ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου 2017

Αλλάζουν όλα στη στάθμευση στο κέντρο της Θεσσαλονίκης



της Βαρβάρας Ζούκα
    Αλλάζουν όλα στην κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης με το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, το οποίο πρόκειται να θέσει σε ισχύ ο δήμος Θεσσαλονίκης. Η σύμβαση για την ανάθεση του έργου αναμένεται να υπογραφεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες, ενώ το καινούργιο σύστημα θα αρχίσει να εφαρμόζεται τμηματικά αρχής γενομένης σε περίπου τρεις μήνες από σήμερα.
    Σύμφωνα με την αντιδήμαρχο Οικονομικών Γιούλη Ρανέλλα, η διαδικασία του προσυμβατικού ελέγχου έχει ήδη ολοκληρωθεί και ο δήμος Θεσσαλονίκης είναι πλέον έτοιμος να προχωρήσει στην υπογραφή της σύμβασης με την εταιρεία που κέρδισε τον διεθνή διαγωνισμό που είχε προκηρυχθεί για την καθιέρωση του καινούργιου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης.
    Ο σχεδιασμός του δήμου Θεσσαλονίκης για την εφαρμογή ενός νέου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης θα εφαρμοστεί εντέλει με μεγάλη καθυστέρηση, καθώς μεσολάβησαν περίπου τρία χρόνια μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες ανάθεσης του έργου. Οι καθυστερήσεις αυτές οφείλονται σε έναν κυκεώνα ενστάσεων, που μάλιστα, έφτασε μέχρι και στο Συμβούλιο της Επικρατείας, μεταξύ των εταιρειών που εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για την ανάληψη του έργου, που ήταν προϋπολογισμού άνω των 34,8 εκατ. ευρώ.
Εφαρμογή… σε δόσεις
    Το καινούργιο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης στην πλήρη ανάπτυξή του θα ισχύσει στην περιοχή της πρώτης δημοτικής κοινότητας, η οποία καλύπτει το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Ακόμη θα εφαρμοστεί στον άξονα της Βασιλίσσης Όλγας όπως και σε κεντρικούς δρόμους της τρίτης δημοτικής κοινότητας και ειδικότερα στην Αγίου Δημητρίου, στην Κασσάνδρου και στην Ολυμπιάδος.
    Ωστόσο, σε αυτήν τη φάση το σύστημα αυτό δεν αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία σε όλες τις περιοχές, τις οποίες προβλέπεται τελικώς να καλύψει. Και αυτό, γιατί η υφιστάμενη δύναμη της δημοτικής αστυνομίας δεν επαρκεί για τον συστηματικό έλεγχο, που κρίνεται απαραίτητος, ώστε το εγχείρημα να λειτουργήσει αποδοτικά.
    Σε πρώτη φάση θα επιλεγεί μία ζώνη -ενδεικτικά αυτή πέριξ της Αριστοτέλους- όπου το μέτρο θα τεθεί σε πιλοτική λειτουργία, ώστε να αξιολογηθεί η εφαρμογή του και να επισημανθούν τυχόν προβλήματα πριν από την επέκτασή του και σε άλλα σημεία της πόλης. Τα ακριβή στάδια που θα ακολουθηθούν μέχρι την πλήρη ανάπτυξη του μέτρου αναμένεται να συζητηθούν σε ευρεία συνάντηση, που προγραμματίζεται για την ερχόμενη εβδομάδα, μεταξύ του αναδόχου του έργου και των αρμόδιων δημοτικών υπηρεσιών.
Επί χρήμασι για τους επισκέπτες
    Η κεντρική φιλοσοφία στην οποία στηρίζεται το καινούργιο σύστημα είναι ότι οι μόνιμοι κάτοικοι κάθε περιοχής θα μπορούν να παρκάρουν τα αυτοκίνητά τους δωρεάν σε μια σειρά δρόμων που δεν είναι ιδιαίτερα εμπορικοί. Αντίθετα, στους άξονες που παρουσιάζουν μεγάλη εμπορική κίνηση θα έχουν τη δυνατότητα να σταθμεύουν μόνον οι επισκέπτες κάθε περιοχής. Για τους επισκέπτες η στάθμευση θα γίνεται επί πληρωμή και για χρονικό διάστημα που δεν θα υπερβαίνει τις τέσσερις ώρες.
    Στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στη Βασιλίσσης Όλγας και στο τμήμα της Άνω Πόλης που έχει συμπεριληφθεί στον σχεδιασμό θα ενταχθούν σταδιακά συνολικά 8.041 θέσεις. Ειδικότερα, 6.054 θέσεις θα διατεθούν για τους μόνιμους κατοίκους των περιοχών αυτών και 1.987 θέσεις για τους επισκέπτες.
Χρέωση ανά λεπτό κι όχι ανά ώρα
    Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του δήμου Θεσσαλονίκης, η ελεγχόμενη στάθμευση στις αποκλειστικές θέσεις επισκεπτών θα λειτουργεί τις καθημερινές από τις 8.00 το πρωί μέχρι τις 9.00 το βράδυ και τα Σάββατα από τις 9.00 το πρωί μέχρι τις 4.00 μετά το μεσημέρι. Τις υπόλοιπες ώρες -δηλαδή από τις 9.00 το βράδυ μέχρι τις 8.00 την επομένη το πρωί- οι θέσεις των επισκεπτών θα μπορούν να χρησιμοποιούνται και από τους μόνιμους κατοίκους χωρίς χρέωση.
    Το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένο, καθώς οι υπηρεσίες θα παρέχονται είτε μέσω τηλεφωνικού κέντρου είτε μέσω ιστοσελίδας είτε μέσω εφαρμογών για έξυπνα κινητά τηλέφωνα. Μάλιστα, το σύστημα θα είναι και πολυγλωσσικό.
    Με την έναρξη εφαρμογής του καινούργιου συστήματος η χρέωση των οδηγών θα γίνεται ανά λεπτό κι όχι ανά ώρα στάθμευσης, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα. Στον δήμο Θεσσαλονίκης τα τέλη στάθμευσης έχουν καθοριστεί στο ύψος των
1,70 ευρώ ανά ώρα. Βάσει του ισχύοντος τιμολογίου κάθε χρήστης θα χρεώνεται με 0,0283 ευρώ ανά λεπτό στάθμευσης.
    Οι μόνιμοι κάτοικοι κάθε περιοχής θα λαμβάνουν ένα ειδικό σήμα, το οποίο θα τοποθετούν σε εμφανές σημείο στο αυτοκίνητό τους, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να παρκάρουν εντελώς δωρεάν. Παράλληλα στο νέο σύστημα θα καταχωρούνται σε ειδική κατηγορία με μηδενική χρέωση τα άτομα με αναπηρίες, ενώ θα προβλεφθούν εκπτώσεις για συγκεκριμένες ομάδες χρηστών, όπως ενδεικτικά οι φοιτητές ή οι ηλικιωμένοι.   Αντίθετα, δεν θα προβλεφθεί ειδικό τιμολόγιο για όσους εργάζονται στο εμπορικό κέντρο, καθώς στόχος του δήμου είναι να αποθαρρύνει τη μακροχρόνια στάθμευση.
