ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

Σάββατο 7 Μαρτίου 2015

Μπλόκο στην επένδυση του Αστέρα Βουλιαγμένης



Αντωνία Ξυνού
    Φρένο στην επένδυση που επρόκειτο να γίνει στον Αστέρα Βουλιαγμένης βάζει το ΣτΕ, επικαλούμενο την "επιδείνωση του υφισταμένου φυσικού, πολιτιστικού και του οικιστικού περιβάλλοντος της περιοχής»
    Στο Συμβούλιο της Επικρατείας  είχε κατατεθεί για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος με το οποίο προβλέπεται η έγκριση «του ειδικού σχεδίου χωρικής ανάπτυξης δημοσίου ακινήτου (ΕΣΧΑΔΑ), η τροποποίηση του εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως της Βουλιαγμένης στην έκταση του Αστέρα Βουλιαγμένης και ο καθορισμός χρήσεων γης και όρων δόμησης».
    Με την υπ΄ αριθμ. 28/2015 γνωμοδότηση του Ε΄ Τμήματος έκριναν μη νόμιμο το επίμαχο διάταγμα, καθώς επισημαίνει ότι «έχει αναχθεί σε συνταγματικά προστατευόμενη αξία το οικιστικό, φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον, από το οποίο εξαρτάται η ποιότητα ζωής και η υγεία των κατοίκων των πόλεων και των οικισμών. Οι συνταγματικές αυτές διατάξεις απευθύνουν επιταγές στο νομοθέτη (τυπικό ή κανονιστικό) να ρυθμίσει τη χωροταξική ανάπτυξη και πολεοδομική διαμόρφωση της χώρας με βάση ορθολογικό σχεδιασμό υπαγορευόμενο από πολεοδομικά κριτήρια, σύμφωνα με την ιδιομορφία, την φυσιογνωμία και τις ανάγκες κάθε περιοχής».
    Από το περιεχόμενο του επίμαχου διατάγματος, υπογραμμίζουν οι σύμβουλοι Επικρατείας, προκύπτει ότι «η μεταβολή των επιτρεπομένων χρήσεων που επιχειρείται στη ζώνη Ι του ΕΣΧΑΔΑ δεν συνιστά ρύθμιση απορρέουσα από χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό της ευρύτερης περιοχής και ειδικότερα από το νέο ΡΣΑ ή το ΓΠΣ του οικείου Δήμου Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης».
    Εξάλλου, συνεχίζουν οι δικαστές,  «η προσθήκη της χρήσης κατοικίας στις νυν επιτρεπόμενες χρήσεις τουρισμού-αναψυχής και των συνοδευτικών τους χρήσεων στη ζώνη Ι του ΕΣΧΑΔΑ, η οποία περιλαμβάνεται στη χερσόνησο του Μικρού Καβουρίου, και μάλιστα με τη δημιουργία ή την ανέγερση μεγάλου αριθμού  κατοικιών ύψους 7,5 μ. σε δομημένες αλλά και αδόμητες επιφάνειες της χερσονήσου συνιστά επιβάρυνση των ήδη επιτρεπομένων χρήσεων και μετατρέπει στο διηνεκές την ευαίσθητη περιοχή της χερσονήσου σε οικιστική περιοχή με μικτές χρήσεις, προεχόντως κατοικίας, ενόψει και του συνολικού αριθμού των κατοικιών (έως 100), και δευτερευόντως τουρισμού».
    Συνεπώς, τονίζεται στην γνωμοδότηση,  «η προσθήκη της χρήσης κατοικίας στη ζώνη Ι του ΕΣΧΑΔΑ συνιστά επιδείνωση του υφισταμένου φυσικού, πολιτιστικού και του οικιστικού περιβάλλοντος της περιοχής».
Ποιοι είναι οι Άραβες αγοραστές του Αστέρα Βουλιαγμένης
    Την εταιρεία Jermyn Street Real Estate Fund IV LP ανακήρυξε ως προτιμώμενο επενδυτή για την πώληση της "Αστήρ Παλλάς Βουλιαγμένης Α.Ξ.Ε.", το Διοικητικό Συμβούλιο της Εθνικής Τράπεζας κατά τη σημερινή συνεδρίασή του, μετά και την παροχή έγγραφης συναίνεσης του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
    Η Jermyn Street Real Estate Fund είχε υποβάλει την υψηλότερη προσφορά ύψους 400 εκατ. ευρώ.
    Η προσφορά αυτή αφορούσε το 90% των μετοχών της "Αστήρ Παλλάς Βουλιαγμένης Α.Ξ.Ε.", όπως οι μετοχές αυτές θα διαμορφωθούν μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής.
    Υπενθυμίζεται ότι η AGC Jermyn Street ανήκει στο αραβικών συμφερόντων fund AGC Equity Partners που διαχειρίζεται κεφάλαια ύψους 2 δισ. ευρώ. με γραφεία στην Μέση Ανατολή και στο Λονδίνο.
    Για την ακρίβεια το fund εκπροσωπεί έξι επενδυτικά κεφάλαια, από το Αμπού Ντάμπι, το Ντουμπάι, το Κουβέιτ και άλλα Εμιράτα, καθώς και τον τουρκικό κολοσσό Dogus ο οποίος μετέχει με ποσοστό 15%.