ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ

Σάββατο, 12 Φεβρουαρίου 2011

ΟΑΣΘ ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ ΓΙΑ ΕΣΑΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΕΣΑΣ


ΟΑΣΘ ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ ΓΙΑ ΕΣΑΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΕΣΑΣ
Πολλά παράπονα έχουν γίνει στον ΟΡΓΑΝΙΣΜΟ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ( ΟΑΣΘ ) για το στρίμωγμα στα λεωφορεία, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής, όπως τις λένε.
Φαίνεται λοιπόν, πως ο ΟΑΣΘ αποφάσισε ότι τα παράπονα ήταν δίκαια, και πήρε μέτρα για να μην παρουσιάζεται πλέον αυτό το φαινόμενο. Τουλάχιστον, τις τελευταίες μέρες αυτό διαπίστωσα, βλέποντας τα λεωφορεία να περνούν από άδεια σχεδόν, μέχρι μισογεμάτα. Να λοιπόν, που τα δίκαια παράπονα εισακούγονται, και λαμβάνονται σωστά μέτρα.
Προχτές, με ένα φίλο μου, είπαμε να κατεβούμε στο κέντρο για κάτι δουλειές. Βγάλαμε τα εισιτήριά μας, και όταν ο φίλος μου είδε το δικό μου, ανεφώνησε
’Αυτό είναι παλιό, δεν ισχύει. Πρέπει να το αλλάξεις’’
Και μου έδωσε ένα από τα δικά του.
Ήταν πιο όμορφο από τα παλιά εισιτήρια. Το πιο όμορφο από όλα, όμως ήταν η τιμή του. Τώρα πλέον, έκανε 80 λεπτά ( 280 δραχμές, για να μην ξεχνιόμαστε ).
Κοιτάζω το εισιτήριο του φίλου μου, και έγραφε 90 λεπτά. Τον ρώτησα γιατί η διαφορά, και μου είπε ότι θα συνεχίσει μετά προς τη Σταυρούπολη. Τον ρώτησα, γιατί δεν μου έδωσε και εμένα από αυτά των 90 λεπτών, για να γυρίσω πίσω στου Παπάφη που μένω. Μου είπε ότι το καινούριο εισιτήριο των 90 λεπτών, δεν είναι όπως το παλιό των 60, δηλαδή για απεριόριστες διαδρομές μέσα σε μία ώρα, αλλα είναι μόνο για δύο διαδρομές, προς την ίδια κατεύθυνση, επομένως εγώ που θα γυρνούσα πίσω γρήγορα, χρειαζόμουν καινούριο.
Κατεβήκαμε λοιπόν στην αγορά, τελειώσαμε τις δουλειές μας και γύρισα στο σπίτι μου. Εκεί, έκανα το μοιραίο σφάλμα, δηλαδή να μην ανοίξω το χαζοκούτι, αλλα να σκεφτώ.

Σαν φύσει αισιόδοξος άνθρωπος, σκέφτηκα ότι ο ΟΑΣΘ πολύ σωστά έκανε αύξηση του τιμολογίου του κατά 40-50 % περίπου, αφού τα μεροκάματα, οι μισθοί και οι συντάξεις ανέβηκαν αντίστοιχα.

Αλλα τότε, ξανασκέφτηκα ότι η δική μου η σύνταξη ( ναι, είμαι συνταξιούχος, από αυτούς δηλαδή που το κράτος θέλει να ‘’ξεφορτωθεί’’ μια και καλή και να τους στείλει στα θυμαράκια…) όχι μόνο δεν αυξήθηκε, αλλα μειώθηκε κιόλας. Μα, και του γιού μου ο μισθός μειώθηκε, από ότι μου είπε, αλλα του είπα να μην γκρινιάζει, γιατί τουλάχιστον έχει δουλειά. Και από ό τι ξέρω, κανείς δεν πήρε αύξηση, όλων μας οι μισθοί και συντάξεις μειώθηκαν, εκτός από των βολευτών μας. Τι συμβαίνει λοιπόν ?
Στον ΟΑΣΘ, σε συνεργασία με την ληστοσυμμορία ‘’ ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ’’ που διατείνεται ότι της αναθέσαμε να μας κυβερνά, αποφάσισαν να εφαρμόσουν πειραματικό πρόγραμμα σύγκλισης. Δηλαδή, να αυξάνουν τις τιμές των αναπόφευκτων κοινωνικών αγαθών από τη μια μεριά σε συνάρτηση με την μείωση των αποδοχών των εργαζομένων από την άλλη, με πρώτο στόχο την ισοτιμία εισιτηρίου – ημερομισθίου.