Θέσεις αποκλειστικά για επισκέπτες
Πρώτη δημοτική κοινότητα
1. Ίωνος Δραγούμη (Ολύμπου – Εγνατία, περιττοί αριθμοί)
2. Ίωνος Δραγούμη (Ολύμπου – Βαμβακά, άρτιοι αριθμοί)
3. Βενιζέλου (Μητροπόλεως – Τσιμισκή, περιττοί αριθμοί)
4. Βενιζέλου (Αγίου Μηνά – Σολωμού, περιττοί αριθμοί)
5. Βενιζέλου (Τσιμισκή – Ερμού, άρτιοι αριθμοί)
6. Κομνηνών (Βασιλέως Ηρακλείου – Ερμού)
7. Χαλκέων (Ιουστινιανού – Φιλίππου)
8. Πάρκο Χαλκέων – Φιλίππου
9. Καρόλου Ντηλ (Νίκης – Μητροπόλεως)
10. Καρόλου Ντηλ (Τσιμισκή – Καστριτσίου, άρτιοι αριθμοί)
11. Μητροπολίτου Γενναδίου (πλατεία Άθωνος – Εγνατία)
12. Πάρκο Γενναδίου – Φιλίππου
13. Αγίας Σοφίας (Πατριάρχου Διονυσίου – Φιλίππου)
14. Παλαιών Πατρών Γερμανού (Τσιμισκή – Εγνατία)
15. Ιασωνίδου (Εγνατία – Μακρυγιάννη, περιττοί αριθμοί)
16. Ιασωνίδου (Εγνατία – Αρριανού, άρτιοι αριθμοί)
17. Παύλου Μελά (Μακένζι Κινγκ – Μητροπόλεως)
18. Εθνικής Αμύνης (πλατεία Λευκού Πύργου – Εγνατία)
19. Αγγελάκη (πλατεία της ΧΑΝΘ – Εγνατία)
20. Μητροπόλεως (Βενιζέλου – Παύλου Μελά)
21. Βασιλέως Ηρακλείου (Βενιζέλου – Αριστοτέλους)
22. Ερμού (Βενιζέλου – πλατεία Αγίας Σοφίας)
23. Φιλίππου (Ίωνος Δραγούμη – Μητροπολίτου Γενναδίου)
24. Αγίου Δημητρίου (Καραολή και Δημητρίου – Εθνικής Αμύνης)
25. Κούσκουρα (Μητροπόλεως – Τσιμισκή)
Τρίτη δημοτική κοινότητα
1. Αγίου Δημητρίου (Καραολή και Δημητρίου – Ολυμπιάδος)
2. Κασσάνδρου (Ολυμπιάδος – πλατεία Μουσχουντή)
Πέμπτη δημοτική κοινότητα
1. Βασιλίσσης Όλγας (Θεμιστοκλή Σοφούλη – Γ’ Σεπτεμβρίου)
Θέσεις αποκλειστικά για κατοίκους
Πρώτη δημοτική κοινότητα
1. Βασιλέως Ηρακλείου (Βενιζέλου – Ερμού)
2. Βασιλέως Ηρακλείου (Αριστοτέλους – Καρόλου Ντηλ)
3. Ερμού (Ίωνος Δραγούμη – Βενιζέλου)
4. Μητροπόλεως (Παύλου Μελά – Εθνικής Αμύνης)
5. Μακένζι Κινγκ (πλατεία Αγίας Σοφίας – Παύλου Μελά)
6. Τσόπελα (Εθνικής Αμύνης – Δαγκλή)
7. Μανουσογιαννάκη (πλατεία Ιπποδρομίου – Φιλικής Εταιρείας, περιττοί αριθμοί)
8. Μανουσογιαννάκη (Φιλικής Εταιρείας – Εθνικής Αμύνης, άρτιοι αριθμοί)
9. Μανουσογιαννάκη (Εθνικής Αμύνης – Δεσπεραί, άρτιοι και περιττοί αριθμοί)
10. Δημ. Μαργαρίτη (πλατεία Ιπποδρομίου – Φιλικής Εταιρείας, άρτιοι αριθμοί)
11. Δημ. Μαργαρίτη (Εθνικής Αμύνης – Δεσπεραί, περιττοί αριθμοί)
