ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

Δευτέρα 28 Αυγούστου 2017

Γιατί υπάρχει ακόμη τόσο μεγάλο ενδιαφέρον για αγορά F-16 από πολλές χώρες στον κόσμο;



    Γιατί υπάρχει τόσο μεγάλο ενδιαφέρον για αγορά F-16; Το ερώτημα είναι εύλογο,μετά από το ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε από Κροατία αλλά και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, μόλις έγινε γνωστό ότι η Ελλάδα αποφάσισε να πουλήσει τα block 30. Τα ΗΑΕ μάλιστα εμφανίζονται έτοιμα να αγοράσουν όλα τα F-16 block 30 της ελληνικής ΠΑ.
    Η κατασκευάστρια Lockheed Martin έχει πλέον στρέψει όλο το ενδιαφέρον της στο F-35 και η παραγωγή του F-16 είναι παρελθόν. Το F-16 εκτός από τις επιδόσεις του έχει ένα μεγάλο πλεονέκτημα έναντι ακόμη και πιο σύγχρονων μαχητικών αεροσκαφών. Είναι σχετικά οικονομικό στη χρήση του. Κι αυτό το κάνει ακόμη  ελκυστικό, ακόμη και για τα ΗΑΕ. Πόσο μάλλον για τη Κροατία και άλλα κράτη των Βαλκανίων.
    Το F-16 είναι φθηνότερο και στην αγορά του σε σχέση με αεροσκάφη όπως το F-15 Eagle το οποίο ενδιέφερε και ενδιαφέρει την ελληνική ΠΑ.
    Από τα  4.500 F-16  που κατασκευάστηκαν, περίπου 2.700 παραμένουν ακόμη σε ενέργεια σε περίπου είκοσι έξι χώρες. Κι απ΄  ότι φαίνεται θα εξακολουθήσουν να παραμένουν σε ενέργεια για αρκετό καιρό ακόμη.
    Το F-16 “γεννήθηκε” ,μετά από τον πόλεμο του Βιετνάμ. Επί της ουσίας ήταν το αντιστάθμισμα στο “βαρύ” F-4. Οι ΗΠΑ κατέληξαν τότε στην επιλογή ενός φθηνού αεροσκάφους αξιόπιστου σε  αερομαχίες μικρής εμβέλειας. Το F-16 σχεδιάστηκε για να αντέχει ακόμη και τα 9 G στις αερομαχίες.
    Σε αντίθεση με τα πρώτα μοντέλα των F-14 και F-15, το F-16 Falcon είχε σχεδιαστεί ως μαχητικό πολλαπλού ρόλου.
    Οι “εξετάσεις” που πέρασαν τα F-16 έγιναν το 1981,όταν οκτώ από τα ολοκαίνουργια ισραηλινά F-16 βομβάρδισαν τον αντιδραστήρα Osirak στη Βαγδάτη.
    Οι ΗΠΑ χρησιμοποίησαν τα  F-16 σε πραγματικές επιχειρήσεις στον πόλεμο του Κόλπου το 1991.
    Από τον Πόλεμο του Κόλπου, το F-16 Falcon ήταν πανταχού παρόν. Στις αεροπορικές επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ στην πρώην Γιουγκοσλαβία, το Ιράκ και τη Συρία.
    Έχουν καταγραφεί 76 καταρρίψεις από F-16 κι έχουν καταρριφθεί δύο. Και τα δύο στην πρώην Γιουγκοσλαβία.
    Το πιο εξελιγμένο F-16 είναι το Block 62 των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων. Τα νέα F-16 διαθέτουν σύμμορφες δεξαμενές καυσίμων  και AESA ραντάρ που αντιπροσωπεύουν την αιχμή της τεχνολογίας ραντάρ.
    Επί του παρόντος,ετοιμάζεται  μια ακόμα πιο προηγμένη έκδοση  το Block 70  που η παραγωγή του θα γίνει στην Ινδία. Ωστόσο, το κόστος γι΄ αυτά τα F-16 έχει εκτοξευθεί.
    Παρόλα αυτά το F-16  εξακολουθεί να είναι ανταγωνιστικό για το κόστος χρήσης του, που στις ΗΠΑ υπολογίζεται στις 22 χιλιάδες δολάρια ανά ώρα πτήσης. Αυτό αντισταθμίζει τις αδυναμίες του, μία από τις οποίες είναι η μικρή του εμβέλεια σε σχέση με άλλα αεροσκάφη.