Κάτι παρόμοιο, χωρίς επιτυχία, είχε προσπαθήσει ο ΟΑΣΘ να εφαρμόσει και πρίν ένα χρόνο, σε συνάρτηση με την προηγούμενη ληστοσυμμορία, την ‘’ΑΜΑΡΤΩΛΟΙ ΚΑΙ ΚΛΕΦΤΕΣ’’ που είχαμε.
Σκέφτηκα πάλι, μήπως ο ΟΑΣΘ θέλει να συμβάλλει στην διατήρηση της σωματικής μας υγείας και ευεξίας, παροτρύνοντάς μας να εγκαταλείψουμε τους καναπέδες, τις πολυθρόνες και τα καθίσματα γενικώτερα, και να αρχίσουμε να περπατάμε. Υπάρχουν ιατρικές μελέτες που λένε ( και μάλλον δίκιο θα έχουν ) ότι πρέπει καθημερινά να περπατάμε 2 ώρες περίπου. ΝΑΤΟ ΛΟΙΠΟΝ ! Η καινούρια αύξηση, μας προτρέπει να πηγαίνουμε με τα πόδια και όχι με λεωφορείο. Νέος τίτλος. Ο ΟΑΣΘ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ.
Αυτές οι ρημάδες οι σκέψεις, γιατί να έρχονται η μία μετά την άλλη ? Σκέφτηκα πάλι, ότι οι άνθρωποι πήραν καινούρια λεωφορεία, τα air contition λειτουργούν κανονικά, τα λεωφορεία δεν βρωμάνε ιδρωτίλα , πατσουλί και παστουρμά, όλα είναι πλέον ιδανικά. Μάλλον, για ΟΑΣΘ άλλης χώρας μιλάω.
Καλά το πήγαμε μέχρι εδώ με καλαμπουράκια και ειρωνείες, καιρός να σοβαρευτούμε και να γράψω τα πράγματα όπως είναι.

Ποιο είναι το πελατολόγιο του ΟΑΣΘ ? Ποιοι μεταχειρίζονται το λεωφορείο σαν βασικό μέσο μετακινήσεων ? Πολύ εύκολο. Μετακινούνται
- Φοιτητές και μαθητές από και προς το Πανεπιστήμιο και τα σχολεία τους. ( Αυτοί έχουν μειωμένο, δεν τολμούν να το καταργήσουν, όπως πολύ θα ήθελαν )
- Εργάτες και υπάλληλοι που πηγαίνουν στις δουλειές τους.
- Συνταξιούχοι και λοιποί ‘’μη έχοντες’’ που κατεβαίνουν στο κέντρο για κάποιες υποχρεώσεις τους.( Και αυτοί έχουν έκπτωση, εάν είναι πάνω από 65 χρονών)
- Αλλοδαποί πάσης φυλής και χρώματος, που κάπου πάνε και αυτοί.
- Κλεφτρόνια, που προσπαθούν να ‘’ρημάξουν’’ όλους τους παραπάνω, γιατι είναι εύκολοι ‘’στόχοι’’ λόγω πολυκοσμίας.
Όλοι τους, είναι σε αυτές τις κατηγορίες ιθαγενών, που τις έχει χτυπήσει η οικονομική κρίση περισσότερο από όλους.