12. Αλεξάνδρου Σβώλου (Παύλου Μελά – Αγγελάκη)
13. Ι. Μιχαήλ (Παλαιών Πατρών Γερμανού – Αγαπηνού)
14. Ιουστινιανού (Ίωνος Δραγούμη – Χαλκέων)
15. Ιουστινιανού (Μητροπολίτου Γενναδίου – Πλάτωνος)
16. Μακρυγιάννη (Αχειροποίητο – Ιασωνίδου)
17. Φιλίππου (Μητροπολίτου Γενναδίου – πλατεία Αγίου Γεωργίου)
18. Μπαλταδώρου (Ίωνος Δραγούμη – Βενιζέλου)
19. Μητσαίων (Αγνώστου Στρατιώτη – Αντύπα)
20. Δελμούζου (Αβδελά – Χριστοπούλου)
21. Πατριάρχου Διονυσίου (Πλάτωνος – Αγίας Σοφίας)
22. Ν. Σκλάβου (Ιασωνίδου – Αρμενοπούλου)
23. Αρμενοπούλου (Ν. Σκλάβου – Εθνικής Αμύνης)
24. Ολύμπου (Ίωνος Δραγούμη – Μακεδονικής Αμύνης, άρτιοι και περιττοί αριθμοί)
25. Ολύμπου (Μακεδονικής Αμύνης – Αγνώστου Στρατιώτη, περιττοί αριθμοί)
26. Ολύμπου (Αγνώστου Στρατιώτη – Μ. Κυριακού, άρτιοι και περιττοί αριθμοί)
27. Μελενίκου (Μ. Κυριακού – Αρμενοπούλου)
28. Φλωρίνης (Πετροπουλακίδων – Μοιρ. Κουφίτσα)
29. Ίωνος Δραγούμη (Τσιμισκή – Μητροπόλεως, άρτιοι και περιττοί αριθμοί)
30. Ίωνος Δραγούμη (Μητροπόλεως – Νίκης, άρτιοι αριθμοί)
31. Ίωνος Δραγούμη (Σολωμού – Ερμού, άρτιοι αριθμοί)
32. Ρεμπέλου (Ιουστινιανού – Βαμβακά)
33. Ζαλίκη (Φιλίππου – Ιουστινιανού)
34. Βενιζέλου (Κλεισούρας – Ολύμπου, άρτιοι αριθμοί)
35. Βενιζέλου (Βαμβακά – Ολύμπου, περιττοί αριθμοί)
36. Κομνηνών (Νίκης – Τσιμισκή)
37. Σιατίστης (Ιουστινιανού – Φιλίππου)
38. Τάσκου (Αγίου Δημητρίου – Ολύμπου)
39. Δημοσθένους (Νίκης – Μητροπόλεως)
40. Πλουτάρχου (Νίκης – Μητροπόλεως)
41. Μακεδονικής Αμύνης (Αγίου Δημητρίου – Φιλίππου)
42. Αριστοτέλους (Αγίου Δημητρίου – Ολύμπου)
43. Πάρκο Αριστοτέλους
44. Καρόλου Ντηλ (Μητροπόλεως – Τσιμισκή)
45. Μητροπολίτου Γενναδίου (Φιλίππου – Εγνατία)
46. Μπακατσέλου (Εγνατία – Φιλίππου)
47. Πλάτωνος (Εγνατία – Αγίου Δημητρίου, περιττοί αριθμοί)
48. Πλάτωνος (Πατριάρχου Διονυσίου – Αγίου Δημητρίου, άρτιοι αριθμοί)
49. Αμύντα (Ολύμπου – Φιλίππου)
50. Πελοποννήσου (Αγίου Δημητρίου – Ολύμπου)
51. Αγίας Σοφίας (Εγνατία – Παπαγεωργίου)
52. Βογατσικού (Προξένου Κορομηλά – Μητροπόλεως, περιττοί αριθμοί)
53. Βογατσικού (Νίκης – Μητροπόλεως, άρτιοι αριθμοί)
54. Μητροπολίτου Ιωσήφ (Νίκης – Τσιμισκή)
55. Γρηγορίου Παλαμά (πλατεία Ναβαρίνου – Παύλου Μελά)
56. Βύρωνος (Τσιμισκή – πλατεία Ναβαρίνου)
