπτικών ειδών και γυαλιών οράσεων, ο δικαιούχος κατέβαλε ο ίδιος τη σχετική δαπάνη. Στη συνέχεια, προσερχόταν στην αρμόδια Περιφερειακή Διεύθυνση (ΠεΔι) του ΕΟΠΥΥ, προκειμένου να καταθέσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά (ιατρική γνωμάτευση και τιμολόγιο αγοράς), ώστε να αποζημιωθεί.
Με τη νέα διαδικασία, ο δικαιούχος δεν επιβαρύνεται με τη δαπάνη αποζημίωσης (ανώτατο ποσό αποζημίωσης είναι 100 ευρώ) και καταργείται η κατάθεση των δικαιολογητικών από τους δικαιούχους στις ΠεΔι.
Συγκεκριμένα, ο δικαιούχος επισκέπτεται τον οφθαλμίατρο, ο οποίος εκδίδει την ηλεκτρονική γνωμάτευση και εκτυπώνει τη βεβαίωση πληρωμής, η οποία αναγράφει τα στοιχεία του δικαιούχου, καθώς και το ανώτατο ποσό. Σημειώνεται ότι η γνωμάτευση θα πρέπει να εγκριθεί και να σφραγιστεί, από ελεγκτή γιατρό, όπως γινόταν μέχρι σήμερα.
Στη συνέχεια ο πολίτης προσκομίζοντας τη γνωμάτευση σε ένα κατάστημα οπτικών λαμβάνει τα γυαλιά της επιλογή του και πληρώνει, αντί χρηματικού αντιτίμου, με τη βεβαίωση πληρωμής, μέχρι του ποσού των 100 ευρώ.
Νέα ανακοίνωση από τον ΕΟΠΥΥ
Παράταση εκτέλεσης σε όλες τις ηλεκτρονικές γνωματεύσεις για οπτικά, που έχουν εκδοθεί στο διάστημα Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2018, δίνει ο ΕΟΠΥΥ. Ειδικά για τις γνωματεύσεις που εκδόθηκαν τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο, θα ισχύει παράλληλα με τη νέα διαδικασία του voucher, και ο παλιός τρόπος αποζημίωσης των ασφαλισμένων από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΟΠΥΥ.
Πιο συγκεκριμένα, το ΔΣ του Οργανισμού, λαμβάνοντας υπόψη την ταλαιπωρία που υφίστανται οι ασφαλισμένοι του «λόγω της άρνησης της Πανελλήνιας Ένωσης Οπτικών & Οπτομετρών να αποδεχτούν μία νομοθετημένη διαδικασία» όπως σημειώνει, αποφάσισε:
Την
παράταση ισχύος εκτέλεσης όλων των ηλεκτρονικών γνωματεύσεων για οπτικά που
εκδόθηκαν ή θα εκδοθούν τον Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2018 από έναν
σε τρεις μήνες, προκειμένου να έχουν οι ασφαλισμένοι ένα ικανό χρονικό διάστημα
να βρουν κατάστημα οπτικών που θα δέχεται την αποζημίωση με τη «βεβαίωση
πληρωμής».
Να εκδοθεί οδηγία σε όλες τις Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΟΠΥΥ να παραλαμβάνουν αιτήματα ασφαλισμένων αποζημίωσης της συγκεκριμένης δαπάνης, μαζί με τα αναγκαία δικαιολογητικά, δηλαδή:
α) την ηλεκτρονική γνωμάτευση,
β) την απόδειξη πληρωμής,
γ) τη βεβαίωση του καταστήματος οπτικών,
δ) την προσκόμιση των γυαλιών που αγοράστηκαν για επίδειξη και
ε) τη βεβαίωση πληρωμής (voucher), για τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο.
Η παράλληλη λειτουργία των δύο συστημάτων, πάντως, δεν πρόκειται να επεκταθεί στο νέο έτος, τονίζουν στο CNN Greece πηγές του Οργανισμού.
Για το λόγο αυτό, ο ΕΟΠΥΥ απευθύνει έκκληση στους ασφαλισμένους να στηρίξουν ενεργά τη νέα διαδικασία χορήγησης και αποζημίωσης οπτικών ειδών/γυαλιών οράσεως υπενθυμίζοντας ότι:
α) Ο ασφαλισμένος δεν καλείται να προκαταβάλει το ποσό πληρωμής, όπως απαιτούσε η διαδικασία που εφαρμοζόταν έως 30/9/2018.
β) Ο ασφαλισμένος δεν υποχρεώνεται να προσέρχεται στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΟΠΥΥ προκειμένου να καταθέσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Το ΔΣ του ΕΟΠΥΥ αποφάσισε, επίσης, να κληθεί εκ νέου η Πανελλήνια Ένωση Οπτικών και Οπτομετρών σε συνάντηση, τονίζοντας ότι ο Οργανισμός σε κάθε περίπτωση επιφυλάσσεται για την άσκηση κάθε νόμιμου μέσου για την προάσπιση των δικαιωμάτων των ασφαλισμένων του.
Να εκδοθεί οδηγία σε όλες τις Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΟΠΥΥ να παραλαμβάνουν αιτήματα ασφαλισμένων αποζημίωσης της συγκεκριμένης δαπάνης, μαζί με τα αναγκαία δικαιολογητικά, δηλαδή:
α) την ηλεκτρονική γνωμάτευση,
β) την απόδειξη πληρωμής,
γ) τη βεβαίωση του καταστήματος οπτικών,
δ) την προσκόμιση των γυαλιών που αγοράστηκαν για επίδειξη και
ε) τη βεβαίωση πληρωμής (voucher), για τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο.
Η παράλληλη λειτουργία των δύο συστημάτων, πάντως, δεν πρόκειται να επεκταθεί στο νέο έτος, τονίζουν στο CNN Greece πηγές του Οργανισμού.
Για το λόγο αυτό, ο ΕΟΠΥΥ απευθύνει έκκληση στους ασφαλισμένους να στηρίξουν ενεργά τη νέα διαδικασία χορήγησης και αποζημίωσης οπτικών ειδών/γυαλιών οράσεως υπενθυμίζοντας ότι:
α) Ο ασφαλισμένος δεν καλείται να προκαταβάλει το ποσό πληρωμής, όπως απαιτούσε η διαδικασία που εφαρμοζόταν έως 30/9/2018.
β) Ο ασφαλισμένος δεν υποχρεώνεται να προσέρχεται στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του ΕΟΠΥΥ προκειμένου να καταθέσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
Το ΔΣ του ΕΟΠΥΥ αποφάσισε, επίσης, να κληθεί εκ νέου η Πανελλήνια Ένωση Οπτικών και Οπτομετρών σε συνάντηση, τονίζοντας ότι ο Οργανισμός σε κάθε περίπτωση επιφυλάσσεται για την άσκηση κάθε νόμιμου μέσου για την προάσπιση των δικαιωμάτων των ασφαλισμένων του.