Έρχεται λοιπόν και ο ΟΑΣΘ, που υποτίθεται ότι είναι λαί΄κό μέσο μαζικής μεταφοράς, και θέλει 1,60 – 1,80 ευρώ για κάθε σου μετακίνηση. Κάντε ένα λογαριασμό. Τιμή 1,60 – 1,80 επί 5 έως 7 μέρες τη βδομάδα, επι 4 βδομάδες το μήνα, μας κάνει 32 έως 50 ευρώ το μήνα. Να το κάνουμε και το χρόνο ? Δε χρειάζεται. Μας περισσεύουν ? Δεν νομίζω.
Άκουσα ότι μεταξύ των λόγων που επέβαλαν την αύξηση, είναι και ο μεγάλος αριθμός των ‘’τζαμπατζήδων’’. Τώρα, θα αυξηθούν, και κυρίως τις ώρες ‘’αιχμής’’. Είδε κανείς ελεγκτή αυτές τις ώρες ? Δεν νομίζω.
Αναρωτιέμαι, εάν οι υδροκέφαλοι του ΟΑΣΘ σκέφτηκαν τις πιθανές παρενέργειες της αυξήσεως.
Κάποιοι, στωί΄κά θα τις αποδεχτούν, γιατί νομίζουν ότι δεν μπορούν να κάνουν διαφορετικά.
Κάποιοι θα εκτονωθούν στέλνοντας διαμαρτυρίες ή γράφοντας, όπως εγώ καλή ώρα.
Κάποιοι θα αρχίσουν να περπατούν.
Κάποιοι θα γίνουν τζαμπατζήδες κατ’ εξακολούθηση, και άντε πιάσε τους.
Κάποιοι θα παίρνουν ΤΑΞΙ γιατί μειώθηκε η διαφορά.
Κάποιοι θα κάνουν συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, δυσκολεύοντας τη ζωή των υπολοίπων, αλλα όχι του ΟΑΣΘ.
Κάποιοι θα κάνουν σαμποτάζ διαμαρτυρίας, βουλώνοντας τα ακυρωτικά μηχανήματα με πλαστελίνη ή κατι ανάλογο.
Κάποιοι θα τα βάζουν με τους μόνους που δεν φταίνε, το προσωπικό του ΟΑΣΘ δηλαδή που κινεί τα λεωφορεία.
Ο καθένας, θα αντιδράσει όπως μπορεί και ανάλογα με την ψυχοσύνθεσή του.


Νομίζω ότι στο Ελλαδιστάν πρέπει να υπάρχει κάποιο Υπουργείο Μεταφορών ή κάτι παρόμοιο. Καλά, στον ΟΑΣΘ κάνουν ό τι τους κατέβει, για να αυξήσουν τα έσοδά τους ή έστω να μειώσουν το έλλειμά τους, χωρίς βέβαια να μειώσουν τους μισθούς και τα πρίμ τους( δεν εννοώ του προσωπικού των λεωφορείων ). Αυτό, το κατ’ επίφασιν Υπουργείο πώς το βλέπει το πράγμα ? Φυσικά και οι αυξήσεις γίνονται με τις ευλογίες του. Η πολυμασημένη μαστίχα ( άλλο μέσο σαμποτάζ ) ότι έχουμε ελεύθερη οικονομία, πάει πάλιωσε. Όμως, για να πάρει ουσιαστικά μέτρα, χρειάζονται αρ…ια ( balls για τους γλωσσομαθείς) που προφανώς δεν υπάρχουν.
Φαίνεται ότι τα μηνύματα στέλνοναι μεν, αλλα κανείς από αυτούς που πρέπει δεν τα παίρνει. Ο κάθε ηλίθιος που τον έβαλαν σε μια θέση γιατί ήταν καλλιτέχνης στο κόλλημα της αφίσσας, νομίζει πως θα κάνει ένα Νόμο (άντε, Νομοθετική Ρύθμιση… ) και θα ‘’πατάξει’’ τις αντιδράσεις. Αυτό δεν γίνεται αυτή τη στιγμή με τα κερατιάτικα ? Συγγνώμη, εννοούσα ‘’διόδια εθνικών οδών’’.
Αυτές οι αυξήσεις, αποτελούν κοινωνική πρόκληση και αναλγησία, και το βέβαιο είναι ότι θα υπάρξουν απρόβλεπτες ίσως αντιδράσεις. Ίσως πρέπει να φτιάξουν αρκετές φυλακές, γιατί με τους νόμους που κάνουν, εκεί θα μας βάλουν όλους. Και θα μας ταί΄ζουν κιόλας.
Και επειδή στην χώρα μας, το κέντρο του κόσμου είναι η Αθήνα, με τις λαμακείες που κάνουν, ας περιμένουν και εκεί ( ΚΥΡΙΩΣ ΕΚΕΙ ) αντιδράσεις.
Ελπίζω να υπάρξουν άνθρωποι με έστω ελάχιστο μυαλό, για να το ξανασκεφτούν το θέμα.
Όσο για εμένα, τον τελευταίο καιρό αποφεύγω να σκέφτομαι, γιατί κάθε φορά που το κάνω, όλο και κάτι κακό βγαίνει.