57. Απελλού (Αλεξάνδρου Σβώλου – πλατεία Ναβαρίνου)
58. Λούη (πλατεία Ναβαρίνου – Παλαιών Πατρών Γερμανού)
59. Παύλου Μελά (Αλεξάνδρου Σβώλου – Μακένζι Κινγκ)
60. Πρασακάκη (Εγνατία – Αλεξάνδρου Σβώλου)
61. Στεφάνου Τάττη (Εγνατία – Αλεξάνδρου Σβώλου)
62. Κουκουφλή (Πρασακάκη – Στεφάνου Τάττη)
63. Χαραλάμπους (Πατριάρχου Ιωακείμ – Εγνατία)
64. Πατριάρχου Ιωακείμ (Αλεξάνδρου Σβώλου – Εγνατία)
65. Σκρα (Πατριάρχου Ιωακείμ – Αλεξάνδρου Σβώλου)
66. Χριστοπούλου (Ιασωνίδου – Μακρυγιάννη)
67. Σωκράτους (Φιλίππου – Εγνατία)
68. Αβδελλά (Αγίας Σοφίας – Ιασωνίδου)
69. Ευριπίδου (Ιασωνίδου – Αγίου Δημητρίου)
70. Πετροπουλακίδων (Ολύμπου – Αγίου Δημητρίου)
71. Μοιρ. Κουφίτσα (Ιασωνίδου – Αγίου Δημητρίου)
72. Ιουλιανού (Ν. Σκλάβου – Αγίου Δημητρίου)
73. Φιλήμονος Δραγούμη (Αγίου Δημητρίου – Φιλίππου)
74. Αρριανού (Ιασωνίδου – Ολύμπου)
75. Μ. Κυριακού (Αρμενοπούλου – Αγίου Δημητρίου)
76. Φωτάκου (Αγίου Δημητρίου – Μελενίκου)
77. Αποστόλου Παύλου (Αγίου Δημητρίου – Μελενίκου)
78. Δημητρίου Γούναρη (Αγίου Δημητρίου – Εγνατία)
79. Πατριάρχου Ιωακείμ (Αγίου Παντελεήμονος – πλατεία Αγίου Γεωργίου)
80. Βάσου (Δημητρίου Γούναρη – είσοδος πάρκινγκ)
81. Επισκόπου Κίτρους Νικολάου (Παναγίας Δεξιάς – πλατεία Αγίου Γεωργίου
82. Παναγίας Δεξιάς (παραπλεύρως του ομώνυμου ιερού ναού)
83. Αγαπηνού (Εγνατία – πλατεία Ιπποδρομίου)
84. Καμβουνίων (Αλεξάνδρου Σβώλου – Εγνατία)
85. Πλατεία Ιπποδρομίου (Αγαπηνού – Μανουσογιαννάκη)
86. Νησίδα πλατείας Ιπποδρομίου (Αγαπηνού – Μανουσογιαννάκη)
87. Δαγκλή (Τσιμισκή – Δημ. Μαργαρίτη)
88. Θεοτοκά (Τσιμισκή – Αγγελάκη)
89. Δεσπεραί (Αλεξάνδρου Σβώλου – Θεοτοκά)
Τρίτη δημοτική κοινότητα
1. Ολυμπιάδος (Αγίου Δημητρίου – πλατεία Μουσχουντή)
2. Κασσάνδρου (Ολυμπιάδος – πλατεία Μουσχουντή)
Ελεύθερη στάθμευση
Πρώτη δημοτική κοινότητα
1. Τοσίτσα (Ολύμπου – Φιλίππου)
2. Ίωνος Δραγούμη (Ερμού – Αγίου Μηνά)
3. Ίωνος Δραγούμη (Αγίου Μηνά – Τσιμισκή)
4. Αγίου Μηνά (Βενιζέλου – Ίωνος Δραγούμη)
5. Χαλκέων (Εγνατία – Ιουστινιανού)
6. Χαλκέων (Ιουστινιανού – Φιλίππου)
7. Ολύμπου (Μακεδονικής Αμύνης – Αγνώστου Στρατιώτη)
8. Νικολάου Γερμανού (Εθνικής Αμύνης – πλατεία της ΧΑΝΘ)
9. Εθνικής Αμύνης (Εγνατία – Αγίου Δημητρίου)
10. Ακριτίδη (Χατζηανδρέου – Αρμενοπούλου)