ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2015

Εγκαταλείπουν τις σπουδές τους οι φοιτητές του Πανεπιστημίου Αθηνών!



     Εγκαταλείπουν τα αμφιθέατρα, οι φοιτητές του πανεπιστημίου της Αθήνας είτε γιατί δεν μπορούν ν΄ ανταποκριθούν στις σπουδές υψηλού επιπέδου του ιδρύματος είτε γιατί οι γονείς τους δεν μπορούν να τους συνδράμουν οικονομικά, ώστε να καταφέρουν να πάρουν το πτυχίο τους.
    Ετσι οι ενεργοί φοιτητές του ιδρύματος αποτελούν μόνο το 38% του συνόλου των εγγεγραμμένων φοιτητών στο ίδρυμα, οι οποίοι ανέρχονται σε 103.972. Τα συμπεράσματα αυτά περιέχονται στην έκθεση αυτοαξιολόγησης του ιδρύματος, η οποία παρουσιάστηκε χτες και στην οποία τονίζεται ότι η μη έγκαιρη ολοκλήρωση σπουδών των φοιτητών αποδίδεται κατά κύριο λόγο σε δύο σημαντικούς παράγοντες:
         Στον μεγάλο αριθμό φοιτητών με ελάχιστα προσόντα που εισάγονται στο πανεπιστήμιο. Η διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων δεν ελέγχει μια σειρά από γνωστικές, ερευνητικές και κοινωνικές δεξιότητες, απαραίτητες για την παρακολούθηση ακαδημαϊκών σπουδών αλλά απλώς τη στείρα απομνημόνευση μερικών σελίδων. Αποτέλεσμα πολλοί νέοι φοιτητές να μην μπορούν να αντεπεξέλθουν στο υψηλό επίπεδο σπουδών και να εγκαταλείπουν το πανεπιστήμιο.
         Τα τελευταία 5 χρόνια, η παρατεταμένη οικονομική κρίση έχει επιδράσει αρνητικά στην προσπάθεια των φοιτητών να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Πολλοί εξ αυτών εγκαταλείπουν τις σπουδές τους επειδή η οικογένεια δεν μπορεί πλέον να συνδράμει, υποαπασχολούνται σε εργασίες άσχετες με τις σπουδές τους για να εξοικονομήσουν εισόδημα, επιλέγουν να μην παραστούν σε εξεταστικές λόγω του κόστους διαμονής και μετακινήσεων (φοιτητές από την επαρχία). Αποτέλεσμα η περαιτέρω επιβράδυνση του ρυθμού ολοκλήρωσης σπουδών ή και η εγκατάλειψη της φοίτησης.
    Στην έκθεση τονίζεται ότι από τις επιλογές των υποψηφίων για τις Πανελλαδικές εξετάσεις αποδεικνύεται ότι οι νέοι κινούνται πλέον στο να επιλέγουν σχολές οι οποίες είναι κοντά στο σπίτι τους, ώστε να μπορέσει η οικογένεια να αντεπεξέλθει στις δαπάνες της «φοιτητικής ζωής» του παιδιού. Ετσι μπαίνει σε δεύτερη μοίρα το επιστημονικό αντικείμενο ή η επαγγελματική προοπτική μιας σχολής. Παράλληλα στην περίπτωση επιτυχίας σε σχολή της επαρχίας γίνεται προσπάθεια να έρθει μέσω μετεγγραφής σε πανεπιστήμιο της πόλης του.
    Ετσι, σύμφωνα με το "Έθνος", συγκεντρώνεται μεγάλος αριθμός μετεγγραφόμενων φοιτητών, οι οποίοι προστίθενται ως υπεράριθμοι και λειτουργούν επιβαρυντικά ως προς τις δυνατότητες του ιδρύματος να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση υπηρεσιών πραγματικά πανεπιστημιακού επιπέδου.